Starlet - co i jak przy wymianie paska rozrządu?!?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie, od miesiąca jestem szczęśliwym posiadaczem Starletki P8 z silnikiem 2E-E (1,3 12V EFI) z 1991roku i przebiegiem 157kkm no i oczywiście zamierzam jej jak najszybciej wymienić pasek rozrządu. W związku z tym mam pare pytań na które mimo
usilnych poszukiwań nie znalazłem odp. w arch. postach...

1.Co trzeba jeszcze wymieniać razem z paskiem przy takim przebiegu (rolki? naciągi? napinacze?)
2.Jakiego rzędu są to kwoty (pasek+te pozostałe części) i czy warto kupić oryginalne części czy są jakieś dobrej jakości zamienniki(słyszałem że Gatesy sie zrywają...)
3.Czy ten silnik jest bezkolizyjny (chyba się to tak nazywa...tzn czy przy zerwaniu paska jest zabezpieczony czy wybija zawory itd)

Z góry dziękuję i od razu też pytam kto może mi udostępnić książke obsługi do tego
modelu w wersji elektr. lub coś w tym guście gdzie będzie wszystko rozpisane co i kiedy dokładnie wymieniać (np nie mam pojęcia czy wymienić jej olej w skrzyni biegów, filtr paliwa...)
  
 
Witam kolejnego gwiazdkarza.

Pasek rozrządu wymieniasz co 100 tyś i razem z rolką i napinaczem (cały komplet) kupuj tylko oryginalne japońskie części - lepiej nie ryzykować z podróbkami a silnik jest zajebiście kolizyjny. Układ 12 zaworów na 1 wałku nie lubi jak mu pęknie pasek. Koszt to ok. 350 - 450 zł za wszystko z robocizną.

Jak nie wiesz co było i kiedy wymieniane to dla świętego spokoju powymieniaj wszystkie oleje i płyny, filtry, świece, paski. Jak nie dasz rady wszystkiego za jednym zamachem (wiadomo kasa) to postaraj się sukcesywnie pokolei. Bedziesz przynajmniej wiedział na czym jeżdzisz i kiedy musisz znowu wymienić.

Pozdrawiam
  
 
Witam.
Pasek polecam orginał co do rolki może uda się znaleść SKF-u Bardzo dobre i napewono tańsze niż org.
A nie pamiętam czy tam jest pompa wody napędzana z rozrządu jeśli tak proponuje zmienić.
Pozdrawiam.
  
 
Co do paskow to polecam Gatesy, cala moja rodzina i wiekszosc znajomych na nich jezdzi i nigdy sie nie zerwaly. A jesli chodzi o rolke to ostatnio kupilem "SAKURA" i jest ok.
  
 
Dzieki chłopaki . co do paska to mi sie troche rozjaśniło: oprócz paska jedna rolka i jeden napinacz, tak???
Przy okazj: olej+filtr oleju i płyn w chłodnicy oczywiście wymieniłem w pierwszej kolejności ale nie wiem czy w tej toyocie wymienia sie też olej w skrzyni biegów i czy ruszać też filtr paliwa?
(np w suzuki swifcie którym kieyś jeździłem oleju w skrzyni i f.paliwa sie nie wymienia w ogóle...)
  
 
Znalazłem naklejki!!!
Na obudowie paska jest data stycz2002 i przebieg 117kkm teraz mam nabite 157kkm, więc jeszcze sie wstrzymać czy wymienić?!?

a filtr paliwa co ile sie wymienia?!? Bo naklejke ostatniej wymiany mam z lipca2002 przy 130kkm...
  
 
a co z paskiem od alternatora?
  
 
To z paskiem wstrzymaj się do 200,000 km.
Filtr paliwa proponuje zmienić co 60,000km. nie zaszkodzi napewno a i koszty nie wysokie
Co do pasków klinowych nie ma sensu przeginać załóż cokolwiek koszty niewielkie a i wymiana banalna a pasek to pasek pochodzi napewno długo
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2005-02-16 12:45:23, Kafi pisze:
To z paskiem wstrzymaj się do 200,000 km...


A ja myślałem że kolejne wymiany paska robi się już co 60tyśkm! !!
w toyotkach co 100tyś? Pięknie!!
  
 
A jak jest z olejem w skrzyni?
  
 
teoretycznie serwis nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni (wiad. z ASO) ale ja zmieniłem wlałem Mobila ale mineralnego do skrzyni nazywa się chyba mobilube 75W/90 jakoś tak ale głowy nie dam musisz poszukać albo Ci jutro napisze bo olej mam w pracy a dziś jestem w domu. Klienci często proszą o Elfa nazywa sięchyba Tranself
Nie polecam syntetyka do skrzyni starszej bo podobno skleja synchronizatory.
Pozdrawiam.
  
 
Moze odbiegam troche od tematu, ale chcialbym sie zapytac ile oleju wchodzi do skrzynki w Carince E ?
  
 
Ok. 2,2litra kup 3 to Ci napewno starczy!
Pozdro
  
 
A tak swoją drogą to ciekawe jaki olej preferuje ASO do skrzyń biegów??????
  
 
Dzieki za opdowiedz Kafi, a swoja droga to ciekawe jaki olej polecaja w ASO, tak czy siak ja obstaje przy MOBILU
  
 
Jeśli pasek nieoryginalny to tylko Gates. Limit kilometrów mniejszy o trochę niż oryginał a zamiast 5 lat to wymiana co 4.

Pozdrawiam
  
 
Dziękuję za wszystkie porady. Stwierdziłem dzieki wam że z tym paskiem jak i olejem do skrzyni i filtrem paliwa to moge jeszcze sie wstrzymać i jeżdzić spokojnie jeszcze pare ładnych tysięcy...
  
 
witam am pytanko ile wchodzi płynu do chłodnicy do toyotki starlet 1,3
i jeszcze jedno co może się dziać ale w układzie chłodnicy płyn się zrobił czarny