[mkV, 1.8D] uciekajacy prad z obwodu oswietlenia wnetrza?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie

Tym razem juz zwracam sie z ostatnim problemem jaki wyczulem:

Zapalajac silnik wyczuwalem slabszy akumulator, pojechalem do kolegi i na swoim urzadzonku sprawdzil ze w akumulatorze z 680A brakuje 150A:/

Dzis skoczylem po miernik uniwersalny i dostalem wyniki:

napiecie po postoju 12,5V, natomiast pobor pradu w zakresie 0,7A
ladowanie na wolnych obrotach 14,1V

gdy otworzylem drzwi zwiekszal sie do 1,7A, przeskakiwal przekaznik jakis pomimo ze lampka byla zgaszona?? czytalem kiedys ze w dieslach z czujnikiem od drzwii jest powiazany ukl. swiec zarowych i gdy otwiera sie drzwi to grzeja sie swiece - czy escort tez tak ma (to raczej za male natezenie jak na swiece)??

Gdy wyjalem bezpiecznik od oswietlenia wnetrza wynik: 0.00!!

Czy ktos moze mi powiedziec ile zarowek powiazanych jest z tym bezpiecznikiem, badz najlepiej odczytac ze schematu co jest podpiete pod ten bezpiecznik??

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 22:18:10 ]
  
 
Nie jestem pewien czy to ten sam bezpiecznik ,ale sprawdż czy nie pali Ci się cały czas podświetlenie bagażnika.
  
 
Proszę edytować tytuł na zgodny z regulaminem działu.
  
 
Cytat:
2009-09-10 13:46:52, slawcek pisze:
Proszę edytować tytuł na zgodny z regulaminem działu.



Czytalem regulamin i nie wiem gdzie lezy moj blad?? HELP ME

Cytat:
2009-09-10 13:45:52, kamil76 pisze:
Nie jestem pewien czy to ten sam bezpiecznik ,ale sprawdż czy nie pali Ci się cały czas podświetlenie bagażnika.



W bagazniku ciemno.

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 13:55:04 ]
  
 
680A+150A?
Jak otwierasz drzwi, to przeca pali Ci się światło, i leci prąd do urządzeń (elektryka drzwi, szybra, piszczek...). Może tam coś zwiera...
  
 
Cytat:
2009-09-10 13:58:31, surec pisze:
680A+150A? Jak otwierasz drzwi, to przeca pali Ci się światło, i leci prąd do urządzeń (elektryka drzwi, szybra, piszczek...). Może tam coś zwiera...



680-150=530A

Ale nawet jak jest fura zamknieta to ucieka 0,7A, jak wyjme bezpiecznik nic nie ucieka?? 0,7A to tyle co mala zaroweczka do latarki....

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 14:02:52 ]
  
 
Cytat:
Czytalem regulamin i nie wiem gdzie lezy moj blad?? HELP ME


To coś słabo czytasz kolego.
Napisałem już raz: tytuł. Więcej nie będę powtarzał.
  
 
Cytat:
2009-09-10 14:01:08, luckyboy pisze:
680-150=530A Ale nawet jak jest fura zamknieta to ucieka 0,7A, jak wyjme bezpiecznik nic nie ucieka?? 0,7A to tyle co mala zaroweczka do latarki.... [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 14:02:52 ]


530A to prąd rozruchu i jak brakuje 150A, to raczej nie jest kwestia żarówki, tylko stanu aku.
A nie masz immo, alarmu, czy jakiejś kontrolki, jak otwierasz drzwi? W starszym aucie zdarzają się jakieś zwarcia, czy też upływy z mokrych kabli...
  
 
Cytat:
2009-09-10 14:31:27, surec pisze:
530A to prąd rozruchu i jak brakuje 150A, to raczej nie jest kwestia żarówki, tylko stanu aku. A nie masz immo, alarmu, czy jakiejś kontrolki, jak otwierasz drzwi? W starszym aucie zdarzają się jakieś zwarcia, czy też upływy z mokrych kabli...



3 tygodnie temu kupilem nowy akku i mial jak badalem 630A, a teraz 530A, wiec gdzie lezy przyczyna??

Gdy badalismy z kumplem to kazde odpalenie silnika ujmowalo 3-5A, wiec jakos to jest powiazane z pojemnoscia akku

[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 14:48:25 ]
  
 
Hmm pod bezpiecznik od oswietlenia wnetrza jest podpiete radio i zegarek. Sproboj odpiac radio i wtedy zmierzyc jaki jest pobor.
  
