Zmiana skrzyni IB5 na MTX75 - Pytania

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Otóż mam silniczek 1.8 115KM przy którym miałem standardową skrzynkę IB5 ale, że skrzynka powiedziała "bye bye" jestem zmuszony ją wymienić. Nasunął mi się bardzo ciekawy pomysł jakim jest wsadzenie MTX'a do tego silniczka. I teraz pytanie do Was.. Co będę potrzebował, poza skrzynią aby ten zestaw działał w moim samochodzie.. Zakładam ten temat bo wkurza mnie to, że kogo nie zapytam to mówi mi inaczej.. Jedni mówią, że muszę wymienić sprzęgło, koło zamachowe, półosie a natomiast inni mówią że nie. Jako, że sam nie miałem z tym do czynienia pytam Was.. Dodam jeszcze, że nie interesują mnie wypowiedzi ludzi których wiedza bazuje na tym, że wyczytają 'coś tam gdzieś tam' i wypisują nie sprawdzone info na innych forach. Mam nadzieje, że znajdzie się ktoś taki kto albo to robił albo zna silniki 115KM ze skrzynką IB5 i np RQB 130KM ze skrzynią MTX75.

Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję..
Pozdrawiam, Łukasz
  
 
Wow, no temat będę śledził, bo choć moja IB5 żyje i ma się dobrze, to sam nosiłem się z zamiarem zmiany na MTX-a, szybciej do setki

Dwa pytania ode mnie:
1. Czy potrzebna jest również zmiana dźwigni biegów?
2. Ile będzie więcej palił?
  
 
tak lewarek musi byc inny, do tego najprawdopodobniej półosie, piasty i z tego co sie orientuje jesli koło zamachowe zostaje stare to i sprzegło moze zostac stare,a i nie wiem jak z vss
  
 
Cytat:
2008-11-26 19:05:03, RemikGT pisze:
tak lewarek musi byc inny, do tego najprawdopodobniej półosie, piasty i z tego co sie orientuje jesli koło zamachowe zostaje stare to i sprzegło moze zostac stare,a i nie wiem jak z vss



Sprzęgło z tego co wiem jest inne niestety, do tego jest droższe, niż to do zwykłej skrzynki.
  
 
Cytat:
2008-11-26 19:05:03, RemikGT pisze:
tak lewarek musi byc inny, do tego najprawdopodobniej półosie, piasty i z tego co sie orientuje jesli koło zamachowe zostaje stare to i sprzegło moze zostac stare,a i nie wiem jak z vss

czujnik vss kolega zostawia ze starej bo jest taki sam, zwrotnice zresztą też, choć wszyscy uparcie twierdzą że trzeba je zmieniac , nikt nie zadał sobie tyle trudu by odkryć że maja taki sam fez ... Więc powtórze poraz ostatni zwrotnice od 1.8 zostają!!!
  
 
Cytat:
2008-11-26 19:07:33, deathrider_85 pisze:
Sprzęgło z tego co wiem jest inne niestety, do tego jest droższe, niż to do zwykłej skrzynki.


ale zostawiasz koło zamachowe.
Remarq z tym akurat styczności nie miałem więc napisałem co napisałem choc jesli nie bedziesz miła racji wcale sie nie zdziwie, a wogle to telefon znajdz, bo gdzies Ci sie zawieruszył.
  
 
Sprzęgło w MTXie ma 240mm, trzeba zmienić koło zamachowe, sprzęgło, sanki pod silnikiem (łapa do MTXa w innym miejscu), ogólnie rzecz biorąc za dużo, żeby było to opłacalne. A do tego MTX jest na tyle krótki, że jazda z nim w dłuższą podróż to trochę problem. Ta skrzynia byłaby świetna, gdyby miała 6 bieg.
  
 
Cytat:
2008-11-26 20:59:22, toradek pisze:
Sprzęgło w MTXie ma 240mm, trzeba zmienić koło zamachowe, sprzęgło, sanki pod silnikiem (łapa do MTXa w innym miejscu), ogólnie rzecz biorąc za dużo, żeby było to opłacalne. A do tego MTX jest na tyle krótki, że jazda z nim w dłuższą podróż to trochę problem. Ta skrzynia byłaby świetna, gdyby miała 6 bieg.



MTX ma krótsze przełożenia (ciekawe do ilu rozpędzał by się RS na zwykłej skrzynce?), ale z tego co czytałem na forum jest wytrzymalszą skrzynią, niż standardowa.
  
