Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Piter Opel Vectra SILVER '01 Opole | 2005-06-02 20:01:31
Znam ten ból, u siebie mam zaślepiony zaworek EGR bo silnik poprostu dusił się swoimi spalinami... Przez cały czas myślałem, ze powodem falowania obrotów jest krokowiec (nawet wymieniłem go na nowy, podobnie jak sonde lambde, kolektor i pare innych czesci, bo myślałem że dostaje się "lewe" powietrze), az wkoncu doszedłem do tego że przyczyną jest ten w sumie nie potrzebny "zielony" zaworek |
mumek Opel Omega Wieliczka | 2005-06-02 21:28:11 Dzięki koledzy jak tak mówicie że się nić nie stanie to nie jadę do żadnego mechanika bo wizyta pewno by sporo kosztowała . |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-03 17:15:11 Zostawić. |
jagamen BMW 318 TDS sedan częstochowa (Kłobuck) | 2005-06-03 17:25:42 czyli wyjmuje ten wezyk od ERG i go zaspepiam,reszta zostaje nie tknieta, bez zmian. miejsce po tym wezyku tez zostaje "otwarte".
|
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-03 17:26:53 Nie tak. Zaślepiasz otwory z obu stron po wężyku. |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-06-04 03:36:08 Sprawa z owym EGR nie jest tak bardzo prosta jak sie wydaje, juz tlumacze dlaczego.
1) Po odlaczeniu IC od kolektora zasysajacego widac kanal, ktoredy spaliny z EGR tarfiaja do kanalu glownego. Idzie on prawie pionowo w dol. Co znaczy, ze scieka nim ta czesc oleju, ktora przeszla przez IC. Jesli EGR otwiera sie regularnie, to nie ma problemu. Jesli zas EGR bedzie caly czas zamkniety, to olej kropla po kropli zacznie sie nad nim gromadzic i z czasem nazbiera sie go calkiem sporo. Po roku, lub 2 otworzysz z jakis powodow EGR i nagle cala ilosc zageszczonego oleju, przypominajacego mazut poleci na skrzydla turbiny od strony wydechu. Skrzydelka turbiny oblepia sie tym syfem, nie wszystko sie spali. Wywazenie turbiny szlak trafi, ze wzgledu na bicie szybciej pojdzie lozysko i uszczelniacze, potem wiadomo co bedzie. 2) Zeby zaslepic EGR, na miejsce zaworka z membrana wkreca sie cienka blaszke z puszki po konserwie, np z dekielka po orzeszkach. Samo odlaczenie wezyka sterujacego moze Ci nic nie dac. Jesli grzybek zamykajacy doplyw spalin sie nie domyka, to nie pomoze Ci odlaczenie sterowania podcisnieniowego. Usterka tego ustrojstwa wlasnie na tym polega, ze grzybek zamykajacy sie wypala i nie domyka szczelnie. 3) Koniecznie zaslep otwor wezyka, od strony podlaczenia do EGR. Inaczej bedzie ci zasysal powietrze, bedziesz mial za male podcisnienie i powazne klopoty z hamulcami. 4) Cena nowego EGR jest straszna --> 537zl. Za kawalek jakiejs cholernej membranki i kawalek zeliwa, toz to paranoja |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-06-04 14:32:12 No, to jest wlasnie ten bol. Brakuje na forum kogos, kto bylby wstanie rozgryzc zasade diagnostyki tego ustrojstwa. W 1.8 TD podobno jest komputer sterujacy. Ale zakres jego pracy jest niewielki, bo bada on dane z czujnika temperatury silnika i gdy silnik zimny to:
1) Wlacza podcisnienie, odciagajace membrane zaworu EGR w tyl, membrana ociaga grzybek zaworu, mozliwy staje sie przeply spalin do kolektora ssacego. Nie ma podcisnienia, membrana wraca, zawor sie zamyka. 2) Nastepuje korekta przyspieszenia zaplonu (a wlasciwie momentu wtrysu paliwa). Pewien znany podrecznik, opisuje w suplemencie rezystancje, ktorymi powinne sie legitymowac poszczegolne komponenty elektryczne tego ukladu. Byc moze wystarczy do diagnostyki zwykly woltomierz. Byc moze, w razie uszkodzonego jakiegos czujnika wystarczyloby wtedy zrobic jego obejscie, wpiac w uklad odpowiedni rezystor i oszukac w ten sposob uklad sterowania zwany dumnie komputerem. Ale zaznaczam sa to "gdybania", bo niczego takiego nie probowalem, czujac sie wysoce niekompetentna osoba. Moze ktos siedzacy w eletronice latwiej moglby podolac takiemu zadaniu? |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-06-04 18:26:30 Ksiazka ze znanego 3 literowgo wydawnictwa, dotyczy wprawdzie oriona i escorta 91, ale w suplemencie opisane jest sterowanie silnikiem TD, zakres sterowania, rezystancje czujnikow. Brak jest schematow i zdjec ilustrujacych, gdzie czujniki te sie znajduja.
Moze jakis samochodowy elektryk dalby rade to zdiagnozowac, majac opis z ksiazki. W innym wypadku pozostaje Ci sprawdzanie wszystkiego po kolei, moze nie trzeba tych czujnikow wykrecac, tylko wystarczy zdjac z nich kable zasilajace i sprawdzic jaka jest opornosc samego czujnika? |
WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2005-06-04 20:45:39 Darmcdoman dobrze prawi Suplement rulezz |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2005-06-04 23:14:50
Kiedyś próbowałem popytać przy jakiejś okazji niezłego mechanika z opolskiego ASO o ten komputer, ale usłyszałem, że faktycznie w moim 1.8TD jest to niezwykle nieskomplikowany układ, którego komputerem w zasadzie nazwać nie można. Ale od 1996 roku podobno układ ten został nieco rozbudowany i różni się od tego wcześniejszego. Wskutek tego np. mojego auta nie da się diagnozować sprzętem komputerowym dostępnym w ASO w Opolu, podczas gdy sprzęt ten jest "kompatybilny" ze sterownikami w escortach od 1996 roku wzwyż. Nie wiem, ile w tym prawdy (bo nie znam się), a ile konfabulacji rzeczonego pracownika ASO, ale faktycznie, dwukrotna próba podłączenia mojego auta pod komputer ASO-wski dla celów diagnostycznych zakończyła się niczym. Sugerowano mi udanie się do Piekar Śląskich w celu tejże diagnostyki, bo tam podobno odpowiedni (starszy) sprzęt mieli... To tak tytułem opowiedzenia wiadomości zasłyszanych, ale niekoniecznie powiązanych z głównym nurtem wątku... |
darmcdoman MK 7 - 1.8 TD Opole | 2005-06-06 16:13:00 No dobra, ale czy od tej czarnej puszeczki odchodza tez kable do korektora kata wtrysku? I potencjometra mierzacego stopien wcisniecia pedalu przyspieszenia?
Wlasnie u siebie tez nie mam skrzynki(kompa) przy zbiorniku wyrownawczym plynu chlodzacego. Tylko ta mala kosteke czarna o ktorej piszecie, ale to po lewej stronie, przy filtrze powietrza |