Klima w Picnicu - sprężarka się włącza i wyłącza co chwilę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich
Szukałem trochę na forum, ale podobnego tematu nie znalazłem.
Mam od jakiegoś czasu problem z klimą w Picnicu.
Mialem wrażenie, że ostatnio słabo działa więc pojechałem na uzupełnienie.
Okazało się, że brakowało tylko ok. 50% czynnika, dobili mi 400g i dodali oleju. Ale stwierdzili, że wentylator nie wchodzi na "drugi bieg" i sprężarka się wyłącza. Powinienem iśc z tym do elektryka. I że na trasie tego problemu nie będzie.
Niestety na trasie nie jest lepiej. Sprężarka włącza się i wyłącza co daje efekt lekkiego chłodu zamiast normalnej klimy jak wcześniej.
Zauważyłem, że jak samochód chodzi na wolnych odrotach to włącza się kompresor i wyłącza co kilka sekund. Przy wentylatorze są tylko dwa przewody, więc czy on może faktycznie miec drugi bieg?
Gdzie mogę szukac rozwiązania?
Z góry dziękuję za pomoc.



[ wiadomość edytowana przez: mofing dnia 2009-08-02 18:21:49 ]
  
 
Nie rozumiem co znaczy drugi bieg wentylatora. Wentylator włącza się czy nie, podczas pracy klimy?
Wentylator skraplacza (chłodnicy) klimatyzacji jest uruchamiany przekażnikiem. Przekażnik jest sterowany czujnikiem ciśnienia klimy, który mieści się obok odwadniacza (filtra) klimatyzacji.
Tak to działa w mojej carinie, wystarczy zdiąć wtyczkę z tego czujnika i włączyć silnik bez klimy, powinne kręcić się wentylatory, u mnie są dwa. Budowa klimy w większości aut jest podobna.
Jeśli znajdziesz ten czujnik i zdejmiesz wtyczkę, po włączeniu silnika wentylator powinien się kręcić. Jeśli wętylator się kręci (zakładając że wentylator się nie kręci podczas pracy klimy) to masz uszkodzony czujnik, jeśli nie to przekażnik lub bezpiecznik.
To tyle, powodzenia.
  
 
Dzięki za odpowiedź.
Wentylator kręci się po włączeniu klimy.
W poprzednim samochodzie miałem wentylator dwubiegowy, ale w tym chyba jest tylko jedna prędkość. W końcu są dwa wentylatory.
Problem musi tkwić gdzieś indziej.
  
 
To masz problem. I nie elektryk, a dobry serwis klimy jest potrzebny. Napewno nie ten, w którym byłeś. Tacy po zakupie kombajnu to wiedzą gdzie dwa przewody padpiąć, który przycisk nacisnąć i skasować 180 zł. A jak zapytasz się o coś to wywala gały i wzrusza ramionami. Dobry serwis nie wypuścił by samochodu z tak dzałającą klimą lub powiedział co jest.
Według mnie to zapchał się układ (odwadniacz). Kompresor w drożnej części szybko stwarza ciśnienie i się wyłącza. Środek chłodniczy po chwili przedostaje się dolej i w całym układzie ciśnienie spada i załącza się kompresor. Stąd te częste włączanie i wyłączanie kompresora. Może też być uszkodzony czujnik sterowania kompresorem umieszczony w skraplaczu (ale włącza i wyłącza) lub też reduktor ciśnienia też mieszczący się przy skraplaczu.
Jeśli naprawisz to napisz co było, przyda się innym.
























  
 
Dzieki za rade
Jak tylko sie z tym uporam to dam znac co bylo, ale teraz jestem w drodze bez klimy i wroce najwczesniej za 2 tygodnie.
  
 
Sprawdź wtyczkę na kompresorze. Zdarzyło mi się raz, że klima się wyłączała, bo wtyczka nie kontaktowała.

pzdr
  
 
Na moje oko to za dużo czynnika załadowali.
  
 
To na pewno nie za duzo czynnika, bo zanim naladowali bylo to samo.
Polaczenia elektryczne sprawdze w sobote to dam znac.
  
 
Witam
U mnie występuje podobny problem w Picnicu, kompresor włącza sie i wyłącza cały czas, ale tylko podczas postoju i wolnej jeździe w korkach, na trasie klima zaczyna działać prawidłowo. Spuściłem trochę czynnika, ale to nie pomogło, skraplacz wymieniałem w zeszłym roku, więc myślę że to może być przytkany układ. Na razie nie mam kasy na naprawę, ale jeśli tylko się z tym uporam to też dam znać co było przyczyną.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-09-23 17:04:46, rexsik pisze:
Witam U mnie występuje podobny problem w Picnicu, kompresor włącza sie i wyłącza cały czas, ale tylko podczas postoju i wolnej jeździe w korkach, na trasie klima zaczyna działać prawidłowo. Spuściłem trochę czynnika, ale to nie pomogło, skraplacz wymieniałem w zeszłym roku, więc myślę że to może być przytkany układ. Na razie nie mam kasy na naprawę, ale jeśli tylko się z tym uporam to też dam znać co było przyczyną. Pozdrawiam


Sprawdz czy nie masz zagniecionej jakiejs rurki zwlaszcza jezeli samochod byl bity.Jezeli niema widocznego zmniejszenia przekroju,to trzeba oproznic klime i nabic od nowa,a wentylatory na chlodnicy sa sprawne??A moze glowna chlodnica jest zapchana muchami,i niema dostatecznego przeplywu powietrza,a co gorsza wtedy do ukladu wchodzi mniej gazu.
  
 
Witam

Klime opróżniałem i nabijałem od nowa w tym roku i nic nie pomogło, w tamtym roku wymieniłem skraplacz niestety założyłem nie oryginalny, ale klima przez sezon działała prawidłowo, problemy zaczęły się w tym roku. Co do czystości skraplacza to dbam o jego czystość, myje go przy każdej okazji, jedynie co zauważyłem to że przy włączonej klimie działa tylko jeden wentylator, zastanawiam się czy nie zmostkować drugiego tak by działały dwa naraz, tylko nie wiem czy tak można, bo ten drugi włącza się tylko by schłodzić płyn chłodniczy, co ciekawe załączają się wtedy dwa wentylatory nawet jak klima nie pracuje. Dziękuję za pomoc

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2009-09-24 09:41:44, rexsik pisze:
Witam Klime opróżniałem i nabijałem od nowa w tym roku i nic nie pomogło, w tamtym roku wymieniłem skraplacz niestety założyłem nie oryginalny, ale klima przez sezon działała prawidłowo, problemy zaczęły się w tym roku. Co do czystości skraplacza to dbam o jego czystość, myje go przy każdej okazji, jedynie co zauważyłem to że przy włączonej klimie działa tylko jeden wentylator, zastanawiam się czy nie zmostkować drugiego tak by działały dwa naraz, tylko nie wiem czy tak można, bo ten drugi włącza się tylko by schłodzić płyn chłodniczy, co ciekawe załączają się wtedy dwa wentylatory nawet jak klima nie pracuje. Dziękuję za pomoc pozdrawiam


Mozesz miec skraplacz czysty,a glowna chlodnice zapchana i wtedy niema dobrego przeplywu powietrza,na dodatek podczas nabijania wchodzi mniej gazu niz byc powinno.
Mialem ostatnio taka corolle cisnienia byly prawidlowe,a klima wlasnie sie wlaczala i wylaczala,chlodzila maxymalnie do15 stopni.
Wystarczylo umyc chlodnice,a weszlo znacznie wiecej gazu i zaczela chlodzic do0 stopni.