Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-08-13 12:20:31 sprawdź czy masz iskrę na świecach. Jeśli bedzie tylko na 1i4 a na 2i3 nie to masz padniety moduł... To często leci w abimexach... ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Andys Opel Omega B Łódź | 2003-08-13 12:22:30 Dzięki OLO,
może się mylę, ale czy z uszkodzonym modułem zapłonowym silnik pracowałby w porządku na gazie, chyba nie |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-08-13 20:47:13 Andys przede wszystkim sprawdź pompę paliwa, czy ją słychać z tyłu, potem możesz zdjąć przewód paliwowy przed filtrem i odpalić - jeżeli pompa jest sprawna to paliwo powinno tryskać z wielką siłą, jeżeli tylko "sika jak 2 letnie dziecko" to pompa do wymiany |
wiciu C+ 1,6GSI+lpg Gliwice | 2003-08-13 21:40:02 Pompowanie pedałem gazu nie jest chyba normalną czynnością wykonywaną przez każdego kierowcę w celu poprawnej pracy silnika na benzynie...... Skoro zapłon jest OK, bo na gazie chodzi spoko, to problem leży raczej po stronie układu doprowadzającego paliwo, ewentualnie padł jakiś czujnik, który ma wpływ na ustalenie składu mieszanki benzyny, a jest odłączony przy pracy silnika na gazie. |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2003-08-14 07:48:05 A ja mam wrażenie że mogła się zawiesić sonda Lambda w pozycji "za bogata mieszanka"i komp. odczytuje jako "zmniejszenie dawki paliwa przez wtryskiwacz"...Gdyby to byl silnik MPI to mógłby być to wtryskiwacz, a tak nieee ... Może też być uszkodzony czunik od położenia przepustnicy lub silnik krokowy od niej |
Andys Opel Omega B Łódź | 2003-08-15 22:30:41 No więc odłączyłem dziś przewód paliwowy przy samym wtrysku i objawy były następujące:
1. Po przekręceniu kluczyka pompka pompuje dość intensywnie, po jakiś 2 sek. słychać "cyknięcie" przekaźnika pod deską rozdzielczą i pompka staje (już myślałem, że to jej wina ale w sumie to logiczne, jeśli silnik nie pracuje, ona chyba też nie powinna pompować w nieskończoność na włączonym zapłonie) 2. Jeśli odpalę silnik na gazie pompka pompuje paliwo bez przerwy (stąd teoria, że przerywa pracę tylko kiedy silnik nie jest uruchomiony). Sprawdziłem, w ciągu 30sek. pompka napompowała około 0,75l. czyli tyle ile pisał kiedyś Mrozek. Jeśli założymy, że to nie pompka (to najłatwiej było mi sprawdzić), jak mam sprawdzić czujnik położenia przepustnicy i silnik krokowy? [ wiadomość edytowana przez: Andys dnia 2003-08-17 15:50:22 ] |