Antena do CB radia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do posiadaczy takowej.
Jak macie ją zamocowaną ???
Chodzi mi o Kombi oczywiście.
  
 
ja nie mam kombi ale prawdopodobnie z boku albo u gory klapy na uchwyt zwany dzwonkiem
  
 
a ja mam na magnes -chyba najlepsze rozwiazanie
  
 
Cytat:
2005-08-11 21:51:15, borys pisze:
a ja mam na magnes -chyba najlepsze rozwiazanie



No nie wiem Ja miałem na magnes, ale ją sprzedałem i przesiadam się na mocowaną na stałe dzwonkiem.
  
 
i co lepiej sciaga na nie magnesowce?
PS czy u ciebie tez sa trzaski (tylko przy odpalonym silniku)?
  
 
Jak jest na antenie mocowanej na stałe to jeszcze nie wiem, bo dopiero zamiarzam ją kupić na przyszły tydzień. Póki co sprzedałem swoją magnesówkę. Natomiast szumy i trzaski pojawiają się prawie zawsze jak silnik jest odpalony. W takich wypadkach przydaje się funkcja rf gain (czy jak się to pisze), w którą wyposażony jest Uniden 520.
  
 
ANL
RF Gain to wzmocnienie toru odbiornika.
RF Gain mogłoby co najwyżej podnieść szumy.
  
 
jak zwal tak zwal ale unidena 520 tez mialem podlaczonego i bylo to samo co w moim Ten filtr ANL (czy jak go zwal) tez nie pomagal
  
 
Bo najlepiej jest podłączyć Radio bezpośrednio oddzielną niezależną wiązką do aku. I jeszcze dobrze sobie wtawić filtr p-zakłóceniowy.
Niestety alternator robi swoje.

  
 
trzaski w radiu moga byc wywolane przez kable wysokiego napiecia a co do magnesu to musisz pamietac ze od wielkosci podstawki zalezna jest twoja predkosc no i koszt
  
 
No dobra widzę że znowu musze uświadamiać w temacie CB
1. Antena im dłuższa tym lepsza Ogólnie do zastosowań antymiśkowych wystarczy at900 ew. at1200, ja obecnie mam at1700 (190cm
2. Najlepsze miejsce na mocowanie to środek dachu, dach działa wtedy jako przeciwwaga, wszelkie inne miejsca na montaż to półśrodki a magnes to najgorsze rozwiązanie ze wszystkich (brak masy). W kombi możesz zastosować jeśli nie chcesz wiercić taki oto uchwyt http://www.allegro.pl/show_item.php?item=59844070 na tylnej klapie. Dzwonka odradzam ze względu na to że po prostu rdzewieje i wygląda co najmniej nieestetycznie, mam to wiem
3. Co do zakłóceń to niestety ale podciągnięcie zasilania z aku oraz założenie filtra nei zawsze pomoże, ja tak mam zrobione i zakłóceni są ze strony kabli WN oraz pompki paliwa Nawet wymieniałem szczotki na alternatorze na nowe. Sam filtr ANL nei załatwi tutaj sprawy, potrzebny jest jeszcze filtr NB który jest w troszkę wyższej klasie radyjek.

Jakby co to pytać
  
 
co do uchwytu YaNkEs_69 to faktycznie jest lepszy jakosciowo od dzwonka i drozszy o polowe godny polecenia
  
 
witam. ja mam antenę na magnesie od jakiegoś czasu już i z dachu mojego starego forda po prostu spadła ... ale tylko raz się to zdarzyło. no ale mimo tego i tak jestem zdania że anteny montowane na stałe są lepsze. niedawno kupiłem escorta kombi i planuje zmienić antenę żeby mieć na stałe zamocowaną na tylnej klapie. ale nie wiem jaką wybrać i na jakie parametry anteny patrzeć. jeśli ktoś mógłby pomóc to był bym wdzięczny bo jestem z tego zielony niestety. pozdrawiam
  
 
Ja mam w miejscu anteny radiowej. U mnie trzeba było trochę rozwiercić otwór, bo główka (alan) ma12mm średnicy. Ale jeśli byś kupił lemma, to powinno się zmieścić bez rozwiercania.

