[MKVI] Świece, dlaczego akurat platynowe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kupując świece do swojego XR-a koleś powiedział że paltynowe będą najlapsze. Dlaczego? Chodzi o żywotność tych świec?


[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-11-17 16:06:21 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu. ]
  
 
Wiesz co Cetek, poczytuję czasami takie ciekawe forum dla elektroników samochodowych: www.automotoserwis.pl. Tam kilku z nich wypowiedziało się, że te platyny to ściema, a w Zetecu potrafią nawet nie wiadomo z jakich przyczyn doznać samoistnego zwiększenia przerwy na elektrodzie. Ja co prawda kupiłem platyny AYFS22F1, ale następnym razem kupię zwykłe - jedna platynka padła mi po 500 km. Aha, kupowałem w EwCar warszawskim za 15.50 za sztukę + 5 zl przesyłka.
  
 
Hmmm, ktoś może mi to kiedyś tłumaczył, tłumacząc dlaczego takie mam kupić a nie inne, ale oczywiście nie pamiętam Wiem jednak że śmigałem zawsze na platynkach, w benzynie, na gazie i zawsze było wszystko OK Nadal jest.

  
 
Z tego co pamiętam to wytrzymują 2xdłużej niż standard.
Ja mam teraz NGK V-line i nie narzekam.
  
 
No ja kupiłem motocraft-y platynowe, i jestem Ciekawy co z tego wyjdzie....
  
 
Tylko nie wymieniaj ich jak Tados będzie przy Twoim aucie
  
 
Najlepiej ma Motorcraftach latać... Przynajmniej są "pewne"
  
 
Cytat:
2009-04-22 00:11:48, b3mol pisze:
Najlepiej ma Motorcraftach latać... Przynajmniej są "pewne"



Jezeli nie ma LPG to mozna i na NGK tez nie sa złe, teraz juz towar niby to oryginalny nie zawsze jest taki jak był powiedzmy montowany w tamtych latach przez fabryke.
Ja jeszcze na starym silniku na NGK zrobiłem ok 15 tys i nie było zadnych problemow.
  
 
mam LPG mam NGK i wszystko spoko...
  
 
To ja mam denso platynowe i tez jezdzi. A glownie jezdze na lpg. Pierwszy raz takie kupilem. Kosztowaly ponad 20 zl/szt. na razie 1500 km. zobaczymy co bedzie potem.
  
 
Róznicy nie ma żadnej, wiec nie wiem po co przepłacać. Może dłużej pojeżdżą...
  
 
Cytat:
2009-04-22 22:15:25, Cetek71 pisze:
Róznicy nie ma żadnej, wiec nie wiem po co przepłacać. Może dłużej pojeżdżą...


A co myślałeś, że Ci koni przybędzie?
  
 
Cytat:
2009-04-22 22:16:51, slawcek pisze:
A co myślałeś, że Ci koni przybędzie?



Cicho, było kilku co po zmianie świec mowili ze auto im znacznie lepiej idzie
  
 
Napewno inaczej odpala (ciszej) ale nie idzie inaczej... ale może to dlatego że wszystkie paski pozmieniałem łącznie z rozrządem.


[ wiadomość edytowana przez: Cetek71 dnia 2009-04-22 22:19:44 ]
  
 
Może nie na czas pisze, ale pomijając fakt ze wyczytałem ze juz ma nie być świec platynowanych motorcrafta, to ja na takowych juz zbliżam sie do 60 tysięcy (52 dokładnie), faktycznie w prawie 3 lata i wymienione były razem z oryginalnymi kablami. Nie narzekam na nic, i mam nadzieje ze dotrwają do 60 tyś
  
 
Witam!
Faktycznie, w europie już są tylko resztki magazynowe platyn motorcrafta - wiem bo pracuje w sklepie motoryzacyjnym

Platyna ma dawać lepszą, stabilniejszą iskrę i wytrzymywać nawet 3 krotnie dłuższe przebiegi (do 90 tys km) niz standardowe świece.

Co do denso to są to japońskie świece zakładane na pierwszy montaz w toyocie. Jeżeli chodzi o jakość to przebijają NGK produkowane we Francji.

Jezeli chodzi o LPG to bardzo dobrze spisują się świece czeskiego BRISKA ze srebrną elektrodą. Moze nie uwierzycie ale mamy takiego mechanika który kupuje u nas polską ISKRĘ i o dziwo jakos te samochody jezdza
  
 
Krzysiek - a nie wiesz jak jest ze swiecami niby do gazu motorcraft`a? wlasnie zamowilem na probe takie:

ford sklep

zobaczymy ile to bedzie warte... jak juz mowilem wczesniej - moje poprzednie platyny wytrzymaly ok 30kkm... a dalem za nie 170zl za komplet...
  
 
ja powiem tak - w scorpiaku mialem zwykle świece i wydalem kupe kasy i nerwów na strojenie gazu... kupilem platynki NGK (po znajomości 40zł szt....) i jak ręką odjął problemy z gazem zadnego przeskakiwania na benzyne, szarpania, pierdzenia czy cos... i kręci sie silnik do odcięcia na gazie, nie jak prędzej do 4,5 tys obrotów i pozniej czkawka... także u mnie wyszło to na dobre
  
 
archivi, zaskoczyłeś mnie tym pytaniem. Ja co prawda pracuje w tym sklepie dopiero pół roku, ale przyznam szczerze, że szef nigdy nie mówił ze motorcraft ma swiece dedykowane do gazu. Z tego co widze ze to świeca platynowa, a to ze do gazu to chyba taki chwyt marketingowy.

Ale jedno jest pewne - jest to świeca platynowa i dzięki zastosowaniu metali szlachetnych łatwiej następuje zapłon mieszanki paliwowej.

Poszukajcie sobie ciekawostek o NGK Laser Line (technika laserowego spalania gazu). Są to świece specjalnie do LPG/CNG irydowo-platynowe. Wczoraj szef rozmawiał z prezesem (czy tam zastępcą prezesa) NGK Polska i ten powiedział mu ze wytrzymują do 60 tyś km, ale jaka jest faktycznie prawda to nie wiem, bo dopiero pare kompletów sprzedalismy, bo są cholernie drogie w porownaniu do wartosci naszych escortów.

Na rynku występuje 7 referencji, które ma pasować do ponad 90% samochodów z europy środkowej. Gdyby ktoś chciał wiedziec np jakie świece zastęuje LPG Laser Line 1 .... LPG Laser Line 7 to pisać.


[ wiadomość edytowana przez: krzysiek808 dnia 2009-11-20 07:34:34 ]
  
 
Podepnę się z pytaniem: Co sądzicie o świecach z kilkoma palnikami albo o bezelektrodowych? ponoć lepsze są od zwykłych. Ma ktoś doświadczenia w tym temacie?


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..

[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2009-11-20 08:19:12 ]