Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bep Sympatyk FEFK Civic/Fiesta Łańcut | 2008-09-18 16:30:59 Mam wlany Mobile M mineralny, w zasadzie, to przez niewiedze poprzedniego własciciela, który nie pamiętał co było wlane, zalałem owy mineralny,(potem przypomniał sobie ze był półsyntetyk forda) teraz tego załuje jak sqr... bo rano popychacze klepią i i szkoda silnika ... mam przejechane 187 tys, 6 tys na mineralnym, myslicie ze można wlać spowrotem półsyntetyka czy juz za duzy przebieg na mineralnym? (wiem że nie wraca się na lepszy z gorszego) jesli nie jaki mineralny zalac? |
DriF 41-250 Czeladż | 2008-09-18 16:53:48 Wymyj silnik Są specjalne Płyny do Płukania i zalej innym Olejem
seryjnie mogłeś tylko zaszkodzić Silnikowi |
jozwa_maryn Będzin | 2008-09-18 16:55:42 nie polecam plukania silnika tymi syfami. Przemek tu nie chodzi o jakosc oleju ale o jego wlasciwosci. Mineral nie nadaje sie do silnikow z hydrauliką! |
Kamil_K Sympatyk FEFK Alfa 147 Rogów k/Koluszek | 2008-09-18 16:57:58 co wy piszecie, ja na jednym silniku zrobiłem ponad 30tys jezdzac na mineralnym MOBILa, teraz na drugim juz prawie 20tys i przy następnej wymianie tez zaleje mineralny, jak nie wiadomo co bylo wczesniej to mineralny najlepszym wyborem, tyllko trzeba wymieniac czesciej (8-10tys km) |
bep Sympatyk FEFK Civic/Fiesta Łańcut | 2008-09-18 17:18:09 na bagnecie nie ma bąbelków, zadnej szlamy i jest takiego samego koloru jak w butelce. Jakie mogą byc konsekwencje zalania semi synth.? drobne wycieki? uszczelki?przez te 6tys dolałem ok. 1 litr oleju |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2008-09-18 18:23:38
No nie żartuj, że Ci Ess tak olej bierze. Mi od wymiany oleje do teraz (~12.000km) wziął 0.5l, a dość często dostaje w palnik. Mam go teraz półsyntetykiem Lotosa zalanego, a w przyszłym tygodniu dostanie połsyntetyk Castrola. Jak wlejesz teraz sem, to nie powinno być żadnych problemów z silnikiem. |
Grand_XR3i | 2008-09-18 19:04:37
hmmm z doświadczenia powiem wam, że miewam mazde 323F GT która ma 300 tys przebiegu w tym ostatnie 5 tys na minerałku quajker starter czy jak to się pisze w każdym razie midland. auto kręci się do 8 tys i nic nie mówi nie klekota nie stuka. fakt faktem narazie jest ciepło więc niewiele w zimie pewnie będzie zgroza. Tobie proponuje przepłukać silnik i wlać sobie półsyntetyk i niczym sie nie przejmować. pamiętajcie, że pół syntetyk to nie jest 50:50 z tego co czytałem w mądrym internecie to w takich właśnie olejach mamy tylko 30% syntetyku więc szału nima. powiem wam, że jeździłem w moim escorcie na mobil 1 na castrolu na lotosie i żadnej róznicy nie widze... wszystkie te oleje to tosamo. no do Kawasaki kupiłem najdroższego motula jaki był ale jej to obiecałem bo jak się kreci po 13tys to jednak lepiej mi na sumieniu jak ma dobry olej |
bep Sympatyk FEFK Civic/Fiesta Łańcut | 2008-09-18 19:12:42 czesto jezdze na krotkich odcinkach, to tłumaczy zuzycie oleju. Zmieniam na semi, czym płukac silnik? |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2008-09-18 19:24:01 Co do olejów różnych firma, to zgadzam się, że w sumie nie ma znaczenia co wlejesz. Niektórzy twierdzą, że na Lotosie silnik zaczyna mieć wycieki, albo się przegrzewa. Ja mogę powiedzieć tylko: BZDURY!
Ja przesiadam się na Castrola tylko dlatego, że jakoś dziadek mnie przekonał do tej firmy, bo zawsze używał jej olejów. Co do doboru oleju, to ja uważam, że jak od początku jeździsz na syntetyku, to nawet jak silnik ma 500tyś. km nadal należy lać syntetyk. |
bep Sympatyk FEFK Civic/Fiesta Łańcut | 2008-09-18 19:55:46 No to skoro mówicie że olej to olej, to w Lidlu jest 5L WINERGY za 39,99, kto wlewa? no własnie, nie gadajcie takich bzdur lub powiedzcie ze np oleje zaczynają sie powyzej 100zł (4L, 5L)i wtedy nie ma różnicy, wtedy się zgodzę. A co do tego co piszesz deathrider_85, 500tys na syntetyku ?! kolejny ochotnik to testu długodystansowego ? |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2008-09-18 20:42:56 Chodzi mi po prostu o to, że jak silnik od początku zalewasz syntetykiem i jest z nim cały czas wszystko ok, to nie ma sensu zmieniać oleju na gorszy tylko dlatego, że "inni mówią, żeby zalać innym".
Mój wujek miał służbowego Essa mkVII 1.6 16V, dożynanego na maksa bez względu na porę roku i temperaturę silnika gaz w podłogę codziennie rano i silnik cały czas jeździł na syntetyku. Jak firma zmieniła mu samochód, to Ess miał prawe 300tys. km przejechane i auto nadal było zalene było syntetykiem, bo po co zmieniać olej jak wszystko ok? Co do olejów, to w zasadzie jeśli olej z supermarketu nie został wyprodukowany w chinach i ma wszystkie normy typu Tuv, itp. to też będzie ok. |
WojZdzisiu Eska PS Design Pyrzyce | 2008-09-18 21:21:08 Moja Eska jeździ 40 tyś na mineralnym i ostatnio zaczeły zawory klepać Ale u mnie już półsyntetyk nie wchodzi w grę po takim przebiegu. |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2008-09-18 21:37:44
to juz po ptokach... jesli ktos leje mineral do zeteca to juz naprawde kogos Bog opuscil, a wystaczy przeciez tylko przegladnac archiwum a nie lepiej wlac fordowski 5w30, jak zaleca ford i miec spokojna glowe |
Kamil_K Sympatyk FEFK Alfa 147 Rogów k/Koluszek | 2008-09-18 22:44:43
jak tyle bierze to tylko lac mineralny, półsyntetyka weźmie jeszcze wiecej... ogolnie jest taka zasada, ze jak sie juz zaczelo śmigać na mineralce to sie nie wraca do synetycznych, wiele razy było to pisane na tym forum i kazdy mechanik to powie |
Dominic229 Escort MK V, Cabrio Bialystok | 2008-09-18 22:45:02 Witam i ja sie podepne z zapytaniem o olej
Jaki olej prawidlowo powinien isc do mojego silniczka, zaznaczam ze jest to 1,6 8V z 91r. 105BHP, przebieg 140 tysi Dzieki |
deathrider_85 Sympatyk FEFK Renault Launa II ph.2 ~BB | 2008-09-18 22:49:47
Niekoniecznie. Zawsze można spróbować półsyntetyka, no chyba, że silnik jest już naprawdę ostro zjeżdżony. |