[MK7] Szlifowanie silnika. Proszę o kilka informacji :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie po kilkumiesięcznej przewie.

Mam do Was takie pytanie. Co to w ogóle jest szlifowanie silnika? Od dłuższego już czasu silnik mojego Essiego delikatnie (nie głośno) stuka. Tata powiedział mi, że to zawory i trzeba wyszlifować silnik, wtedy główne parametry silnika powinny się nieco polepszyć. W tym momencie mój Essi pali średnio 8l/100km. Jeżdżę na kołach 16/195/50 z przodu i 16/205/50 z tyłu (nie wiem czy to ma jakieś znaczenie szczególne). Generalnie na takich kołach pali mi nawet nieco mniej niż na 14/175/65 na zimówkach (o ok. 0,5 l/100 km)

Zapomniałem dodać, że silnik to 1.6 16V 90 km.

Problem w tym, że noszę się od pewnego czasu z zamiarem sprzedaży mojego Essiego. Generalnie spisuje się nawet całkiem całkiem, no ale swoje 10 lat już ma i przydałoby się go wymienić. Dlatego też chciałbym, żeby jego przyszły właściciel był z niego w miarę zadowolony, także proszę o orientacyjne informacje nt. szlifowania silnika (co to da? jaki jest ewentualny koszt? itp? itd? a przede wszystkim co to w ogóle jest?)

Będę bardzo wdzięczny za każdą odpowiedź.

Pozdrawiam serdecznie

Michał.

[ wiadomość edytowana przez: Miczas dnia 2009-09-15 20:59:37 ]
  
 
Zapewne szanownemu tacie chodzi o szlifowanie gniazd zaworów. Jeśli masz duży przebieg, jeździsz na gazie to gniazda mogą być powypalane i zawór nie trzyma. Ja bym jednak stawiał raczej na zużyty popychacz - wszystko zależy od tego jak i kiedy stuka (na zimnym, na ciepłym, cały czas, czy od czasu do czasu. Jeśli chodzi o koszt, to trzeba zwalić głowicę, oddać ją do planowania i szlifowania zaworów. Może się okazać, że nie warto naciągać starego paska rozrządu, więc i on dojdzie do wymiany, ogólnie razem z uszczelkami wyjdzie kilkaset PLN.

Pozdrawiam
Maciek
  
 
A jeszcze się okaże, że masz wyrobione prowadnice zaworów i będzie kolejne kilka stówek w plecy.
Napisz co i jak stuka to będziemy wiedzieć, bo na razie informacje są lakoniczne.
  
 
Proszę edytować tytuł wątku -> regulamin
  
 
To bardzo proszę o zedytowanie na regulaminowy...
  
 
Cytat:
2009-09-15 12:42:08, Miczas pisze:
To bardzo proszę o zedytowanie na regulaminowy...



Wpisz chłopie jak wyzej w tematach [MK7] przed tytułem watku i bedzie ok.
  
 
Cytat:
2009-09-15 12:42:08, Miczas pisze:
To bardzo proszę o zedytowanie na regulaminowy...


A sam nie umiesz? Edytuj pierwszy post...
  
 


Ehh, tak ma wygladac TYTUŁ TWOJEGO TEMATU.

[MK7]Szlifowanie silnika. Proszę o kilka informacji
  
 
Tytuł zedytowałem Jutro sprawdzę jak dokładnie stuka i dam znać, wydaje mi się że stuka bardzo delikatnie, ale cały czas..., ale sprawdzę i napiszę.

Pozdrawiam.
  
 
Sprawdz dokładnie gdzie stuka bo to wazne, czy na gorze czy na dole, i z ktorej strony silnika.
Stukac moze popychacz, ale czesto ciezko sprawdzic ktory jest uszkodzony.
Stukac moze panewka/stopka gorna wałka rozrzadu, moze sruba sie poluzowała, badz wałek ktorys wałek ma luz.
Rowniez sam zawór moze stukac, wypracowana prowadnica, peknieta sprezyna.

Moze stukac napinacz lub rolka paska osprzetu lub napinacz albo ktoras rolka rozrzadu.

Rowniez panewka ale tutaj jesli smarowania czyt. kontrolka zachowuje sie dobrze to mozna to zostawic na sam koniec.

Stukac tez moze sworzen na ktoryms korbowodzie, czyli wypracowany lub wypracowana tuleja slizgowa sworznia.