Carina 4A-FE - muszę długo kręcić żeby odpalić

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od kilku dni mam taką dolegliwość, że muszę dłużej przytrzymać rozrusznik, żeby silnik odpalił. Do tego jak już "załapie" to czasem trochę się krztusi zanim wejdzie na normalne, wolne obroty. Nie był to jakiś wcześniejszy stan chorobowy, który się pogorszył, tylko stało się to nagle – z dnia na dzień. Co może być powodem? Poza tym auto jeździ wyśmienicie.
  
 
ja bym stawial swiece lub palec i kopulke. ewentualnie przewody

pozdrawiam
  
 
A sprawdz jak zapali z lekko wcisnietym gazem??
  
 
zawór isc??
  
 
Cytat:
2009-09-12 12:32:55, kleeb pisze:
zawór isc??


Dobrze kombinujesz...
  
 
Ostatnio zauważyłem, że krztusi się tylko na ciepłym i nie zawsze. Na zimnym od razu wchodzi na właściwe obroty. Ale kręcić trzeba tak samo długo i na zimnym i na ciepłym.

Zawór ISC? Znowu? Miałem z nim już kłopoty, ale wtedy kręcenie było normalne "na dotyk", tylko się dławił straszliwie zanim się "rozkręcił". Wtedy problem występował tylko na zimnym.
Czy to może znowu być ten pie....ny zaworek?

Spróbuję odpalać z wciśniętym gazem. Zobaczę co będzie. Ale jeśli tym razem to znowu ten sam mały ...#@$%^&*! to chyba go tym razem wymienię. Nie wiecie ile kosztuje nowy zawór ISC do mojego silnika?
  
 
Cytat:
2009-09-13 08:09:01, Yabadabadoo pisze:
[...]Nie wiecie ile kosztuje nowy zawór ISC do mojego silnika?



Jakieś drobne 1200-1300
ToyoDIY się kłania
Pozdro.
  
 
Cytat:
2009-09-13 08:09:01, Yabadabadoo pisze:
Ostatnio zauważyłem, że krztusi się tylko na ciepłym i nie zawsze. Na zimnym od razu wchodzi na właściwe obroty. Ale kręcić trzeba tak samo długo i na zimnym i na ciepłym. Zawór ISC? Znowu? Miałem z nim już kłopoty, ale wtedy kręcenie było normalne "na dotyk", tylko się dławił straszliwie zanim się "rozkręcił". Wtedy problem występował tylko na zimnym. Czy to może znowu być ten pie....ny zaworek? Spróbuję odpalać z wciśniętym gazem. Zobaczę co będzie. Ale jeśli tym razem to znowu ten sam mały ...#@$%^&*! to chyba go tym razem wymienię. Nie wiecie ile kosztuje nowy zawór ISC do mojego silnika?


Jego sie czysci i w 100 procentach wystarcza na nastepne 150 tys,chyba ze go ktos wyczyscil na odpiernicz,albo filtr powietrza jest nieoryginalny,albo jest Gazownia.
  
 
Miałem kiedyś podobny problem z zapalaniem ( silnik 2EE).Długo trzeba było kręcic na zimnym i na ciepłym,z tą różnicą że na ciepłym lepiej zapalał z lekko wciśniętym gazem. Powodem tej niesprawności był nieszczelny elektrozawór w instalacji gazowej. Zakręc zawór na butli gazowej i przejedż parę kilometrów na benzynie , jeżeli problem zniknie to masz instalację gazową do przeglądu. Pozdrawiam.
  
 
Problemem okazały się świece... a dokladniej jedna świeca. Elektroda się chyba ukruszyła (albo wypaliła?) i odstęp między elektrodami był tak na oko ze 3mm. Wymieniłem świece i jest OK.

Dobrze, że najpierw sprawdziłem świece zanim zacząłem znowu wykręcać ISC
  
 
Cytat:
2009-09-27 19:46:15, Yabadabadoo pisze:
Problemem okazały się świece... a dokladniej jedna świeca. Elektroda się chyba ukruszyła (albo wypaliła?) i odstęp między elektrodami był tak na oko ze 3mm. Wymieniłem świece i jest OK. Dobrze, że najpierw sprawdziłem świece zanim zacząłem znowu wykręcać ISC


Jakbys je wymienial jak ustawa przewiduje to bys niemial takich niespodzianek.