[OGÓLNE] - programowanie kluczyka na IrDA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio miałem sporo problemów z kluczykiem wyposażonym w IrDA. Dokopałem się do sposobu programowania i chętnie się z wami podzielę:

Kluczyk wygląda jak na rysunku poniżej:


Sposób programowania w 3 krokach:

1. KLUCZYK W STACYJCE
Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy do pozycji ACC (I stopień w stacyjce). Dioda przy zegarze powinna się zapalić (nie mrugać). Gdy dioda się pali przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyciągamy ze stacyjki. Tym sposobem zainicjowaliśmy tryb programowania. Tryb powinien być aktywny przez 30sek.
Uwaga: Możliwe, że dioda zapali się po wyjęciu kluczyka.

2. KLUCZYK SKIEROWANY NA ODBIORNIK IrDA
Odbiornik umieszczony jest przy oświetleniu na podsufitce. Po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki (dioda przy zegarze zapalona) kierujemy kluczyk na odbiornik IrDA i naciskamy przycisk oznaczony na rysunku numerem 2 (z jedną strzałką). Trzymamy ten przycisk przez parę sekund do zapalenia się jego diody. Jak ta się zapali to niepuszczając przycisku nr 2 naciskamy 3x przycisk oznaczony na rysunku nr 1 (z dwoma strzałkami). Następnie puszczamy oba przyciski. Po zwolnieniu przycisków dioda przy zegarze powinna zamruga - jest to informacja o przypisaniu klucza.

3. KLUCZYK Z POWROTEM W STACYJCE
Następnie wkładamy kluczyk z powrotem do stacyjki i przekręcamy go w pozycję ZAPŁONU (II stopień w stacyjce), następnie do pozycji 0 i gotowe - klucz zaprogramowany.

Nie należy się śpieszyć, czasu jest dość.
  
 
aaaaaaa ja myślałem ze mam zepsuty kluczyk I zawsze sie zastanawiałem co to za badziew przy lampce Jaka jest różnica między kluczykiem z irda a zwykłym sterowaniem z pilota centralnym zamkiem? :/ nie rozumie tego troche ... Czyżby Ford umieszczając "bajeranckie" otwieranie w kluczyku był zmuszony to wyłożenia czegoś tak brzydkiego przy lampce :/ nie wierze że w 1999 roku nie dało się gdzie indziej umiejscowić tego odbiornika. Więc jak z tą Irda?
  
 
Cytat:
2010-02-16 21:46:31, bep pisze:
Jaka jest różnica między kluczykiem z irda a zwykłym sterowaniem z pilota centralnym zamkiem? :/ nie rozumie tego troche ... Czyżby Ford umieszczając "bajeranckie" otwieranie w kluczyku był zmuszony to wyłożenia czegoś tak brzydkiego przy lampce :/ nie wierze że w 1999 roku nie dało się gdzie indziej umiejscowić tego odbiornika. Więc jak z tą Irda?


Różnica jest taka, że IrDA w odróżnieniu od zwykłego pilota (działającego na fale radiowe) wymaga bezpośredniej widoczności między nadajnikiem (kluczyk) i odbiornikiem (ten badziew przy lampce). Pilotem otworzysz autko nie wyciągając go z kieszeni (przy założeniu, że ma odpowiednią moc).
Myślę, że pod koniec lat '90 ubiegłego wieku każda technologia bezprzewodowa była lepsza od standardowego otwierania zamka kluczykiem. Zauważ, że jeszcze do niedawna IrDA była bardzo popularna w komórkach.
Natomiast co do umiejscowienia odbiornika to niektórzy producenci aut umieszczali odbiornik przy lusterku wstecznym. Myślę, że Ford niegłupio umieścił odbiornik (zważywszy na wymagania co do transmisji)
  
 
Swego czasu gdy zamki byly sterowane IrDA, ginelo bardzo duzo aut, gdyz mozna bylo podobno bardzo latwo zeskanowac kod, a potem z tego co slyszalem dalo otworzyc sie auto pilotem od telewizora
  
 
To tak samo jak z magnetycznymi kartami płatniczymi. Do ich skopiowania wystarczy głowica z magnetofonu i prosty układ.
  
