Fiat 127 903 Race&Rally- czyli moja odbudowa;)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jako, że do końca mojego remontu już bliżej niż dalej, przedstawiam Wam moją siódemkę . Kupiłem ją za 700zł od jakiegoś dziadusia i cieszyłem się niezawodnością . Coraz bardziej zaczęła mi chodzic po głowie myśl, aby fiacika zrobić na rajdówkę z epoki. I oto pamiętnej soboty 15 marca 2008 roku zabrałem się za przyjemną czynność jaką jest rozkręcanie i patroszenie wnętrza . Wtedy jeszcze nie wiedziałem na co się porywam... Czas leciał a ja kiedy tylko miałem wolny garaż i czas robiłem Fiata. Minął rok i pojawiła się szansa na start w I el. YTP. Dzisiaj widzę, że to było niemożliwe. Ale dzięki temu mocno podciągnąłem z robotą przy Fiacie. Znów minęło trochę czasu i udało się! Odpalony, jeździ, skręca i hamuje (słabo ). Poniżej małe fotostory .

























I najnowsze











Roboty jeszcze zostało ale już się papa cieszy .
Dziś musiałem trochę pojeździć coby specjalny proszek w chłodnicy wycieki zlikwidował . Przy okazji powstał krótki filmik:
=VIDEO=

Pozdrawiam!
Tomek.
  
 
Wreszcie widzę Twoje auto. Gratuluję postępów! Żeby moje już jeździło...
Jakbyś chciał to mam fajną deskę z obrotkiem do 127. Mogę się zamienić za jakiś klamot, jakby co.
Ciekaw jestem, jak zachowuje się przednie zawieszenie?
  
 
No miło! Nareszcie jakiś ruch
Jakie heble zakładasz? Seria, CC czy coś innego?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Elegancko , fajny kolor, mała prośba mógłbyś podać wym. rozpórki bo też myślę nad czymś takim
  
 
Szybkie pytanie...
Gdzie kupić, z czego dopasować lub kto ma na sprzedaż linkę hamulca ręcznego, która na bank bedzie pasować?
  
 
Cytat:
2009-06-12 12:59:10, vergasser pisze:
Szybkie pytanie... Gdzie kupić, z czego dopasować lub kto ma na sprzedaż linkę hamulca ręcznego, która na bank bedzie pasować?



inter cars lub fota powinna być bez problemu
  
 
Cytat:
2009-06-09 23:21:04, camelo pisze:
mógłbyś podać wym. rozpórki bo też myślę nad czymś takim



Nie wiem czy coś Ci to da bo każda buda jest inaczej zmęczona...
tak czy inaczej krążki na kielichy mają wymiary 125x75x4 a długość samego elementu w kształcie litery H to 780 od osi do osi otworu. Można taką rozpórkę wykonać jeszcze prościej oczywiście.


Aha... Trzeba też dać dłuższe szpilki mocowania kolumny w kielichu, te M6

[ wiadomość edytowana przez: vergasser dnia 2009-06-16 11:39:12 ]
  
 
Ok, Dzięki za odpowiedź myślałem nad tym żeby np. ten długi element dać z profilu zamkniętego czy to będzie lepsze ?? czy nie bardzo??
  
 
...coby mi temat pajęczyną nie zaszedł, mały apdejt !
PS: debiut konstruktorski udany. Fiat wytrzymał dwa dni dojenia na torze dostarczając swemu twórcy powodów do zadowolenia i dumy ...
PS2: Krzychu wygląda na to, że miałeś rację z tą jazdą na trzech kołach...



... a długopis oddam w Październiku .
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
Krzychu wygląda na to, że miałeś rację z tą jazdą na trzech kołach...



