[MK7 1.8 TD] Stracił moc jakiś czas temu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Panowie!

Otóż dzisiaj postanowiłem sobie zmierzyć przyśpieszenia mojego autka.

Wyniki z lekka mnie załamały 0-100 30 sek, 80-120 na 5 biegu 28 sek. Czyli mniej więcej o połowę za dużo. Do 80 km/h jeszcze jakoś sie rozpędza, od 80 do 100 na 5tce to już masakra ,potrzebuje chyba koło 15 sek.Czyli spadek mocy raczej w górnym zakresie obrotów.

Autko trochę ciężko zapala, 4-5 sek trzeba pokręcić. Obroty minimalnie pływają. Kopcić raczej nie kopci. Sprawdziłem turbo - dmucha, EGR zaślepiony więc raczej nie ma wpływu (chyba że wydmuchało zaślepkę, jutro sprawdzę)
Filtry powietrza i paliwa wymienione 10k km temu.

Chciałem sprawdzić wężyk z turba do boostera, i tu ciekawostka moja pompa (Lucas) nie ma boostera, w pompie w ogóle nie ma miejsca na niego. Co ciekawe wężyk z turbiny wychodzi, zaślepiłem go bo dmuchało powietrze, ale w sumie nic to nie dało.
Układ dolotowy też obejrzałem, raczej nigdzie nie ma nieszczelności. Aha brakuje mi podbitki z dolotem do chłodzenia intercoolera, ale nie sądze żeby to było przyczyna takiego spadku mocy.

Essa kupiłem 2 lata temu pamiętam że wtedy dość ładnie na 5tce szedł, teraz to masakra.Bardzo mnie ten brak boostera zastanawia, może ktoś wcześniej wsadził inną pompę i stąd ten brak mocy?

Aha w aucie był zmieniany silnik przez poprzedniego właściciela, twierdzi że to 1.8 TD z Mondeo 90KM (Obecność intecoolera potwierdzałaby to) Ale nie wiem może to wersja 70 koni z dołożonym IC? I dlatego słaby. Niestety nie umiem znalezć numerów silnika (może ktoś wie gdzie?) żeby sie upewnić co tam siedzi.

Może macie jeszcze jakieś pomysły, czy raczej zostaje mi sprawdzić wtryski, kompresję itd?

Z góry dzięki za pomoc

[ wiadomość edytowana przez: jaco80 dnia 2009-05-04 22:48:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: jaco80 dnia 2009-05-04 22:57:10 ]
  
 
Koło 70KM to te wyniki nawet nie postały. U mnie do 100 km/h rozpędza się w 13 sek.
  
 
Cytat:
2009-05-06 21:35:54, Ryjhof pisze:
Koło 70KM to te wyniki nawet nie postały. U mnie do 100 km/h rozpędza się w 13 sek.



70KM do 100 w 13s bo padnę.

to 90KM chyba ma poniżej 10s


Albo nie wiesz co piszesz, albo licznik Ci oszukuje, bo escort z 70 konnym dieslem ma ok 15-16s od 0 do 100, nie biorąc pod uwagę silnika któremu z czasem mogło mocy ubyć...........
  
 
Ryjhof wymień bateryjkę w stoperze

Kolego Jaco jak po zaslepieniu wężyka z turbiny ty nie odczuwasz różnicy to albo coś jest nie tak z twoimi zmysłami albo sztuke roku masz pod maską. Zczytaj nr z silnika i z nadwozia, do tego jeszcze numer z pompy wtryskowej i przyślij. Masz przeszczepa i to całkiem ciekawego
  
 
Witam sprawdz kompresje i czy przypadkiem nie dostaje ci sie do komory spalania płym chłodniczy , albo poprostu wcisnij gaz i zobacz czy z rury nie idzie czarny dym (podejzewam głowice ,,)
  
 
Dzięki za odpowiedzi.

Numerów silnika dziś poszukam (chodzi o ten koło skrzyni biegów?)

Co do tego że mam niezły przeszczep, to już się domyślam Prawdopodobnie mam pompe od wersji 70 KM, bez boostera, a silnik 90 KM z IC (jestem w szoku że to wogóle chodzi z tym silnikiem)

Płyn w zbiorniczku czysty, olej też czysty, więc płynu raczej nie bierze... Co ciekawe dziś go pogoniłem na wysokich obrotach i wogóle nie kopci, przynajmniej nic nie widać we wstecznym, a wcześniej zdarzało sie. Zakopci tylko na siwo przy odpalaniu, jak długo stoi i trzeba dłużej pokręcić. Może więc dawka paliwa na pompie jakoś sie przestawiła?
  
 
Cytat:
2009-05-07 12:43:48, jaco80 pisze:
Dzięki za odpowiedzi. Numerów silnika dziś poszukam (chodzi o ten koło skrzyni biegów?) Co do tego że mam niezły przeszczep, to już się domyślam Prawdopodobnie mam pompe od wersji 70 KM, bez boostera, a silnik 90 KM z IC (jestem w szoku że to wogóle chodzi z tym silnikiem) Płyn w zbiorniczku czysty, olej też czysty, więc płynu raczej nie bierze... Co ciekawe dziś go pogoniłem na wysokich obrotach i wogóle nie kopci, przynajmniej nic nie widać we wstecznym, a wcześniej zdarzało sie. Zakopci tylko na siwo przy odpalaniu, jak długo stoi i trzeba dłużej pokręcić. Może więc dawka paliwa na pompie jakoś sie przestawiła?