 
Mam jedno pytanko, może nie do końca na temat, ale zbyt błahe by zakładać nowy. Jaki zasięg powinien mieć właśnie ten kluczyk, przy założeniu świeżej baterii? (jeżeli to ma jakikolwiek wogóle wpływ)
pytam, gdyż poprzedni właściciel PODOBNO miał około 5 metrów. Mi od zakodowania otwiera dopiero jak przyłożę kluczyk do szyby.

[ wiadomość edytowana przez: ErysFR dnia 2010-02-21 17:15:40 ]
  
 
Ja otwieram autko z odległości 2-3 metrów. 5 to może być przesada, ale pewnie przy czystych szybach da radę.
  
 
mam pytanie dotyczące posta.

Cytat:
Wkładamy kluczyk do stacyjki, przekręcamy do pozycji ACC (I stopień w stacyjce). Dioda przy zegarze powinna się zapalić (nie mrugać). Gdy dioda się pali przekręcamy kluczyk do pozycji 0 i wyciągamy ze stacyjki. Tym sposobem zainicjowaliśmy tryb programowania. Tryb powinien być aktywny przez 30sek.



Mam taki problem że po przekręceniu kluczyka do pozycji ACC nie ma żadnej reakcji ze strony diody. ani nie mruga ani nic. Przy włączniu zapłonu dioda świeci i po chwili gaśnie. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy??
  
 
Cytat:
2010-04-08 10:40:11, rafbez pisze:
mam pytanie dotyczące posta. Mam taki problem że po przekręceniu kluczyka do pozycji ACC nie ma żadnej reakcji ze strony diody. ani nie mruga ani nic. Przy włączniu zapłonu dioda świeci i po chwili gaśnie. Jaka może być przyczyna takiego stanu rzeczy??


A robisz to w miarę sprawnie, tzn. wkładasz, przekręcasz, przekręcasz z powrotem i wyciągasz - razem jakieś 2s.?? Dioda powinna się zapalić.
  
 
próbowałem na różne sposoby, miedzy innymi tak jak piszesz i nic. żadnej reakcji.
  
 
To przykro mi kolego, ale nie jestem w stanie Ci pomóc, bo aż takim fachowcem nie jestem. Może masz problem na przekaźnikach. Jesteś pewny, że wszystko Ci działa - alarm, centralny, immo itp.
W sumie to nie napisałeś też jaki masz model Essa. Mój opis został pozytywnie zweryfikowany na MK7 1.8TD '98r w wersji Ghia. Z tego co wiem działa on także w przypadku Forda Cougar wyposażonego w odbiornik IrDA.
Z kolei natrafiłem kiedyś na nieco inny opis dotyczący niby tego samego kluczyka, ale w Fordzie Mondeo. Znalazłem opis programowania różniący się od tego tutaj.
  
 
Poprawka, chyba wiem co się dzieje. Najprawdopodobniej chodzi o brak Twojej cierpliwości. Specjalnie dziś spróbowałem jeszcze raz przeprowadzić programowanie kluczyka. I zgodnie z opisem przekręciłem kluczyk do pozycji I i nic. Dioda jak mrugała tak mruga i nie chce zapalić się światłem stałym. Kolejne próby i dalej nic. Okazuje się, że należy przekręcić kluczyk do pozycji I i czekać aż dioda faktycznie zacznie się palić. To może być parenaście sekund, a może nawet z pół minuty. Cierpliwości a na pewno się uda
  
 
Tak poza to powiem tyle że ta irda to już musiała wyjść z użytku.
Mój kumpel ma mondeo właśnie z otwieraniem irdą z kluczyka i pewnego razu przyciemnił sobie szybki... Dalej nie trzeba pisać co się działo
  
 
Cytat:
2010-04-13 17:47:43, MayLo pisze:
Tak poza to powiem tyle że ta irda to już musiała wyjść z użytku. Mój kumpel ma mondeo właśnie z otwieraniem irdą z kluczyka i pewnego razu przyciemnił sobie szybki... Dalej nie trzeba pisać co się działo


Tak tak, IrDA to przeżytek, ostatnie tchnienie ubiegłego wieku. Z wiadomych względów została z powodzeniem zastąpiona przez transmisję radiową. Niemniej w latach 90-tych jakiekolwiek czynności zdalne to było coś.