1.8 a 2.0 - rozbudowa i korzyści

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Przeglądając sobie Ebay znalazłem taki kolektor KLIK.
Niby pasuje do 1.6, 1.8 i 2.0. Czego tak naprawdę można się spodziewać po takim "sportowym" kolektorze ( w 1.6 16V ) ? Jest jakaś odczuwalna różnica ? Ewentualnie może w Polsce udałoby się znaleźć coś takiego taniej ?

Z góry dziękuję za wszystkie fakty i opinie .

[ wiadomość edytowana przez: BogdanROX dnia 2009-05-12 16:48:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: BogdanROX dnia 2009-05-12 16:48:57 ]

[ wiadomość edytowana przez: BogdanROX dnia 2009-05-12 23:10:45 ]
  
 
Proszę o edycję tytułu na sensowniejszy oraz zgodny z regulaminem.
  
 
Na pewno zmieni... dźwięk. A na prawdę odczujesz coś, jak do tego kolektora dołożysz drugi, dolotowy, a właściwie cały układ dolotowy. I to nie jakiś "stożek" z allegro. Do tego wszystkiego zmiana tego, co w wydechu za kolektorem.
  
 
No jakieś tam niecne plany snuję, nie wiem czy przerobię 1.6 czy 2.0 ( jak mnie będzie stać ). Przerobiłbym cały dolot i układ wydechowy ( bo planuję 2 końcówki wyprowadzić równomiernie ).
  
 
Cytat:
2009-05-12 16:59:41, Blazey pisze:
Na pewno zmieni... dźwięk. A na prawdę odczujesz coś, jak do tego kolektora dołożysz drugi, dolotowy, a właściwie cały układ dolotowy. I to nie jakiś "stożek" z allegro. Do tego wszystkiego zmiana tego, co w wydechu za kolektorem.




dźwieku to na pewno nie zmieni, jak juz to w marginalnym stopniu
U mnie w bmw po zamontowaniu makaronów bez wiekszej ingerencji w reszte wydechu byla odczuwalna poprawa, i to nawet już od samego dołu. Kolektor z tej aukcji jest rownoleglosciowy, a to bardzo dobrze, no i to 4-2-1 wiec bedzie supportował wlasnie dół i srednicę takze.. polecam

[ wiadomość edytowana przez: jozwa_maryn dnia 2009-05-12 17:14:56 ]
  
 
a nie lepiej kupic od rs'a i dac flansze?
  
 
Cytat:
2009-05-12 17:17:46, radekbox pisze:
a nie lepiej kupic od rs'a i dac flansze?



nie.. to zupelnie inny silnik, nie bedzie to dzialac dobrze
  
 
No u siebie przewiduję tylko 2 opcje. Grzebanie się w 1.6 aktualnym albo swap na 2.0 i tam dalsza "zabawa" . Przez zabawę rozumiem zrobienie całego nowego dolotu ( przepływka od mondeo i te sprawy ), nowy kolektor wydechowy i cały układ wydechowy z wyjściem na 2 równoległe końcówki. Czy po takiej przeróbce mogę spodziewać się zauważalnej różnicy zarówno w 1.6 jak i 2.0 ?
  
 
ja mam taki załozony na mocy nie stracił jak by miał lepszego kopa ale przy 3 tysiacach odczujesz w uszach piekny buczacy głos
  
 
Cytat:
2009-05-12 22:13:14, djsmleko pisze:
ja mam taki załozony na mocy nie stracił jak by miał lepszego kopa ale przy 3 tysiacach odczujesz w uszach piekny buczacy głos



No dla głosu to planuję też porządne końcówki ( może Ulter lub Buzzer ). Narazie to tylko taki plan, jakby ktoś miał jakieś zastrzeżenia to chętnie wysłucham .
  
 
Nie widać,ale ciekawe czy jest otwór na sonde? I pospawane to druciarsko...
  
 
Cytat:
2009-05-12 22:19:33, Sjepka pisze:
Nie widać,ale ciekawe czy jest otwór na sonde? I pospawane to druciarsko...



"de-cat pipe as it also comes with the fixing to screw in your oxygen sensor" oxygen sensor to ta sonda chyba ?
  
 
Cytat:
2009-05-12 22:21:33, BogdanROX pisze:
"de-cat pipe as it also comes with the fixing to screw in your oxygen sensor" oxygen sensor to ta sonda chyba ?



Tak oxygen to tlen,a sonda mierzy zawartość tlenu w spalinach,więc to to


[ wiadomość edytowana przez: Sjepka dnia 2009-05-12 22:30:09 ]
  
 
Poczytaj sobie GT Tuning i Zetec w roli głównej
  
 
Cytat:
2009-05-12 22:31:13, deathrider_85 pisze:
Poczytaj sobie GT Tuning i Zetec w roli głównej



Czyli 1.6 bankowo odpada . Kiedyś czytałem ten artykuł ale wypadło mi z głowy . Teraz kwestia z czym łatwiej się bawić, 1.8 czy 2.0 ?
  
 
Cytat:
2009-05-12 22:36:42, BogdanROX pisze:
Czyli 1.6 bankowo odpada . Kiedyś czytałem ten artykuł ale wypadło mi z głowy . Teraz kwestia z czym łatwiej się bawić, 1.8 czy 2.0 ?



Kiedyś na forum było, że 2.0 Zetec nie za bardzo wchodzi pod maskę bez problemu. 1.8 łatwiej założyć.
Pytanie czy nie najtaniej będzie jednak kupić N7A, zrobić mały remont i śmigać w seryjnej specyfikacji .


[ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-05-12 22:40:16 ]
  
 
Cytat:
2009-05-12 22:39:56, deathrider_85 pisze:
Kiedyś na forum było, że 2.0 Zetec nie za bardzo wchodzi pod maskę bez problemu. 1.8 łatwiej założyć. Pytanie czy nie najtaniej będzie jednak kupić N7A, zrobić mały remont i śmigać w seryjnej specyfikacji . [ wiadomość edytowana przez: deathrider_85 dnia 2009-05-12 22:40:16 ]



Dokładnie, 150 koni z pewnością starczyło by mi na długo i wywoływało ciągłego banana na twarzy . Ale z pewnością kiedyś stałbym się bardziej łakomy na więcej mocy .
  
 
To dajmy sobie narazie spokój z tym kolektorem wydechowym, zapytam inaczej.

Czy jest ktoś w klubie kto uzyskał z 1.8 realną moc minimum 150 koni ? Jakie mogłyby być koszty takiej zabawy ? Jeszcze taka myśl spekulacyjna, czy 1.8 z 150hp miałoby szansę z seryjnym 2.0 150 hp ( ciekawe jaki moment obrotowy by uzyskało 1.8 ) ?
  
 
Cytat:
2009-05-12 23:13:22, BogdanROX pisze:
To dajmy sobie narazie spokój z tym kolektorem wydechowym, zapytam inaczej. Czy jest ktoś w klubie kto uzyskał z 1.8 realną moc minimum 150 koni ? Jakie mogłyby być koszty takiej zabawy ? Jeszcze taka myśl spekulacyjna, czy 1.8 z 150hp miałoby szansę z seryjnym 2.0 150 hp ( ciekawe jaki moment obrotowy by uzyskało 1.8 ) ?



Lepiej zapytaj komu 1.8 trzyma serię
  
 
Cytat:
2009-05-12 23:36:32, Sjepka pisze:
Lepiej zapytaj komu 1.8 trzyma serię



Nie utrzymuję 105 koni ? A koszt remontu pewnie zabija portfel ?