[OGÓLNE] Stukanie w kole tylko przy hamowaniu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanko, gdyz nie przychodzi mi nic do glowy. U kolegi w samochodzie zaczyna cos bic pomiedzy tarcza a klockami przy hamowaniu, tylko w lewym przednim kole, z wiekszej predkosci od ok. 80km/h. Czyli gdy hamulce mocniej nagrzeja sie. Poza tym zero innych oznak.

Kolo zdjete, tarcze i klocki ideal, wymieniane w zeszlym roku. Mysle ze bicie powoduja slabej jakosci klocki albo tarcze, bo im mocniej rozgrzewaja sie z kazdym obrotem kola, tym mocniej bija.

Jakies pomysly??


[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-03-15 17:28:47 ]
  
 
w trakcie jazdy czy hamowania,bo u mnie t trakcie hamowania było pulsacyjne tarcie i okazało się że to koniec klocków 1 mm.
sprawdz też tłok zacisku,czy luzno chodzi,czy go ruda nie złapała.



[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-03-15 17:34:47 ]
  
 
Cytat:
2010-03-15 17:30:14, zigg pisze:
w trakcie jazdy czy hamowania,bo u mnie t trakcie hamowania było pulsacyjne tarcie i okazało się że to koniec klocków 1 mm. sprawdz też tłok zacisku,czy luzno chodzi,czy go ruda nie złapała. [ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-03-15 17:34:47 ]



Tylko w trakcie hamowania, mocnego i dlugiego, gdy klocki ostro nagrzewaja sie to wtedy wystepuje narastajace pulsacyjne ocieranie co raz glosniejsze az do zatrzymania. Klocki grube, tarcze z ledwie wyczuwalnym rantem. Poza tym nic nie bije, nic nie czuc w kierownicy, kolo nie grzeje sie itp.


[ wiadomość edytowana przez: luckyboy dnia 2010-03-15 17:50:52 ]
  
 
U siebie mialem podobna sytuacje. Po wymianie tarcz i klockow na nowe przy hamowaniu bylo slychac tarcie i stukanie. Po dokladnych ogledzinach okazalo sie ze byl urwany sworzen w jednym z wahaczy. po wymianie wachaczy na nowe problem zniknal. Warto to sprawdzic duzo roboty z tym nie ma...