Jeździłem wcześniej z magnesówką, ale tylko dach mi porysowała.
Miałem 63cm helikala ale było za mało. Przez pewien czas był Lemm 1500 (ale nie chciał siedzieć w dachu i ktoś go podpie...). Teraz mam 1m helikala i też daje radę.

W escorcie najlepszym miejscem jest chyba kupienie główki DV która się zmieści zamiast anteny radiowej. Wtedy tylko potrzeba zerwać trochę lakieru od środka i będzie działać.
  
 
Zobaczcie sobie czy macie załozony filtr przeciwzakłoceniowy przy cewce zapłonowej, mały siwy kwadracik, i czy dobrze łaczy z masa i z kablem, ja mam unidena 520 i od nowosci zadnych trzaskow z silnika nie ma, a ten filterek własnie jest od tego.
  
 
Cytat:
2005-08-12 08:58:10, YaNkEs_69 pisze:
No dobra widzę że znowu musze uświadamiać w temacie CB 1. Antena im dłuższa tym lepsza Ogólnie do zastosowań antymiśkowych wystarczy at900 ew. at1200, ja obecnie mam at1700 (190cm 2. Najlepsze miejsce na mocowanie to środek dachu, dach działa wtedy jako przeciwwaga, wszelkie inne miejsca na montaż to półśrodki a magnes to najgorsze rozwiązanie ze wszystkich (brak masy).

1. Bzdury kolego pszecie jakich mało. Gwarantuę ci że na krótkiej antenie będę miał lepsze osiągi niż ty na 2 metrowym bacie.
2. Owszem środek dachu jest najlepszym miejscem dla anteny chociaż wcale niekoniecznie bo akurat antena może się nie dać zestroić(miałem kilka takich przypadków), ale to że inne miejsca na samochodzie to półśrodki to też bzdura. Ja mam zamontowaną na tylnej klapie na uchwycie który robiłem w garażu z kawałka blachy 3,5 mm i na pełnej bandzie swr nie wchodzi mi nigdzie pow 1,5 a na podstawowej więcej niż 1,2 nie mam.

Tak że zanim zaczniesz coś pisać najpierw poczytaj trochę lektury, bo poźniej wychodzą sytuacje-ten tak napisał a tu wcale nie jest dobrze i co ja mam teraz zrobić jak już zrobiłem dziurę w dachu.

-----------------
CB Radio: President HR 2600+alan PC6

EOP 3F98

#2432
  
 
Co do osiągów małej anteny podam ciekawy przykład. Dwa auta obok siebie, obie anteny mocowane w dziurce.
Jedna to Sirio Turbo 5000 (ok 2m)
Druga to Alan DV-27S (63cm helikal)

Odbiór - park Andersa - Stadion olimpijski (jakieś 6km w linii prostej).
Nie było różnicy w odbiorze.

Poza tym nie każdy się zdecyduje ma robienie dziury w aucie.
Ja wykorzystałem dziurę po radiówce, ale nie nadaje się na większe anteny. Nie mam zamiaru robienia kolejnej dziury, bo musiałbym pakować wzmocnienie (planem jest Sirtel Gamma IIR) więc główka pójdzie na reling (w kombi ciężko zamocować stabilnie uchwyt).

Co do magnesu, to antenę idzie wystroić bez problemu 1-1,1; 20-1,3; 40-1,4. Mogłem ciąć dalej ale antena (Turbo 2000) ma pójść docelowo w dziurę, więc nie ma potrzeby chwilowo ciąć dalej.
Wadą jest to, że ma się porysowany dach od magnesu i latającego kabla. No i jeśli ktoś pojedzie 200km/h z magnesem 10cm, zgubioną antenę, rozwaloną szybę itp.