Ogrzewanie (słabe)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Moje E 1,5 słabo grzeje w środku!!!! WIem, że zaraz powiecie, że mam termostat do wymiany itd (sprawdzałem na wyszukiwarce-temat mi znany). Ale ja mam podczas jazdy wskazówke na środku skali więc chyba GOOD co? A zimne (w zasadzie letnie) leci to powietrze z nagrzewnicy!!!
Może linka od nawiewu? Jak się do niej zabrać?
Chcę zaznaczyć, że jak przełącze na wewnętrzny obieg to leci cieplejsze i to od razu, ale szyby parują...
Cholera co to może być? Trochę też mi płynu ubywa...(pompa wodna is dead?)
Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi!!

  
 
Więc po kolei.
1. W 1,5 nie ma problemu termostatu
2. Linkę znajdziesz pod (a w zasadzie nad) nogami pasażera. Jest taka zamykana na kołek klapa. Wyrywasz kołek i widzisz przewody podciśnienia i linkę.
3. A może chłodnica is dead?
  
 
Powody moga byc dwa:
1) spadła Ci linka od regulacji powitrza cipłe/zimne.
Zdejmij osłonę deski rozdzielczej (plastik nad nogami pasażera) i tam wymacaj linkę, sprawdź czy jest zakotwiczona.
2) Masz walnietą nagrzewnice, ale to chyba mało prawdopodobne - jeszcze się z tym nie spotkałem w Espero.


[ wiadomość edytowana przez: -JACO- dnia 2004-01-28 12:31:13 ]
  
 
wlasnie dzis to przerabialem
mialem to samo tez zimno , pompa mi umarla [*][*][*] RIP
czy plynu ci ubywa czy nie masz go wogole w zbiorniku
jesli nie masz go wogule to znaczy ze jak go malo to bardzo szybko zapierdziela po ukladzie i nie moze sie zagrzac
  
 
Czy po przestawieniu z zimnego na ciepłe słyszysz takie jakby puknięcie ? Jeżeli tak to linka jest oki.
Ja też nie miałem ogrzewania, wskazuwka stała na środku - był niedobór płynu. Pamiętaj że odpływ ze zbiorniczka wyrównawczego znajduje się jakiś centymetr od dna, więc jeżeli wydaje Ci się że na dnie zbiorniczka jest płyn to może to nawet oznaczać, że płynu nie ma wcale...
  
 
Jest dokładnie jak mówi DeeJay....
Czasem można dolać 1-1,5 litru płynu pomimo ,że na dnie jest płyn.
  
 
A co by było, gdyby tak linka się poluzowała?
  
 
Cytat:
2004-01-28 13:56:08, piotr-ek pisze:
A co by było, gdyby tak linka się poluzowała?



Wtedy czułbyś wyraźny luz na pokretle, a dopiero po chwili opór linki - jest to łatwe do wychwycenia.
  
 
Witam ponownie!

Chłodnica jest nowa tzn. w sierpniu wymieniona na nówkę! Nagrzewnica chyba też jest dobra bo czemu miałaby się skopać? Na pokrętle od grzania czuć opór przy wlączaniu go (linka chyba gut, ale może jutro uda mi się zdemontować tą osłonę (nad nogami pasażera?Czarny plastik tak?). Jak dzisiaj go trochę podusiłem (samochód oczywiście ) to jakby cieplej, ale mogłoby być lepiej (a przecież non-stop nie będę jeździł na 4-5 tys. rpm )
Płynu też mam pod dostatkiem bo dolewałem do poziomu!

Chyba pompa is dead!!
Dzięki wszystkim za odpowiedzi
  
 
Po 15-20 minut normalnej jazdy z kratek powinno wiać jak z PIEKŁA - ja nie wyrabiam - po 15 minutach przekręcam pokretło na środek....
  
 
gdyby pompa byla padnieta ubywalo by plynu w zastraszajacym tempie wiec jesli plyn jest w normie to musi byc cos innego ale co??
popatrz jeszcze na plastik z lewej strony stojac przodem do samochodu
chodzi mi o ten plastik na dole pod silnikem czy tam nie jest mokro
jesli mokro to ciecze z pompy
moze byc jeszcze padniety zawor nagrzewnicy poprosto stoi sobie w pozycji prawie zamknietej a ciegno jest urwane
n opor pokretla nie patrz bo zawsze bedzie stawiac opor tak jest zrobione w srodku ze dalej nie przekrecisz czy z linka czy bez
musisz zajrzec pod plastik
  
 
Cytat:
2004-01-28 18:51:46, Remlen pisze:
Chyba pompa is dead!!



