[MK VII] czy warto myć silnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
więc tak wymieniłem olej z niewiadomego na 10w 40 teraz chciałbym zobaczyć czy nie ma wycieków tyle ze od kiedy mam esska czyli od 9 m-cy silnik wyglada tak brudny troche smarów czy czego tam (nie znam sie ) i tak przed wymiana oleju nie brał i teraz po wymianie czyli od 2 dni oleju z bagnetu nie ubyło przejechałem ok 70km połozyłem kartony pod auto i kapneła dosłownie 1 kropka w ciagu 4h pytałem sie znajomego mówi ze silnik sie poci ale ze to raczej to nie przeszkadza tym bardziej ze essi ma przejechane 213 lub 313 tys km (turbo diesel) chce wam wysłać zdjęcia silnika bo chciałem go umyć gdyż ciekawi mnie czy gdzies po silniku z jakiejś uszczelki czasem olej nie wychodzi ale nie wiem czy jest sens w ogole jego mycia i czy silnik ma prawo tak wygladac po przejechaniu 213tys badz 313 tys km ?? oto zdjęcia silnika
foto1
foto2
foto3
foto4

  
 
Pyknij fotę od spodu,jeżeli masz taką możliwość. Tak żeby było widać miskę,skrzynie a zwłaszcza w okolicach przegubów wewnętrznych,być może uszczelniacz się skończył i masz mały wyciek ze skrzyni...
  
 
Ty i to by było możliwe bo kurde biegi cos mi ciezko czasami wchodza dzieki za rade podziele sie ta uwaga z mechanikiem zobaczymy co powie a zdjęcia wrzucę jak tylko znajde kanał
  
 
No ciężko pracująca skrzynia biegów + wyciek może oznaczać że masz tam za mało oleju. Sprawdź jeszcze uszczelniacz wybieraka,to też dość częsta usterka Escortów...
  
 
Fachowcem od Diesli nie jestem, ale pierwsze słysze żeby ktoś do ropniaka lał 10W40. 20W to tak, ale jak nalałeś 10W40 do silnika który ma przejechane ponad 200k to nie ma się co dziwić że się pojawił wyciek.
  
 
siekier82 nie no wiesz 15w 40 to juz jest ostateczność przeciez ten olej jest gesty jak smoła ;p a tak powaznie to nie chciałem lać minerala tym bardziej ze mam turbine pod maska i przyda sie lepsze smarowanie wiec połsyntetyk to akurat było chyba dobre wyjście on jest ba bazie minerala tyko ok 30procent to syntetyk (chyba) ;] ja tam na razie wyciekow nie widze po za ta kropka jedna czasem kapnie niech se kapnie na taki przebieg ma prawo wole dolac szklanke 10w40 na 1000km niz zasuwać na 15w40
  
 
Cytat:
2009-09-02 16:13:50, siekier82 pisze:
Fachowcem od Diesli nie jestem, ale pierwsze słysze żeby ktoś do ropniaka lał 10W40. 20W to tak, ale jak nalałeś 10W40 do silnika który ma przejechane ponad 200k to nie ma się co dziwić że się pojawił wyciek.



Bzdury, ostatnio do swojego niedawno zakupionego 1.9 tdi poszedł 10w40 Mobila i ani wyciekow nie ma, ani narazie nic nie ubyło, tym bardziej nie kopci czy nie leje sie gdzies.

20w, wlej sobie go silnika ktory nie ma pierscieni, gdy bys chciał wiedziec, to element jakim jest turbina potrzebuje lepszego smarowania niz sam silnik, dlatego tym bardziej w dieslu powinien byc dobry i zadki olej.

Bzdurne sa rowniez teksty ze jak silnik przekroczy 200kkm to trzeba lac smołe, i po 300 tys jak bedzie sprawny to na syntetyku moze latac, i dłuzej pojezdzi niz taki co od 150kkm bedzie na mineralu targany.