Wymien filtr powietrza i paliwa - dla paliwa to nawet 500km czasami wystarczy,zeby sie zaj^%al
  
 
Cytat:
2009-05-07 12:43:48, jaco80 pisze:
Dzięki za odpowiedzi. Numerów silnika dziś poszukam (chodzi o ten koło skrzyni biegów?) Co do tego że mam niezły przeszczep, to już się domyślam Prawdopodobnie mam pompe od wersji 70 KM, bez boostera, a silnik 90 KM z IC (jestem w szoku że to wogóle chodzi z tym silnikiem) Płyn w zbiorniczku czysty, olej też czysty, więc płynu raczej nie bierze... Co ciekawe dziś go pogoniłem na wysokich obrotach i wogóle nie kopci, przynajmniej nic nie widać we wstecznym, a wcześniej zdarzało sie. Zakopci tylko na siwo przy odpalaniu, jak długo stoi i trzeba dłużej pokręcić. Może więc dawka paliwa na pompie jakoś sie przestawiła?



a może masz nieszczelna obudowę filtra paliwa i palio cofa się do baku ??
  
 
Spróbuje z tymi filtrami. Może to coś da...
  
 
Na pompie samo nic ci się nie poprzestawiało, spoko. Filtry też masz w porządku. To tylko twoje SUBIEKTYWNE odczucie lub nieco bardziej skomplikowane rzeczy związane z delikatnie ujmując mało profesjonalnym przeszczepem wnętrzności. Dawaj te nr.
  
 
a wydech masz w pelni drozny?
  
 
Można też katalizator wywalić.
  
 
Wiec tak:
Numery pompy to F81.ITC.20, 8448B041B, 469170 (mam nadzieje ze nie pomylilem, bo czytalem w lusterku)
VIN to: WFONXXGCANTA21037

Numerów silnika niestety nigdzie nie umiem znalezc, jest tylko numer na skrzyni. Moze ktos mi pokaze na zdjeciu gdzie szukac, lub da jakis dokladniejszy opis?
Sprawdziłem filtr paliwa, był czyściutki, w odstojniku ani syfu ani wody.

Co do katalizatora to chyba mam wyciety, bo za kolektorem wylotowym mam taka rure w stalowym oplocie ktora idzie do tlumika

[ wiadomość edytowana przez: jaco80 dnia 2009-05-09 00:07:44 ]
  
 
Cytat:
2009-05-08 16:39:50, jaco80 pisze:
Co do katalizatora to chyba mam wyciety, bo za kolektorem wylotowym mam taka rure w stalowym oplocie ktora idzie do tlumika


to pewnie masz kata pionowo polaczonego bezposrednio z kolekotrem wydechowym - jeszcze raz zobacz
  
 
Wyglada to tak - kolektor wydechowy z turbo-rura w stalowym oplocie dl. ok. 30 cm-reszta ukladu wydechowego. Wiec katalizatora chyba nie ma, no chyba ze ta rura jest katem

Ps ponawiam pytanie - wie ktos gdzie szukac nr silnika? moze macie jakies zdjecie?
  
 
Nie masz katalizatora. Nr silnika powinny być z prawej strony silnika bliżej skrzyni biegów, najlepiej lukać na nie z kanału.
Twoje autko to w oryginale 70 konny diesel, pompka się ostała od starego, silnik to albo przeszczep albo rzeźba z IC i sprężarką do 70 konnej wersji co też z reguły przynosi skutek odwrotny do zamierzonego. Podasz nr będziemy w domu

[ wiadomość edytowana przez: Kris75 dnia 2009-05-09 15:08:24 ]
  
 
Witam jak padnie wtrysk sterujacy lub korektor konta wtrysku auto traci moc,ciezko odpala,czesta usterka tego motoru p.s.jak zimny bedzie strasznie rechotal jak stary golf
  
 
Na razie nie mam dostepu do kanalu, a tych numerow za chiny nie umiem znalezc z gory. Jak bede mial dostep do kanalu to wtedy poszukam.

Piterek125, zainteresowałem sie tym wtryskiem sterujacym, odpialem mu kabelki na dzialajacym silniku i zero reakcji. To normalne? Wydaje mi sie ze silnik powinien jakos zareagowac. Korektor jest chyba sprawny bo przy przekrecaniu kluczyka slychac jak terkocze.

Natomiast teraz jeszcze ewidentnie zaczal mi padac elektrozawor STOP - ciezko zgasic essa jak zimny, ale on chyba nie ma wplywu na moc?

[ wiadomość edytowana przez: jaco80 dnia 2009-05-14 18:51:05 ]
  
 
Zawór stop ma sporo do mocy-jeżeli nie otwiera się właściwie-za mały przepływ paliwa.
  
 
Cytat:
Piterek125, zainteresowałem sie tym wtryskiem sterujacym, odpialem mu kabelki na dzialajacym silniku i zero reakcji. To normalne? Wydaje mi sie ze silnik powinien jakos zareagowac.



tak masz rację, silnik powinien ci bardziej zacząć klekotać, obawiam się że skoro nie masz żadnej reakcji na wpiętym-wypiętym to masz go walniętego- obym się mylił, zmierz mu oporność