Ja bym jeszcze zobaczył linkę. 5 min. roboty i masz pewność.
  
 
A mówicie, że termostat nie może być walnięty? Kumpel miał podobny problem ale z Poldkiem!Wymienil termostat i ma fajowo!
A o jakim mówicie zaworze?Gdzieś pod tym plastikiem w kabinie nad pasażerem? Kurde czemu zawsze mi coś nie działa ?

Poprubuję i zobaczę!

POZDRO 4 all!
  
 
Sam pisałeś ,że termostat jest miodzio i wskazówka temperatury utrzymuje się na śrdoku
Padnieta pompa wodna powoduje przegżewanie się silnika lub b.duże wycieki lub duży hałas, więc to raczej odpada.
Pozostaje źle zakotwiczona linka albo problem z nagżewnicą.....
  
 
To znowu ja!

Panowie! Linka jest gites zapięta, w czasie ruchu silnika widać w otwartym zbiorniczku wyrównawczym jak ciecz zapier.... (więc chyba pompa wody jest też dobra). Temperatura stoi na środku skali a ten świntuch nie grzeje i koniec. Tzn grzeje ale mało wydajnie mi się wydaje. Kolega ma Lanosa i u niego przy "na maxa" ogrzewaniu nie idzie w kabinie wyrobić. Espero jest takie cienkie z tym grzaniem?

Pogrążony w zimnie, ale nie mrozie....
Pozdro.
  
 
Cytat:
2004-01-30 13:47:23, Remlen pisze:
wydajnie mi się wydaje. Kolega ma Lanosa i u niego przy "na maxa" ogrzewaniu nie idzie w kabinie wyrobić. Espero jest takie cienkie z tym grzaniem?



Espero 1,5 jest doskonałe pod względem grzania - Twoje jest jakieś ułomne. A Lanos -g...o ma a nie ogrzewanie. Jeżdżę takim służbowym to dopiero po pół godzinie leci gorące powietrze. W espero na wielkim mrozie po 10-15 min. jazdy.
  
 
no u mnie tez jest chlodno w samochodzie..no ale ja wiem dlaczego..nieszczelny uklad..konkretnie to chlodnica cieknie troche..nosze sie z zamiarem wymiany ale to jest niestety kaska..ktos wie gdzie w wawie mozna to kupic tanio i ile to jest tanio??
  
 
ja bym jednak postawił na nagrzewnicę.
może to wyjątek w espero ale ??
Sprawdź jednak czy nie leci.
Nagrzewnica może paść np własnie z małej ilości płynu, przegrzanie itp Typowy objaw oprucz braku ciepła - szyby również delikatnie "parują" przy zwykłym obiegu. Parują może za mocno powiedziane - są "dziwnie" wilgotne.
  
 
A może daj układ chlodniczy do przepłukania? Ktoś na forum to robił domowym sposobem (chyba Ptaszyna?) płukając układ "pod prąd".
Być może rurki doprowadzające wodę do nagrzewnicy się zapchały?
  
 
Cytat:
2004-01-30 21:29:19, malyzk pisze:
ja bym jednak postawił na nagrzewnicę. może to wyjątek w espero ale ?? Sprawdź jednak czy nie leci. Nagrzewnica może paść np własnie z małej ilości płynu, przegrzanie itp Typowy objaw oprucz braku ciepła - szyby również delikatnie "parują" przy zwykłym obiegu. Parują może za mocno powiedziane - są "dziwnie" wilgotne.



U mnie w espero 1.8 dzieje sie podobnie... tzn nagrzewnica wymieniona, przy obiegu otwartym jest umiarkowanie cieplo (ale w kurtce trzeba i tak jechac) biorac pod uwage obecne temperatury ok 10 stopni na minusie a wskazowka temp chłopdnicy wskazuje 1/4 nagrzania, natomiast jak jade wiecej niz 90km/h to szyby boczne kierowcy i pasazera zaczynają marznąć.... Nawet nie wiele pomaga włączenie obiegu wewnętrznego bo szyby parują....

jak autkiem nie jade tzn stoje i zaczne grzać wskazówka temp dochodzi do 3/4 i włacza sie wentylator na chłodnicy, i dopiero w tedy w aucie robi się ciepło

Może zeby boło cieplej przykryć chłodnice kawałkiem tektury??

Sutuacja występuje w szczególności w dni mroźne jak jest więcej niz 10 stopni mrozu...