Olej w aparacie zapłonowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cały aparat w środku jest zalany olejem którędy się on tam dostaje istnieje możliwośc naprawy czy raczej czeka mnie wymiana na nowy.
  
 
Cytat:
2008-10-20 15:16:03, kopczyk pisze:
Cały aparat w środku jest zalany olejem którędy się on tam dostaje istnieje możliwośc naprawy czy raczej czeka mnie wymiana na nowy.


Się dostaje przez oring (można wymienić samemu), aparatu wymieniać nie trzeba.
  
 
Cytat:
2008-10-20 16:01:40, mifi pisze:
Się dostaje przez oring (można wymienić samemu), aparatu wymieniać nie trzeba.


W sumie nawet oringu wymieniac nie trzeba Wystarczy wyjac aparat wytrzec i na oring polozyc silikon i bedzie chulac
  
 
Cytat:
2008-10-20 18:32:35, Torp12 pisze:
W sumie nawet oringu wymieniac nie trzeba Wystarczy wyjac aparat wytrzec i na oring polozyc silikon i bedzie chulac


...ale to wiochą zalatuje !

nowy o-ring najzwyklejszy "czarny" do 100 st. C kosztuje ok. 2 zł.

za ok 4 zł masz o-ring "czerwony" do 200 st. C Taki właśnie jest najlepszy i powinien służyć długo.

Jak posmarujesz silikonem to ...większość silikonów też jest do ok. 100 st. C ...a przy kolejnej próbie demontażu będziesz miał problemy z wyciągnięciem aparatu więc się nie opłaca.

Chyba, że się uprzesz na jakiś lepszy silikon ...ale zapłacisz tyle co za 3 - 4 o-ringi do 200 st. C

  
 
Kolega pisze że w środku Oringi i silikony to na wycieki innego typu Można wydłubać uszczelniacz z obudowy aparatu i dopasować nowy do średnicy wałka.Lub kupić nowy aparat
  
 
Czy możesz powiedziec mi gdzie jest ten uszczelniacz i miejsca w których może leciec olej.


  
 
Co to za aparat ...od Żuka ?


Tutaj masz właściwy rysunek:

Darmowy hosting obrazków, zdjec, tapet, fotek.

O-ring uszczelniający jest pod nr 8
  
 
Cytat:
2008-10-21 13:03:05, kopczyk pisze:
Czy możesz powiedziec mi gdzie jest ten uszczelniacz i miejsca w których może leciec olej.

Mam Ci powiedzieć gdzie wycieka olej Sam pisałeś że aparat w środku jest zalany olejem Pewnie wycieka pomiędzy korpusem a wałkiem, ale sprawdz sam bo tak na odległość to nie widać eech musze coś łyknąć na dziób
  
 
Dopiero w sobotę się za to wezmę

Ten o-ring nr. 8 to raczej odpowiedzialny jest za wyciek na zewnątrz
jeśli to wyciek pomiędzy korpusem a wałkiem to z tego co widzę na rysunku to raczej nie da się tego uszczelnic chyba że wymienic wałek
ale nie będę gdybał odezwę się jak wykręce aparat.


Cytat:
Co to za aparat ...od Żuka ?



To jest stara książka serwisowa i pewnie taki był w pierwszych modelach

powiedz mi jeszcze to zdjęcie co wkleiłeś z jakiej to książki bo muszę sobie załatwic nową .
  
 
Cytat:
2008-10-22 15:16:44, kopczyk pisze:
Ten o-ring nr. 8 to raczej odpowiedzialny jest za wyciek na zewnątrz jeśli to wyciek pomiędzy korpusem a wałkiem to z tego co widzę na rysunku to raczej nie da się tego uszczelnic chyba że wymienic wałek ale nie będę gdybał odezwę się jak wykręce aparat.



u mnie dwa razy była sytuacja, że cewka i cała kopułka były zalane olejem - po wymianie o-ringu "8" ...wycieki ustały

Więc że jest to o-ring uszczelniający coś zewnętrznie.... to bym dyskutował.

Natomiast uważam, że jeżeli wymiana tego o-ringu nic nie da to pozostaje wymiana kompletu: wałek-16 i korpus-10. Są to elementy pasowane z dużą dokładnością i chyba nie ma co tam wydłubywać żadnego wewnetrznego uszczelniacza - czy wogóle jest tamjakiś ? na tym moim zdjęciu nie ma nic takiego zaznaczonego...

A fotkę zapożyczyłem z "nowej" serwisówki ...dostepnej na klubowym serwerze (...)
  
 
Pod nr 10 na schemacie Kopczyka jest zaznaczona obudowa uszczeli.Samej uszczelki nie wyszczególniono?Może jest to element,w który uszczelka jest wprasowana fabryczniwe-więc niewymienialna i dlatego niewuwidoczniona?Może tu jest pies pogrzebany
  
 
dziękuje za rady ale dziś rano mój esperak zakończył żywot los jego spoczywa w rękach blacharza więc aparat zapłonowy to mój najmniejszy problem w porównaniu ze stratą zawieszenia.
  
