Mk7 1.3 slabe ladowanie alternatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
a wiec na zapalonym silniku miernik pokazuje tylko 13v, jak pojezdze na swiatlach to akus siadzzie, i juz nie idzie odpalic, akus jest dobry, co moze byc przyczyna zbyt niskiego ladowania regulator napiecia czy moze uklad prostowniczy ?? moze ktos ma do sprzedania rozrusznik do essa mk7 1.3


[ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2009-08-25 06:32:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: Adus20 dnia 2009-08-25 06:34:24 ]
 
 
Kolego - tyle czasu jesteś na forum a nie trzymasz się zasad.
Popraw temat na zgodny z regulaminem. Poprawić możesz edytując pierwszego posta.

Poza tym te 13V to masz na włączonych światłach, czy wyłączonych.
Jak dla mnie to pewnie się szczotki kończą.
  
 
A slychac pisk z okolic alternatora?
Wlacz swiatla radio wszystko co bierze prad...i zmierz jeszcze raz. To moga byc jak kolega mowi szczotki albo lozysko siada a jak masz pisk to pasek
  
 
wyciagalem i rozbieralem go, szczotki jeszcze sa, na wlaczonych swiatlach tyle pokauje
 
 
Adus, co Ty takie pytania zadajesz?
Przeczysc połaczenia +, Altek>rozruch>akumulator, i przesmaruj to wazelina tech.
Rowenież przeczyść mase, Aku>buda>silnik/Altek>silnik, rowniez przesmaruj.

Po tym sprawdz ładowanie, jesli nadal bedzie ponizej 14V, zmien szczotkotrzymacz z regulatorem, to jest komplet i wymienia sie to razem, tylko kup taki ktory ma 14,4-14,5, bo zwykle sa 14 voltowe a wtedy taki regulator bedzie utrzymywał ładowanie nja poziomie nie całych 14V.
Koszt tego w zaleznosci od 25 w gore, nie kupuj tylko tanizny, bo zmienisz jeszcze tego samego dnia, miałem juz kilka przypadkow z tych tanich, optymalne to za cene ok 40 zł, firmy nie pamietam.
  
 
a na samym altku ile jest?
  
 
Witam
Na samym altku jest zawsze(przy sprawnym alternatorze)tyle na ile jest zamontowany regulator napięcia - jeżeli masz regulator na 14V to jest 14V a jak na 14,4V to analogicznie. Z reguły regulatory na 14,4V stosowane są w najmocniejszych alternatorach(ja mam w altku o wydajności prądowej 70A)
Pozdrawiam
  
 
ja mam 70A a regulator oryginal byl 14V i taki tez zalozylem znowu.
po wlaczeniu wszystkich odbiornikow: swiatla, dmuchawa 3 bieg, grzana tylna szyba+lusterka, radio mam 13.82V
  
 
Czyli wszystko w porządku - spadek rzędu 0,18V przy pełnym obciążeniu jest jak najbardziej poprawny - przewody z aku do rozrusznika i altka a także masę od aku masz napewno w dobrym stanie - ja u siebie już przewody wymieniałem bo jak się zagrzał to był spory problem z odpaleniem.
Pozdrawiam