 
Cytat:
2009-09-10 14:45:45, luckyboy pisze:
3 tygodnie temu kupilem nowy akku i mial jak badalem 630A, a teraz 530A, wiec gdzie lezy przyczyna?? Gdy badalismy z kumplem to kazde odpalenie silnika ujmowalo 3-5A, wiec jakos to jest powiazane z pojemnoscia akku [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 14:48:25 ]



pojemność aku i prąd rozruchu to dwie różne wartości.
To raczej normalne, że odpalanie będzie wyczerpywało aku, tylko czy jest później doładowywany odpowiednio. Ładowanie masz dobre?
  
 
Cytat:
2009-09-10 15:18:44, surec pisze:
pojemność aku i prąd rozruchu to dwie różne wartości. To raczej normalne, że odpalanie będzie wyczerpywało aku, tylko czy jest później doładowywany odpowiednio. Ładowanie masz dobre?



Ładowanie mam w porzadku na poziomie 14,1V na wolnych obrotach. No to czemu tak szybko maleje ten prad rozruchowy?? Gdzie lezy przyczyna - uszkodzony akku??
  
 
Cytat:
2009-09-10 15:15:12, mefis22 pisze:
Hmm pod bezpiecznik od oswietlenia wnetrza jest podpiete radio i zegarek. Sproboj odpiac radio i wtedy zmierzyc jaki jest pobor.



Cenna sugestia, dzieki Na razie wyjalem bezpiecznik
  
 
Cytat:
2009-09-10 15:26:49, luckyboy pisze:
Ładowanie mam w porzadku na poziomie 14,1V na wolnych obrotach. No to czemu tak szybko maleje ten prad rozruchowy?? Gdzie lezy przyczyna - uszkodzony akku??


a mierzyłeś zaraz po odpaleniu, czy przejechałeś się kilknaście km, coby naładował?
  
 
Cytat:
2009-09-10 15:57:00, surec pisze:
a mierzyłeś zaraz po odpaleniu, czy przejechałeś się kilknaście km, coby naładował?



Mierzylem od razu po odpaleniu
  
 
Cytat:
2009-09-10 16:08:22, luckyboy pisze:
Mierzylem od razu po odpaleniu


no to siem nie zdążył naładować...
  
 
Cytat:
2009-09-10 13:53:47, luckyboy pisze:
Czytalem regulamin i nie wiem gdzie lezy moj blad?? HELP ME [ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2009-09-10 13:55:04 ]


Ale ściemniasz...nie czytałeś przeczytaj chociaz punkt drugi regulaminu

-----------------
#1677


Escort już zezłomowany...:/ Foka też, teraz Foka MK3 1.6TDCi 115KM
  
 
Cytat:
2009-09-10 18:24:16, falcon0 pisze:
Ale ściemniasz...nie czytałeś przeczytaj chociaz punkt drugi regulaminu



Dzieki za naprowadzenieObiecuje ze bede juz przstrzegal zasad, sorry ze balagan, co sie da to poprawie.
  
 
Zdradz, czym i jak mierzyłeś ten prąd.
Naprawdę chciałbym wiedzieć jak udało ci się zmierzyć nominalny prąd rozruchowy akumulatora, i jaki miernik pokazał ci te 530A.

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-09-10 23:36:32 ]
  
 
Cytat:
2009-09-10 23:01:03, Venom_4x4 pisze:
Zdradz, czym i jak mierzyłeś ten prąd. Naprawdę chciałbym wiedzieć jak udało ci się zmierzyć nominalny prąd rozruchowy akumulatora, i jaki miernik pokazał ci te 530A. [ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-09-10 23:36:32 ]



Kolega handluje akumulatorami i ma na stanie tester akumulatorów marki Banner, jaki to model nie wiem, ale mam tu opis jego dzialania:

Sprawność akumulatora w testerze badana jest nowoczesną metodą pomiaru dynamicznej konduktancji akumulatora. Metoda ta polega na badaniu niewielkich zmian napięcia akumulatora podczas przepływu zmiennego prądu o małym natężeniu przez akumulator. Zalety tej metody pomiarowej w porównaniu do tradycyjnych sposobów określania stanu akumulatora to:
- przeprowadzanie pomiaru bez rozładowywania akumulatora,
- możliwość badania akumulatorów rozładowanych,
- szybki czas pomiaru,
- bezpieczny (nie powodujący iskrzenia) pomiar,
- pomiar akumulatora jest możliwy bezpośrednio w pojeździe
bez jego wyjmowania i rozłączania.
Tester umożliwia również kontrolę układu ładowania akumulatora w pojeździe poprzez pomiar napięcia w czasie ładowania oraz ocenę stanu układu rozrusznik-akumulator za pomocą pomiaru spadku napięcia podczas pracy rozrusznika.

Jakies pytania jeszcze??