[OGÓLNE] Sposób pracy krokowca 1,8 Zetec

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
od jakiegos czasu nurtuje mnei takie pytanko, a mianowicie jak pracuje krokowiec w stanach silnika innych niz bieg jalowy tzn powiedzmy z jaowego dodaje gazu to krokowy sie calkiem zamyka/otwiera czy moze jakos jeszcze reguluje, jak jest podczas jazdy ??
Pozdrawiam!!!

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-30 09:29:36 ]
  
 
Najczęściej pozostaje w takiej pozycji jak pracował...
W niektórych zamyka się i dopiero po wyłączeniu cut offa się otwiera
  
 
A ja będę do usranej powtarzać: W TYCH AUTACH NIE MA SILNIKA KROKOWEGO!!!
  
 
Cytat:
2008-12-08 23:12:20, Blazey pisze:
A ja będę do usranej powtarzać: W TYCH AUTACH NIE MA SILNIKA KROKOWEGO!!!



No i co z tego. To nie jest forum stricte specjalistyczne, a jak ktoś napisze silnik krokowy to każdy wie o co chodzi.
  
 
Cytat:
A ja będę do usranej powtarzać: W TYCH AUTACH NIE MA SILNIKA KROKOWEGO!!!


A jak napisze jak dziala elektrozawor biegu jalowego to juz bede godzien odpowiedzi??
i mamy 3 odpowiedzi z ktorych rzeczowa jest jedna.
Pozdrawiam!!
  
 
up
  
 
ok, a masz jakis problem ze pytasz o to?

Wedlug mnie jest tak ze po otwarciu przepustnicy, czujnik polozenia przepustnicy jak i czujnik predkosci walu korbowego informuja ze przepustnica zostala otwarta czy uchylona, do tego przeplywomierz podaje zwiekszony przeplyw powietrza, tym samym, krokowy zostaje zamkniety z racji tego ze przy leciutkim uchyleniu przepustnicy nie byly by kontrolowane srednie obroty gdyz czesc powietrza omijala by przepustnice i wpadala kanalem silnika krokowego, co powinno skutkowac nie kontrolowanym zwiekszeniem sie srednich obrotow.

Ale moge sie mylic.
  
 
no mam taki problem ze po mocnuym nagrzaniu silnika po dluzszej jezdzie po miescie w korkach obroty nie zchodza czasami ponizej 2 tys raz jest dobrze a wiec ok 900 wystarczy musniecie gazu jub doslownie ruszenie i przejechanie 5 metrow i potrafi sie zawiesic na 1500-2000 i dopiero za chwile opadnie albo w ogole, teraz chcialem sie dowiedziec jak dziala bo gdyby podczas wcisniecia gazu sie zamykal to rzeciez obroty nie powinny trzymac sie na 2000 a raczej powinien gasnac po puszczeniu gazu. taka sytuacja tez mnei denerwuje bo np ruszam i wleke sie na 1 i ok 2000 to jak puszcze gaz to dopiero za mala chwile zwolni.
Wiem ze raczej elektrozawor do wymiany ale zaciekawilo mnie to bo tez zawsze myslalem ze sie zamyka jak daje gazu a tu jakby sie otwieral i zacinal w tym otwarciu.
Pozdrawiam!!!
  
 
Ale on zalezny jest od polozenia czujnika przepustnicy, to komp nim reguluje obroty, ale jesli sie zacina co czesta przyczyna jest to wtedy komp juz nic nie zrobi.

Podmien go na poczatek.
  
 
Rozumiem, że VSS już sprawdzony.
  
 
Dolacze sie do watku zetec 1,816v 115ps
U mnie silnki po wcisnieciu sprzegla jak ma ok 2tss. obrotow lub wiecej to gasnal. Jak go sprowadzilem do ok 1tys i wcisnolem sprzeglo to bylo OK. Pozatym na wolnych obrotach schodzil do 900 bylo super.
Poczytalem forum poszukalem w "szukajce" i postanowilem wyczyscic "krokowca" popsykalem preparatem, pomoczylem, wydmuchalem powietrzem i zakrecilem. Poprawilo sie tzn nie gasl ale po wcisnieciu sprzegla spadal do ok 400 ale po tygodniu problem powrocil.
I tu moja prozba do kolegow bardziej doswiadczonych czy juz tylko wymiana na nowy czy moze jeszcze cos sprawdzic. Poza tym silniczek chodzi jak zegarek, pali na dotyk, pali ok 7l Pb.

[ wiadomość edytowana przez: artiko dnia 2009-10-29 12:48:11 ]