Yaris D4D zgasł i nie odpalił - błąd P1227

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, i proszę o pomoc. Mianowicie problem tyczy się Toyoty Yaris d4d 2003r. Po przejechaniu 100m zgasła i nie udało się uruchomić, silnik był zimny a samochód stał jakieś kilka dni na mrozie, na drugi dzien po naladowaniu akumulatora( bo wysiadł podczas kilkukrotnego kręcenia rozrusznikiem) odpaliła bez problemu, zczytany blad to P1227 - nieznany kod bledu ( tak moj skaner pokazal) , blad jest caly czas, nie kasuje się. Proszę o jakies wskazowki .. pozdrawiam
  
 
kody

--

P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure)


[ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2010-01-22 17:30:42 ]
  
 
Cytat:
2010-01-22 17:28:54, el_comendanto pisze:
kody -- P1227 Wastegate Failed Closed (Over Pressure) [ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2010-01-22 17:30:42 ]



a w takim razie co to może być ? ?
  
 
Cytat:
2010-01-22 16:57:21, albus pisze:
Witam, i proszę o pomoc. Mianowicie problem tyczy się Toyoty Yaris d4d 2003r. Po przejechaniu 100m zgasła i nie udało się uruchomić, silnik był zimny a samochód stał jakieś kilka dni na mrozie, na drugi dzien po naladowaniu akumulatora( bo wysiadł podczas kilkukrotnego kręcenia rozrusznikiem) odpaliła bez problemu, zczytany blad to P1227 - nieznany kod bledu ( tak moj skaner pokazal) , blad jest caly czas, nie kasuje się. Proszę o jakies wskazowki .. pozdrawiam


Podaj model z tabliczki znamionowej pod maska,bo nie moge znalezc takiego kodu bledu dla tego silnika.
Te skanery nie Toyotowskie to wlasnie takie glupoty sczytuja ze niewiadomo o co chodzi.
Wymien filtr paliwa na poczatek,bo wyglada na to ze sie zaklajstrowal parafina.
  
 
Cytat:
2010-01-22 22:40:24, Bigelektron pisze:
Podaj model z tabliczki znamionowej pod maska,bo nie moge znalezc takiego kodu bledu dla tego silnika. Te skanery nie Toyotowskie to wlasnie takie glupoty sczytuja ze niewiadomo o co chodzi. Wymien filtr paliwa na poczatek,bo wyglada na to ze sie zaklajstrowal parafina.



ok jutro podam numer, dodam szczegol jeszcze, ze po tym jak "zdechła" podpompowałem ręcznie pompką tj tym przyciskiem , i na drugi dzien z rana podladowalem aku. i odpalila za 1 razem.
  
 
to jest chyba kod z nadmiernego ubytku ciśnienia w układzie paliwowym,ale nie jestem pewien na 100%,miałem chyba taki kod kiedy 1 z wtrysków miał chyba z -2 na korekcji ,ale trzeba to dokładnie sprawdzić nie pamiętam dokładnie,postaram się poszukać.pozdro.
  
 
Cytat:
2010-01-22 22:40:24, Bigelektron pisze:
Podaj model z tabliczki znamionowej pod maska,bo nie moge znalezc takiego kodu bledu dla tego silnika. Te skanery nie Toyotowskie to wlasnie takie glupoty sczytuja ze niewiadomo o co chodzi. Wymien filtr paliwa na poczatek,bo wyglada na to ze sie zaklajstrowal parafina.




MODEL NLP10L-CGMRXW

przy okazji może ktoś z kolegów rozkoduje vin? : VNKJC18330A007..
Dziwi mnie fakt że zamiast klimy posiada Dodatkowe ogrzewanie wnętrza.. (moje domysły to, że pochodzi z krajów skandynawskich)

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-01-23 11:08:30, albus pisze:
MODEL NLP10L-CGMRXW przy okazji może ktoś z kolegów rozkoduje vin? : VNKJC18330A007.. Dziwi mnie fakt że zamiast klimy posiada Dodatkowe ogrzewanie wnętrza.. (moje domysły to, że pochodzi z krajów skandynawskich) pozdrawiam


Przykro mi nie istnieje taki kod bledu dla tego modelu najblizszy to P1228,albo cos zle spisales albo ten skaner falszywie odczytuje.
Klimy nie posiada bo nie posiada,a dodatkowa nagrzewnica elektryczna lub spalinowa jest dosyc czesto w wyposazeniu,bez niej przy -10 na postoju praktycznie nie byloby czym nagrzac.
  