 
Cytat:
2008-11-26 21:28:15, deathrider_85 pisze:
MTX ma krótsze przełożenia (ciekawe do ilu rozpędzał by się RS na zwykłej skrzynce?), ale z tego co czytałem na forum jest wytrzymalszą skrzynią, niż standardowa.


Owszem jest wytrzymalsza, ale standardowa wytrzymuje spokojnie 190nM
  
 
Cytat:
2008-11-26 20:59:22, toradek pisze:
Sprzęgło w MTXie ma 240mm, trzeba zmienić koło zamachowe, sprzęgło, sanki pod silnikiem (łapa do MTXa w innym miejscu), ogólnie rzecz biorąc za dużo, żeby było to opłacalne. A do tego MTX jest na tyle krótki, że jazda z nim w dłuższą podróż to trochę problem. Ta skrzynia byłaby świetna, gdyby miała 6 bieg.


co ty piszesz,
byłem w dalszej podrózy i jakos nie narzekałem
  
 
Cytat:
2008-11-26 21:33:27, RemikGT pisze:
co ty piszesz, byłem w dalszej podrózy i jakos nie narzekałem

taaa a mi na autostradzie malo blony bebenkowe w uszach nie popekaly od huku dziekuje, wole IB5



Remik ja wiem, ze Ty wiele znosisz ale sa pewne granice


[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2008-11-26 21:37:43 ]
  
 
Cytat:
2008-11-26 21:34:41, ALLka pisze:
taaa a mi na autostradzie malo blony bebenkowe w uszach nie popekaly od huku dziekuje, wole IB5 Remik ja wiem, ze Ty wiele znosisz ale sa pewne granice [ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2008-11-26 21:37:43 ]



Jak sie ma fajny seryjny tlumiczek (oryginal ) to mozna na koniec swiata smigac i sluchac pomruku autka - serio, bo jezdzilem troche na oryginale to wiem
  
 
Spamować to sobie idźcie do WA a nie tu... Ehh.. później człowiek chce się czegoś dowiedzieć i musi czytać takie bzdury żeby wyłowić kilka słów mądrej głowy
  
 
Cytat:
2008-11-26 21:50:44, Luksas pisze:
Spamować to sobie idźcie do WA a nie tu... Ehh.. później człowiek chce się czegoś dowiedzieć i musi czytać takie bzdury żeby wyłowić kilka słów mądrej głowy

Kolego tu są zamieszczone wrażenia użytkowników MTX wiec prosze tu ze spamem nie wyjezdac.....

Są rady, są realia co do przekładki, czego więcej?


  
 
Cytat:
2008-11-26 21:34:41, ALLka pisze:
Remik ja wiem, ze Ty wiele znosisz ale sa pewne granice [ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2008-11-26 21:37:43 ]



Cytat:
2008-11-26 21:44:37, Seba pisze:
Jak sie ma fajny seryjny tlumiczek (oryginal ) to mozna na koniec swiata smigac i sluchac pomruku autka - serio, bo jezdzilem troche na oryginale to wiem



A to, to Ch** ?

Tak poza tym pokaż mi w którym momencie pytałem o to czy ona głośna jest czy cicha.. Szczerze mówiąc mam to daleko w d...... Bo o czym innym jest mowa.


I proszę Cie przestań śmiecić i prowokować !
  
 
są dwa mtxy
od diesla z długą piatka i dyfrem 3.56 bodajrze
od rsa/xra z piatką krótka i dyfrem 3.81 mniej wiecej
biegi w mtx -rs tez są krótsze
np:
w mtx diesel 3000obr na 5biegu 130-140km/h
w mtx rs 3000obr na 5biegu 100-110km/h
Jezdziłem na obu skrzyniach i tej z diesla juz nie chce-zalety tej rs czuc najlepiej powyzej 100km/h.

a najkrótsza skrzynia to ib5 z 1.4monowtrysk
silnik f6f i f6g
tam dyfer jest ponad 4.0 i krótko rozstawione biegi
  
 
Cytat:
2008-11-26 22:11:18, Luksas pisze:
A to, to Ch** ? Tak poza tym pokaż mi w którym momencie pytałem o to czy ona głośna jest czy cicha.. Szczerze mówiąc mam to daleko w d...... Bo o czym innym jest mowa. I proszę Cie przestań śmiecić i prowokować !



