Skok spalania - diesel - Corolla E11 99rok

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Wybieram się z tym do mechanika, ale przed tym jeszcze chciałbym zasięgnąć Waszych opinii.
Samochód mi palił normalnie 7,5 w zimę 6,8-7 w lato. Aktualne wyniki to blisko 9l. W stopce bardziej konkretne pomiary.
Zastanawiam się co może być przyczyną.

Okoliczności eksploatacyjne z ostatniego kwartału to:
1. Zamarzł w zimie i zgasł.. Od tamtej pory do ostatniego tankowania lałem ArkticDiesel na statoil.
2. Spalanie skoczyło makabrycznie do góry.
3. Ostatnio przy powrocie do domu z pracy zgasł na 300m metrów przed domem.. zapaliła się kontrolka sygnalizacji wody w filtrze paliwa. Po zatrzymaniu odpalił normalnie i kontrolka zgasła.
4. Piszczy mi pasek - jak przygazuję to przestaje Nie wiem od czego ale jak włączam nawiew to piszyczy bardziej - na zimno. Po 200-300metrach jazdy jest już spokój. Psikałem na paski takim specjalnym psikadłem na paski ale ulga jest krótkotrwała.

5. Słysze jakby cichego świerszcza. To subtelny metaliczny dźwięk i występuje tylko po starcie na zimno. Nie jestem do końca pewny ale chyba po włączeniu wentylacji i grzania. Objawy znikają po wrzuceniu na obroty i pierwszych 200-300 metrach.
Co to może być? Co mechanik powinien sprawdzić ?

No i pytanie ekstra: Czy te piszczenie to może być wynik zwiększonego obciążenia pracą jakiejś pompy? I czy te zwiększone obciążenie mielenia jakimś elementem może mieć taki wpływ na zwiększone spalanie ?

Raporty spalania tutaj: Raporty Spalania


[ wiadomość edytowana przez: GFR dnia 2009-03-09 13:25:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: GFR dnia 2009-03-09 13:26:07 ]
  
 
Paliwo dziadowskie,i tyle ,pewnie woda z mulem w filtrze w odstojniku.
Kopci podczas przyspieszania i po przegazowaniu na postoju??
  
 
Sęk w tym że auto w ogóle nie kopci i podczas gazowania i na postoju. Po starcie na zimno dymi tak jak wszystkie na biało.

I niby woda w filtrze miałby mieć taki wpływ na spalanie ?
  
 
Cytat:
2009-03-09 19:51:59, GFR pisze:
Sęk w tym że auto w ogóle nie kopci i podczas gazowania i na postoju. Po starcie na zimno dymi tak jak wszystkie na biało. I niby woda w filtrze miałby mieć taki wpływ na spalanie ?


Sam pisales ze sie kontrolka wody w odstojniku zaswiecila.
Pozatym jak jest wiecej wody to mniej paliwa w paliwie
Jak jest dziadowskie paliwo to sie go wiecej spala.
Na Statoil to jak na reklamie tylko babcia moze motor tankowac.
Wieksze dziadostwo to juz chyba tylko Neste tam to nawet opieprzyc niema kogo,chyba ze dystrybutor
  
 
Cytat:
2009-03-10 00:02:37, Bigelektron pisze:
Na Statoil to jak na reklamie tylko babcia moze motor tankowac.


Bigi - podpadłeś !!!
Babcia tankuje v-powera na Shellu.
Ale poza tym dobrze prawisz. Na Statoilu rzeczywiście od jakiegoś czasu sprzedają bebeluchę, a nie paliwo.
  
 
Cytat:
2009-03-09 19:51:59, GFR pisze:
Sęk w tym że auto w ogóle nie kopci i podczas gazowania i na postoju. Po starcie na zimno dymi tak jak wszystkie na biało. I niby woda w filtrze miałby mieć taki wpływ na spalanie ?



A kiedy był wymieniany filtr paliwa , filtr powietrza ? Pasek to można naciągnąć i piszczenie powinno ustać ale nie musi .

[ wiadomość edytowana przez: Tragbier dnia 2009-03-10 14:11:03 ]
  
 
Wymieniam systematycznie co roku wszystkie filtry.
Ostatnia wymiana w lipcu 2008.
  
 
Cytat:
2009-03-10 15:10:54, GFR pisze:
Wymieniam systematycznie co roku wszystkie filtry. Ostatnia wymiana w lipcu 2008.


Ale jakie przebiegi.....ja tam robie 30tys rocznie to 3 razy w roku wymieniam
  
 
Przebiegi mikro do 12 tyś na rok wiec spokojnie filtry powinny trzymać swoją jakość.
  
 
Cytat:
2009-03-11 08:37:33, GFR pisze:
Przebiegi mikro do 12 tyś na rok wiec spokojnie filtry powinny trzymać swoją jakość.



Powinny i nie powinny zależy jakie filtry i gdzie w końcu lejesz ten olej, u siebie wymieniam filtry co 7000-7,500 leje olej na lotosie i jak narazie złego słowa powiedzieć nie mogę . Pod filtrem paliwa masz taki plastikowy kranik , odkręć go troszkę niech zleci trochę oleju tak z pół szklanki albo nawet szklanka , może zleci coś ciekawego
  
 
no i paliwo typu Vi pofer i super hiper nie sprawdza sie w 2C-E przynajmniej wg. mnie testowalem arktic diesel i jeszcze jakies hiper i silnik stracil na dynamice, teraz bede wlewal dobre paliwo wymienial filtr paliwa.
  