 
Cytat:
2010-01-23 12:11:08, Bigelektron pisze:
Przykro mi nie istnieje taki kod bledu dla tego modelu najblizszy to P1228,albo cos zle spisales albo ten skaner falszywie odczytuje. Klimy nie posiada bo nie posiada,a dodatkowa nagrzewnica elektryczna lub spalinowa jest dosyc czesto w wyposazeniu,bez niej przy -10 na postoju praktycznie nie byloby czym nagrzac.



Przepraszam... zle zczytałem , Bład ktory byl zapamietany w silniku to P1272 , Bład ten zapisany byl w

"Silnik i Uklad Napedowy "> : Silnik ; Kontrola Trakcji ,

(trochę dziwne bo kontroli trakcji chyba nie ma.. ale domniemuję że to wina oprogramowania skanera , które to oprogramowanie jest w fazach testów i źle jest po prostu przetłumaczone na język polski )

oraz w
"Nadwozie"> : Immobiliser

wszędzie ten sam błąd i jednak udało się skasować go właśnie w sekcji: Immobiliser

a Skaner tłumaczy to jako : "ENGINE RPM OR VEHICLE SPEED LIMITER REACHED

Mam jeszcze pytanie o kolejne błędy ( nie chce zakładac kolejnego tematu)

Skaner odczytał w sekcji " Podwozie " > Emps/ehps 2 błędy C1571 oraz C1573 których nie da się skasować ,
i nie mogę ich rozszyfrować..(skaner nie ma w swojej pamięci tego)

pozdrawiam
  
 
Cytat:
2010-01-23 13:09:45, albus pisze:
Przepraszam... zle zczytałem , Bład ktory byl zapamietany w silniku to P1272 , Bład ten zapisany byl w "Silnik i Uklad Napedowy "> : Silnik ; Kontrola Trakcji , (trochę dziwne bo kontroli trakcji chyba nie ma.. ale domniemuję że to wina oprogramowania skanera , które to oprogramowanie jest w fazach testów i źle jest po prostu przetłumaczone na język polski ) oraz w "Nadwozie"> : Immobiliser wszędzie ten sam błąd i jednak udało się skasować go właśnie w sekcji: Immobiliser a Skaner tłumaczy to jako : "ENGINE RPM OR VEHICLE SPEED LIMITER REACHED Mam jeszcze pytanie o kolejne błędy ( nie chce zakładac kolejnego tematu) Skaner odczytał w sekcji " Podwozie " > Emps/ehps 2 błędy C1571 oraz C1573 których nie da się skasować , i nie mogę ich rozszyfrować..(skaner nie ma w swojej pamięci tego) pozdrawiam


No teraz lepiej p1272-niema nic wspolnego z predkoscia silnika,czy auta. To co napisalem uklad paliwowy klopoty z cisnieniem jako pierwszy powod zablokowany filtr paliwa,za geste paliwo.
Zrob tak jak radzilem ponizej bedzie ok.
W przypadku Toyoty to albo sobie kupisz intelligent tester,albo szkoda nerwow z tymi skanerami bo abstrakcje potem wychodza,albo nie odczytuja albo sie skasowac nieda albo niewiadomo czego dotycza.Kody na p akurat sa dla silnika ale na c to juz wieksza ilosc sterownikow.
C1517 to uszkodzenia komputera lub kolumny ukladu wspomagania kierownicy-nie dzialalo by wowczas,ale c1571 nie istnieje-znowu cos pomyliles?
  
