Obiecałem, że zrobię jakąś relację z dołożenia szybek a więc....
Relacja opisowa dla MK7 Kombi (niestety bez zdjęć
)
Jeżeli jesteś cierpliwy do czytasz do końca
1. Ja zacząłem od wymontowania obydwu przednich siedzeń, gdyż nie idzie z nimi cokolwiek zrobić. Primo - przeszkadzają, drugie Primo i tak musisz je wyjąć jeżeli chcesz położyć wiązkę do przełączników tak jak w oryginale czyli przez podłogę.
(Można obejść to kładąc kable prze tunel środkowy, ale i tak lepiej wymontować siedzenia - wygoda, komfort pracy)
2. Najlepiej jest zaopatrzyć się w kompletne wiązki: drzwiowe (L i P) i "środkowe" (te od przycisków do skrzynki bezp.). Najlepiej dlatego, że nie musimy wtedy bawić się z ustawieniami i dokładaniem dodatkowych PINów i kabli w samochodzie.
(Ja miałem kompletne wiązki, dlatego nie opiszę w jaki sposób położyć samoróbki, bo wiadomo każdy ma inną koncepcję)
3. Po położeniu wiązki środkowej, doprowadzeniu zasilania ze skrzynki bezp. i sprawdzeniu podnośników "na sucho" czyli nie wmontowanych jeszcze w drzwi. Możemy przystąpić do rozbebeszania drzwi i wymontowaniu istniejących podnośników manualnych
4. Operację robiłem na zamkniętych szybach! (NIE TRZEBA WCALE WYJMOWAĆ SZYB) Żeby szyba nie spadła mi podczas wyjmowania podnośników przyczepiłem ją do taśmą od góry do krawędzi drzwi. Stare podnośniki trzymają się na 3 nitach, rozwierciłem, poczym odkręciłem śruby mocujące szybę do podnośnika.
5. Wywalamy starą wiązki z drzwi (w moim przypadku) i zastępujemy ją nową.
(Moja stara wiązka miała tylko końcówki na głośnik i małe światełko w drzwiach. Nowa to już full wypas
- głośnik, światełko, elektryka szyb, elektryka lusterek i jakieś dwa jeszcze, Nie wiem do czego?)
Na szczęście moja wiązka z „kokpitu” posiadała już w pinach wejścia i to podpięte do elektryki szyb, więc nie trzeba było nic grzebać w szpilkach.
6. Teraz czas na nowy podnośnik ELEKTRYCZNY
. Nie można go inaczej zamontować więc bez obaw.
Najprawdopodobniej, w „nowych” podnośnikach trzeba będzie porozwierać pozostałości po nitach jak to miało miejsce u mnie.
Po tym męczącym procesie
następuję moment przytwierdzenia go do naszych drzwi. Również na 3 nity (lub 3 śruby) jak komu wygodniej. Osobiście polecam nity, gdyż są nikłe szanse że się poluzują/rozkręcą w przyszłości
7. Po przynitowaniu nowych podnośników, przykręcamy szybkę do nowego mocowania, sprawdzamy kable i odpalamy zapłon.
Musimy sprawdzić czy mechanizmy chodzą i czy szyba dobrze i prosto wchodzi i czy się domyka
Jeżeli wszystko jest ok., to skręcamy drzwi.
8. Oczywiście nie zapomnijmy o przyciskach do szybek i klapy bagażnika (kombi)
9. Zostaje tylko zmontowanie siedzeń i możemy się już cieszyć, jako że nasz Essi zyskał parę groszy na wartości
No i to by było na tyle, temat nie jest opisany może bardzo szczegółowo, ale ma mieć jedynie charakter poglądowy i opisowy mojego skromnego tuningu
.
Dziękuję wszystkim za pomoc i części
W razie pytań jestem do dyspozycji.
p.s. Jakby kto chciał mam do sprzedania dwa przednie podnośniki manualne do wersji 5D 99r.
Pozdrawiam.
[ wiadomość edytowana przez: Pepe99 dnia 2008-10-09 08:58:29 ]