 
W takim razie jest to pytanie do Nawigatora-i celowo dla wzbogacenia wyszukiwarki forum.Na przyszłość i dla Ciebie Kopczyk.
  
 
OK esperak został zregenerowany i lata dalej po szosie wiec wziąłem się za aparat.

Po rozmontowaniu aparatu okazało się że to nie przez wałek leci olej, na samym wałku widac ślady zużycia nr.2 i 3 na zdjęciu u mnie dodatkowo popękany był magnes nr. 1 wiec go wymieniłem

nr. 2 i 3 są to miejsca uszczelnienia w obudowie

nie wiem na jakiej zasadzie jest to uszczelnione w obudowie w środku są tylko 2 rowki wkładałem tam szpilkę myśląc że jest tam jakiś o-ring niestety niema tam nic a na wałku są ślady wytarcia.
Najważniejsze nie cieknie na wałku dlatego nie wnikam w sposób uszczelnienia.

Co się okazało wyciek na o-ringu nr. 8 olej wylatując w tym miejscu zostaje zassany przez otwory chyba do chłodzenia modułu


Po wymianie o-ringu wszystko OK dodatkowo wymiana wałka zlikwidowała szarpanie samochodu widac duże znaczenie ma magnez który u mnie był ostro popękany i wykruszony.

Oczywiście przy wymianie nie obeszło się bez problemów przy wymianie wałka lub cewki wewnętrznej należy zwrócic uwagę na blaszkę ustalającą nr. 15 jest ona hartowana i łatwo jest ułamac skrzydełka które klinują się o obudowę ja oczywiście ją złamałem wciskając odwrotnie naszczęście serwis na jagiellońskiej miał ostatnią za całe 1,80 zł.
Druga rzecz to element nr. 3 który łączy się bezpośrednio z wałkiem rozrządu wypustki tego elementu nie są ustawione symetrycznie do osi wałka więc przy demontażu trzeba zaznaczyc jego położenie ja oczywiście założyłem zle i samochód nie odpalił, szybka zmiana i esperak śmiga jak wściekły.
  
 
wymieniłeś sam "magnes"? CZy raczej cały wałek z tym magnesem?

Cewkę założyłeś nową?
  
 
Brawo za udaną naprawe i dzięki za relacje.U mnie też 8 lekko poci się olejem .Na przyszłość Twoje porady będą więc dla mnie bardzo cenne.Dzięki
  
 

U mnie to kółko magnetyczne na wałku 16 też ledwo zipie ...więc może też je wymienię ?
Przy okazji jak piszesz, że silnik przestał szarpać ...to może właśnie to jest przyszyną efektu "żabki" w esperakach ?
W odrębnym wątku piszę, że ciężko mi odpala ...może właśnie tu jest rozwiązanie problemu...

Przy okazji podłączam się pod pytanie Roberta:
rozumiem, że ...kółko magnetyczne jest razem z wałkiem 16 - i całość stanowi komplet ?
Ile taki zestaw kosztuje ?
  
 
Magnez i wałek to jeden element.
Cewka na razie została stara ale też się kwalifikuje się do wymiany calośc ledwo się trzyma opornośc jest w dolnej granicy, robiłem to w niedziele a sklepy pozamykane.
Wałek leżał u mnie w domu już kilka lat kiedyś była okazja za grosze kupic .
Teraz pewnie kupie kopułke,palec i cewkę niewielki koszt ok. 50 zł.
Jak kupowałem o-ring to pytałem czy mają jakieś części do aparatu i gościu zaproponował mi częśc nr. 10 razem z wałkiem nie pamiętam tylko czy był tam moduł i cewka ale chyba nie bo za całośc chciał 100zl. koszt samego wałka 70 -80 zl.
  
 
odkrecałem własnie aparat i u mnie ten oring uszczelniejacy ma przekrój prostokątny i lezy w rowku obudowy wałka-bez uszkodzenia nie byłem w stanie go wyjac wiec oblepiłem silikonem(mały wyciek oleju był)
ma ktos numer tego uszczelniacza? o co sie pytac w sklepie?
  
 
Cytat:
2008-11-07 16:28:55, pawel12356 pisze:
odkrecałem własnie aparat i u mnie ten oring uszczelniejacy ma przekrój prostokątny i lezy w rowku obudowy wałka-bez uszkodzenia nie byłem w stanie go wyjac wiec oblepiłem silikonem(mały wyciek oleju był) ma ktos numer tego uszczelniacza? o co sie pytac w sklepie?



pytaj o oring aparatu zapłonowego do 1,5

oring nowy ma przekrój okrągły, u ciebie ze starości się odkształcił, guma zesztywniała i stąd wyciek.