 
Cytat:
2010-01-23 13:39:36, Bigelektron pisze:
No teraz lepiej p1272-niema nic wspolnego z predkoscia silnika,czy auta. To co napisalem uklad paliwowy klopoty z cisnieniem jako pierwszy powod zablokowany filtr paliwa,za geste paliwo. Zrob tak jak radzilem ponizej bedzie ok. W przypadku Toyoty to albo sobie kupisz intelligent tester,albo szkoda nerwow z tymi skanerami bo abstrakcje potem wychodza,albo nie odczytuja albo sie skasowac nieda albo niewiadomo czego dotycza.Kody na p akurat sa dla silnika ale na c to juz wieksza ilosc sterownikow. C1517 to uszkodzenia komputera lub kolumny ukladu wspomagania kierownicy-nie dzialalo by wowczas,ale c1571 nie istnieje-znowu cos pomyliles?



Nie tym razem 2 razy sprawdzalem i zapisalem sobie na kartce zeby nie pomylic, a co powiesz na to tłumaczenie kodów :

http://www.aboutautomobile.com/DTC/C1571

  
 
Cytat:
2010-01-23 16:09:02, albus pisze:
Nie tym razem 2 razy sprawdzalem i zapisalem sobie na kartce zeby nie pomylic, a co powiesz na to tłumaczenie kodów : http://www.aboutautomobile.com/DTC/C1571


To wskazuje na brak informacji o predkosci pojazdu Trzebaby sprawdzic jezeli predkosciomierz pokazuje predkosc tzn ze linia od czujnika predlkosci w skrzyni,lub z komputera ABS jezeli jest,jest ok.Dalej trzeba wchodzic testerem w kazdy sterownik po kolei i w data liscie odszukac vehicle speed czy rowniez widzi predkosc.Sa to tylko dywagacje,przeszukalem i w danych do tego modelu nie wystepuje taki kod bledu.Mozliwe tez ze samo wpiecie twojego testera powoduje taki kod,a mozliwe ze kod jest w rzeczywistosci inny.
W 2.2 Ave np jest zle napisany program diagnostyczny lub komputera silnika,bo ilekroc robie testy drogowe i jestem skomunikowany,to czesto wywala kod vehicle speed i przestaje dzialac predkosciomierz co jest wkurzajace zwlaszcza ze tester jest Toyoty.
  
 
Cytat:
2010-01-23 17:01:41, Bigelektron pisze:
To wskazuje na brak informacji o predkosci pojazdu Trzebaby sprawdzic jezeli predkosciomierz pokazuje predkosc tzn ze linia od czujnika predlkosci w skrzyni,lub z komputera ABS jezeli jest,jest ok.Dalej trzeba wchodzic testerem w kazdy sterownik po kolei i w data liscie odszukac vehicle speed czy rowniez widzi predkosc.Sa to tylko dywagacje,przeszukalem i w danych do tego modelu nie wystepuje taki kod bledu.Mozliwe tez ze samo wpiecie twojego testera powoduje taki kod,a mozliwe ze kod jest w rzeczywistosci inny. W 2.2 Ave np jest zle napisany program diagnostyczny lub komputera silnika,bo ilekroc robie testy drogowe i jestem skomunikowany,to czesto wywala kod vehicle speed i przestaje dzialac predkosciomierz co jest wkurzajace zwlaszcza ze tester jest Toyoty.



Prędkośc pokazuje, i wszystko działa - miałeś rację z tym że te błędy(c1571 i c1573 mogą być generowane przez skaner) mianowicie w innej Yarisce podlaczalem teraz sie i wyskoczyly te 2 bledy , a yariska tez diesel d4d tylko 2005 rok. Ciekawe czy to tez wina programu czy oryginalnym skanerem by nie wywalał tych błędów.
  
 
Cytat:
2010-01-23 18:27:27, albus pisze:
Prędkośc pokazuje, i wszystko działa - miałeś rację z tym że te błędy(c1571 i c1573 mogą być generowane przez skaner) mianowicie w innej Yarisce podlaczalem teraz sie i wyskoczyly te 2 bledy , a yariska tez diesel d4d tylko 2005 rok. Ciekawe czy to tez wina programu czy oryginalnym skanerem by nie wywalał tych błędów.


Nie wywala.