 
Ad. 4. Paski też się wymienia, nie tylko filtry.

Objaw miałem podobny w ST205 - przy przegazówce kilka razy zapiszczał, potem umilkł, a potem zerwało go przy 160km/h na germańskiej autostradzie.

Przypomnij sobie, kiedy pasek wymieniałeś, i ewentualnie zainwestuj te 30zł

Co do spalania - nie pomogę. Co to za silnik, co pali poniżej 10 na 100, i to jeszcze jakiegoś dziwnego paliwa...

pzdr
  
 
Cytat:
2009-03-11 18:30:16, marcinm pisze:
Co to za silnik, co pali poniżej 10 na 100, i to jeszcze jakiegoś dziwnego paliwa... pzdr



grabisz se oj grabisz
  
 
Odnośnie dynamiki 2C-E to nie jest jakiś tam byle jaki silnik to ciągnik doskonały!

Z moich doświadczeń również potwierdzam paliwa vi power czy inne z liczbą cetanową 55 się nie sprawdzają w tym silniku. Spalanie za duże a efekt mizerny. Na 51 cetanach jest najbardziej ekonomiczna jazda ale też auto nie przyspiesza tak jak by się tego chciało. Dlatego na żywa i rozsądną ekonomicznie jazdę polecam 53,8 cetanów
Mam w Olsztynie jedną taką stację co takie coś serwuje.
  
 
Cytat:
2009-03-12 11:19:38, GFR pisze:
Odnośnie dynamiki 2C-E to nie jest jakiś tam byle jaki silnik to ciągnik doskonały! Z moich doświadczeń również potwierdzam paliwa vi power czy inne z liczbą cetanową 55 się nie sprawdzają w tym silniku. Spalanie za duże a efekt mizerny. Na 51 cetanach jest najbardziej ekonomiczna jazda ale też auto nie przyspiesza tak jak by się tego chciało. Dlatego na żywa i rozsądną ekonomicznie jazdę polecam 53,8 cetanów Mam w Olsztynie jedną taką stację co takie coś serwuje.


Tankuje BP ultimate,bo zauwazalnie przejezdzam wiecej,ile wiecej niewiem,ale wskazowka wolniej opada Pozatym mniejsza szansa ze sie dziadostwo trafi.
  
 
Cytat:
2009-03-12 11:56:28, Bigelektron pisze:
bo zauwazalnie przejezdzam wiecej



I to w diesel E11 ? Czy jakieś inne auto/silnik ?

Moje badania w tym temacie dały wynik przy dieslu w E11 że pali więcej na 55 cetanach czy to verwa czy inna supra
Najbardziej ekonomicznie w sensie spalania jeździ się w E11 na 51 cetanach.
  
 
Cytat:
2009-03-12 12:04:17, GFR pisze:
I to w diesel E11 ? Czy jakieś inne auto/silnik ? Moje badania w tym temacie dały wynik przy dieslu w E11 że pali więcej na 55 cetanach czy to verwa czy inna supra Najbardziej ekonomicznie w sensie spalania jeździ się w E11 na 51 cetanach.


Moze i w 2c nie czujesz roznicy,bo konstrukcyjnie jest przystosowany do paliwa o niskiej LC,ale to ze bardziej kaloryczne paliwo i o lepszej liczbie cetanow spala w wiekszych ilosciach to jest niemozliwe,chyba ze jest chrzczone woda.
Samo podnoszenie LC w paliwie nic nie daje pozytywnego chyba ze podnosimy z liczby niewystarczajacej na wystarczajaca.Natomiast kalorycznosc Ultimate jest wyzsza,czyli tyle samo ciepla Q uzyskujemy z mniejszej ilosci paliwa.
  
 
Ja nie bede juz tankował tych verv, vipowerow i wogole hiperow bo 2C-E jest bardziej mulasty po nich, spala tez tyle samo, wole przed zima wymienic filtr paliwa a do baku wczesniej wlac dobrego desperado pzeciw zamarzaniu.
  
 
Po wizycie u mechanika mam wymienione wszystkie filtry, olej.
To co stwierdził to lekko zaciśnięte szczęki hamulca na prawym kole z tyłu. Autko śmiga teraz aż miło jak by dostał z 10km w gratisie

Dziwne jest tylko to że na luzie z najdrobniejszej górki toczył się sam bez problemu.

Teraz przy następnym baku sprawdzę czy to mogło mieć taki wpływ na spalanie.

P.S. Piszczał pasek - po regulacji jest cisza uffff!
  
 
Odgrzeję stary wątek.

Spalanie spadło mniej więcej o litr. Ale nadal jest wysokie. Za wysokie jak na moją pamięć i zapiski średnio o litr na 100km.
Aktualnie powinno po mieście być coś koło 7l na 100 a jest blisko 8l na 100km.

Pojawiła się pewna nowość po wymianie filtrów, auto przy obrotach od ok 2000 tyś świszcze, jakby powietrze albo jakiś silniczek się wkręcał na wysokie obroty. W zasadzie to gdybym nie wiedział że nie mam turbiny to bym stwierdzał że to właśnie turbina mi się załącza.
Co to może być ?