  
 
Sezon się kończy, imprez coraz mniej, niektórzy dłubią już następne ewolucje swoich aut a ja wybrałem się na VI rundę AB Cup na lotnisku Bednary, był to również finał BMW Challenge. Impreza bardzo w pytkę, można powiedzieć dużo jeżdżenia było. Fajne, techniczne próby. Dla mnie przejazd pierwszego toru to była istna Lambada . Boki, oberki i co ino . Okazało się, że miałem w każdym kole inne ciśnienie (fajne mają te kompresory na stacjach), oczywiście doszły do tego moje braki jako kierownika (patrz: pomylone łapki przy kontrze na początku filmu).
Po na napompowaniu kół właściwymi ciśnieniami jechało się już dużo lepiej. Chociaż przygody na tej imprezie dały mi do myślenia w kwestii poprawy zawieszenia, to cieszę się, że żaden z kilku boków na mocno napędzonej trójce nie skonczył się rolką .



VIDEO
  
 
nieżle radzi sobie ten silniczek
  
 
nie wiem jak tam przełożenia w 900 ale nie kręcisz zbytnio go na 1, drugą rzecz którą zaważyłem to strasznie szybką Ci się tylne koło odrywa, szczególnie w 2:12 widać jak zarzuca odrazu potem w drugą stronę. Albo zrobiłeś za mięki przód albo za twardy tył, przy większych prędkościach robi się to troszkę niebezpieczne
  
 
tył za wysoko !
  
 
W mojej czerwonej 7 mialem tyl wysoko, ale byl on twardy jak deska. Zakrety mozna bylo brac jak gokartem
  
 
calkiem fajnie jezdzi ten samochodzic , zawieszenie musialo by pojsc troche nizej , brakuje troche odwagi kierowcy .Bardzo fajna proba - co toza impreza?
  
 
Wg. mnie unoszenie tylnego koła powoduje bardzo płaska laga resoru zamontowana z jakiejś ciężarówki. Nie pozwala ona opaść wahaczowi jak przy seryjnym zakrzywionym resorze, ale to jest akurat rzecz, która mnie zbytnio nie niepokoii . Na suchym jest spoko. Mam zamiar obniżyć jeszcze tył, przód chyba tak zostanie, ew. twardsze springi. Nie chce dawać betonu bo szkoda mi budy.

Przełożenia są takie, że najważniejsze biegi to 2 i 3. Jedynka na kilka metrów po ruszeniu a po zmianie z 3 na 4 za bardzo spadają obroty( na YTP jak nie przeciągnąłem zdrowo na 3 to mnie kaszle na prostych dochodziły ). Rozważam przełożenie bebechów ze skrzyni od mk1...

Impreza, którą jechałem to cykl AB Cup oraz BMW Challenge. Organizuje to Automobilklub Bydgoski. Tereny na, których się to dzieje to: lotnisko bednary, poligon w toruniu, tor RC też chyba w toruniu. Generalnie zajebista impreza na, którą będe wpadał . Wpisowe: 140, Trening: 60 (nieobowiązkowy, ja nie jechałem i żałuje).

W klasie 1 było nas tylko dwóch: 126p i 127. Gdy się kręciłem 126 dokładał mi tak do 2 sek. Kiedy ja jechałem powiedzmy bez błędów byłem szybszy o ok. 20sek. Wygrałem klase ale satysfakcji nie mam, bo rywal za słaby. Ale pierwszy kieliszek jest na szafie .

W drodze powrotnej (70km) coś zaczęło dziać się z zawiechem. Nerwus się zrobił. myślałem, że się buda pogieła od upalania...
Dupa- zawiech się rozkręcił z przodu . Poluzowane obejmy staba w pasie i luźny wahaczna stabie. Serwisant pizda .

Link do klipu z imprezy i do fotek.
KLIP
FOTO
  
 
Superoes - Tor Poznań 5.12.2009
pogoda trochę przerosła mój aparat...



[ wiadomość edytowana przez: janas81 dnia 2009-12-07 22:19:01 ]
  
 
Dzięki stary . Do zobaczenia na wigilijnym.


[ wiadomość edytowana przez: vergasser dnia 2009-12-07 22:34:45 ]
  
 
Gratuluję vergasser , ładnie autko odpicowałeś . Dzisiaj rozmawialiśmy o silniku a112 telefonicznie, miałem podesłać fotki. Przepraszam za OT w Twoim temacie ale nigdzie nie znalazłem "powitalni" , więc witam się tutaj. Czołem wszystkim maniakom włoszczyzny!