Co Ty czlowieku chcesz, zeby Ci ktos napisal kup lape, skrzynie itd. ta czesc bedzie kosztowac 50zl, ta 400, wiecej nie plac, bedzie Ci potrzebny sprytny kazio ktory wsunie sie pod auto i wyjmie skrzynie, ale lepiej przydal by Ci sie kanal bo kolege kazia moze skrzynia przydusic jak nie bedzie mial zbyt duzo krzepy.

K...wa, sa 2 typy,
pytajacy, ktory wciaz zadaje debilne pytania na ktore sa odpowiedzi i mozna sie tego dowiedziec w bardzo latwy sposob, ktory by chcial zeby tu wrozka byla.

No i typ praktykujacy, ktory najpierw sie obada za czesciami, obejzy wszystko przy samochodzie, kupi i przelozy, a jesi cos nie pasi to pyta co zrobic zeby spasilo, i takiego czlowieka mozna zrozumiec, bo nie pi...oli bez sensu.

Chlopie po co pytasz skoro i tak tego sam nie zrobisz, bo nawet nie chcialo Ci sie obejrzec mocowania straej skrzyni, wejsc w neta i zobaczyc zdjecia MTX, zreszta odp masz juz wyzej co trzeba a ty dalej swoje.
Wez sie wkoncu za robote.
  
 
Cytat:
2008-11-27 11:24:17, Lachu8v pisze:
są dwa mtxy od diesla z długą piatka i dyfrem 3.56 bodajrze od rsa/xra z piatką krótka i dyfrem 3.81 mniej wiecej biegi w mtx -rs tez są krótsze np: w mtx diesel 3000obr na 5biegu 130-140km/h w mtx rs 3000obr na 5biegu 100-110km/h Jezdziłem na obu skrzyniach i tej z diesla juz nie chce-zalety tej rs czuc najlepiej powyzej 100km/h. a najkrótsza skrzynia to ib5 z 1.4monowtrysk silnik f6f i f6g tam dyfer jest ponad 4.0 i krótko rozstawione biegi




Wielkie dzięki Kolego za porządne informacje..

Powiedz mi jeszcze czy przy 130KM używanie IB5 z 1.4 nie będzie uciążliwe.. W sensie czy te przełożenia nie będą za krótkie ??
  
 
Cytat:
2008-11-27 14:08:46, Magik123 pisze:
Co Ty czlowieku chcesz, zeby Ci ktos napisal kup lape, skrzynie itd. ta czesc bedzie kosztowac 50zl, ta 400, wiecej nie plac, bedzie Ci potrzebny sprytny kazio ktory wsunie sie pod auto i wyjmie skrzynie, ale lepiej przydal by Ci sie kanal bo kolege kazia moze skrzynia przydusic jak nie bedzie mial zbyt duzo krzepy. K...wa, sa 2 typy, pytajacy, ktory wciaz zadaje debilne pytania na ktore sa odpowiedzi i mozna sie tego dowiedziec w bardzo latwy sposob, ktory by chcial zeby tu wrozka byla. No i typ praktykujacy, ktory najpierw sie obada za czesciami, obejzy wszystko przy samochodzie, kupi i przelozy, a jesi cos nie pasi to pyta co zrobic zeby spasilo, i takiego czlowieka mozna zrozumiec, bo nie pi...oli bez sensu. Chlopie po co pytasz skoro i tak tego sam nie zrobisz, bo nawet nie chcialo Ci sie obejrzec mocowania straej skrzyni, wejsc w neta i zobaczyc zdjecia MTX, zreszta odp masz juz wyzej co trzeba a ty dalej swoje. Wez sie wkoncu za robote.



dla mnie to jest BAN
  
 
Cytat:
2008-11-26 20:59:22, toradek pisze:
(łapa do MTXa w innym miejscu),


Bzdura.
Sanki ze zwyklaka i te które były w MTX są identyczne względem kształtu. Mocowania są dokładnie w tych samych miejscach jedyna różnica tkwi w tym że sanki do MTX mają na spodniej stronie wspawany wspornik dl dodaktkowej poduszki wychyłowej.
Swego czasy wklejałem nawret ich zdjęcia. Sam osobiście miałem cały set z rsa do seryjnych sanek i wszystko było poskręcane oprócz owej nieobecnej poduszki, swapowany RS Stepa zaś jeździł bez owej poduszki przez długi czas .Mankamentem było to że biegi np podczas przyspieszania kiedy silnik ze skrzynia się wychylał nie chciały wchodzić poprawnie.