Kompresor w espero ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Myślałem ostatnio o założeniu do espera 1.5 16v kompresora z vw G60. Jak myślicie poprawi to jego osiągi??? Jak tak to o ile i ile wytrzyma bez jakichś większych modyfikacji silnika???
  
 
Żółci w ataku...
  
 
Sory maki249 ale to nie forum golfa.... było sobie kupić espero 2.0 byś miał to samo
  
 
Cytat:
2010-01-20 17:21:19, adrian05031991 pisze:
Sory maki249 ale to nie forum golfa.... było sobie kupić espero 2.0 byś miał to samo


o ile wogole ten twoj kompresor by coś dal
  
 
niestety silnik 1,5 jest zbyt delikatny do tuningu
  
 
kompresor?????
A to taki malarski czy do młota pneumatycznego????
Kompresor.... hm....no jasne że coś da!!!! Podniesie ci ale nie moc tylko poziom naiwności i debet w koncie
  
 
ile by dał to sobie mozna policzyc-dane sa ogólnie dostepne

silnik 1.5 nie jest zbyt delikatny-ma po prostu mała pojemnosc

a kupujac 2.0 esperowe raczej nie miał by tego samego co teoretycznie 1.5 z kompresorem
  
 
Tak serio Maki to na twoim miejscu pomyślałbym o zmianie kolektora dolotowego na lanosowski 1.5.


[ wiadomość edytowana przez: archive15 dnia 2010-01-20 17:42:59 ]
  
 
Cytat:
2010-01-20 17:30:14, archive15 pisze:
kompresor????? A to taki malarski czy do młota pneumatycznego???? Kompresor.... hm....no jasne że coś da!!!! Podniesie ci ale nie moc tylko poziom naiwności i debet w koncie



kompresor to najprostsza metoda istotnego zwiększenia mocy silnika, nie ma co się naśmiewać
ale jak napisałem - silnik 1,5 jest zbyt delikatny i nie wytrzymałby długo. 1,8 i 2,0 są znacznie trwalsze
  
 
Cytat:
(...) 1,8 i 2,0 są znacznie trwalsze


Pod warunkiem że podmienisz wsio na kute...

-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
  
 
W 1,5 jedno dmuchnięcie i leci od razu najdelikatniejsza jego część, czyli pierścienie. Reszta rozleci się trochę wolniej.
  
 
kompresory G60 były ładowane do VW silników 1.8 o oznaczeniu PG. Jest to motor odpowiednio odprężony. Nawet gdyby udało się założyć G do espero to silnik nie wytrzymałby mocy począwszy od sprzęgła a na układzie korbowym skończywszy. Daruj sobie pomysł. Chcesz mocy podmień silnik (swapuj jakiś 2.0 16V) albo esperowski 2.0 8V Ja mam ten silniczek i bez problemu zamyka licznik i nieźle kręci (oczywiście w granicach koreańskiej technologii ) Jeśli chcesz kupić silniczek o mocy 220KM pisz na priv
  
 
Cytat:
2010-01-20 19:47:36, DeeJay pisze:
W 1,5 jedno dmuchnięcie i leci od razu najdelikatniejsza jego część, czyli pierścienie. Reszta rozleci się trochę wolniej.


a skąd taka pewność - dysponujesz jakąś specjalistyczną wiedzą na ten temat, doświadczeniem, bo ja nie to i się na ten temat nie wypowiadam?
  
 
a jaka niby moca miałby sie legitymowac 1.5 z tym kompresorem?

bez przeróbek nikt trzezwo myslacy nie celowałby w wiecej niz 150KM--i 200Nm a takie wartosci spokojnie ten motor zniesie-sprzegło równierz

co do pierscieni--przy prawie 300 tys przebiegu nie wiem co to dolewka oleju
  
 
Cytat:
2010-01-20 20:47:24, pawel12356 pisze:
a jaka niby moca miałby sie legitymowac 1.5 z tym kompresorem? bez przeróbek nikt trzezwo myslacy nie celowałby w wiecej niz 150KM--i 200Nm a takie wartosci spokojnie ten motor zniesie-sprzegło równierz co do pierscieni--przy prawie 300 tys przebiegu nie wiem co to dolewka oleju


Czysta teoria 1l=100Km-ta wartość to jest bardzo obciążony motor.
Po pierwsze trza odprężyć silnik.
Po drugie kute korbowody,tłoki,lepszy wał,inny wydech
Bez przeróbek to po chwili albo wydmucha uszczelkę pod głowicą albo wywali coś w układzie korbowo- tłokowym .


-----------------
Błędy w aucie są zawarte między oparciem fotela a pedałem gazu
  
 
i jak myslisz jakie cisnienie doładowania byłoby potrzebne do uzyskania z silnika 1.5 140-150 KM?

i od jakich wartosci doładowan uznani praktycy wymieniaja tłoki na kute?

korbowody nie wiem czy nie sa kute standardowe-chociaz moze i odlew faktycznie
a co to jest lepszy wał? gróbszy? z tytanu? bo kuty jest standardowo

obecnie silniki 1.6 maja pod 130 KM wolnossace(kiedys honda na vtecu i nic wiecej nie przychodzi mi do głowy)

co do wysilenia to 100KM z litra pojemnosci to faktycznie duze wysilenie ale w silniku wolnossacym-poniewaz aby uzyskac takie wartosci silnik MUSI sie krecic do 7-8 tys obrotów-patrz wspomniana honda czy dajmy na to ferrarii
  
 
Ja mam kompresor w moim 1.8 już od jakiegoś roku. Nie zauważyłem spadku wytrzymałości silnika, jedynie głośno się robi gdy się włącza.
Jedyne wady: długo pompuje koło, za krótki kabel do gniazda zapalniczki.




Pozdr.
  
 
Cytat:
2010-01-20 22:19:19, robertkaluza pisze:
Ja mam kompresor w moim 1.8 już od jakiegoś roku. Nie zauważyłem spadku wytrzymałości silnika, jedynie głośno się robi gdy się włącza. Jedyne wady: długo pompuje koło, za krótki kabel do gniazda zapalniczki. Pozdr.


ja tego nie wytrzymia
  
 
Też kiedyś miałem kompresor, ale musiał długo pracować żeby doładować. Wywaliłem go i przeszedłem na doładowanie manualne