Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-03-18 22:34:57 Chodzi ci o sam zawór EGR przy kolektorze ssącym czy elektrozawór EGR przy zbiorniczku wspomagania?
Schemat zaginął mi w akcji defragmentacji dysku, ale pewnie ktoś wklei i zasada działania stanie się jasna ![]() W twojej wersji z EGR odchodzi wężyk do jednego z 3 wyjść elektrozaworu regulowanego (coś ala silniczek krokowy). Zasadę działania tego elektrozaworu najlepiej poznać podłączając jego piny do akumulatora (wg. oznaczenia +/-). Przy okazji sprawdza się czy działa (zamyka/otwiera przepływ). Podciśnienie, prowadzone wężykiem do elektrozaworu z vacumpompy, przy określonym obciążeniu jest kierowane poprzez 2 wyjście na zawór EGR. 3 wyjście z filterkiem jednokierunkowym służy do wyregulowania ciśnienia w tymże elektrozaworze (za filterkiem tylko rurka, jak dobrze pamiętam). To rozwiązanie pozwala niby na płynną regulację mieszania spalin z czystym powietrzem przy różnym obciążeniu silnika. Żeby natomiast sprawdzić czy zawór EGR jest sprawny (czy nie zapieczony/dziurawa pompka). Trzeba zdjąć plastik "Turbo diesel", podłączyć bezpośrednio do niego wężykiem podciśnienie z vacumpompy i obserwować czy zawór się przesunie w prawą stronę - polecą w kolektor spaliny. Bardziej jednak obstawiam przepływkę lub czujnik ciśnienia doładowania za brak mocy w twoim aucie. Wyczyść też ze szlamu czujnik temp. powietrza doładowania. Podmień sobie od kogoś czujniki, to najszybsze i najtańsze rozwiązanie. |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-03-18 22:41:58 Aaaaaa w EGR starszego typu jest dziurka odpowietrzająca, w nowszych ta "pusta mosiężna bez wężyka" to to samo, tyle że olej będzie inaczej kapał... ot taka osłonka przed kurzem ![]() ![]() O to chyba chodzi: ![]() [ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2008-03-18 23:08:14 ] |
![]() zpetz LOB SYMPATYK x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-03-18 23:08:09 czyli wygląda na to że podłączenie jest poprawne jednak, drugi zaworek na egr ma być pusty a te kolanko na koncu filterka też. A ten filterek orginalny czy też nie orginalny ma istotny wplyw na prace silnika ??? jak i egr i sam elektro zawór ? czy komputer zapisze to w postaci błedów jezeli coś bedzie działać nie tak ??? |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2008-03-18 23:32:34 Ten wężyk z zaworkiem ma być... jak masz. Jak zawór egr będzie uszkodzony to nie pociągnie membrany i vacuma będzie pracowała jak odkurzacz. Przykładowo, w oplowskim 1,7TD (astra) dziurawa membrana powodowała zaświecenie się kontrolki silnika od czasu do czasu (w zaworze był olej z kolektora ssącego). Przy okazji więcej palił i nie miał odpowiedniej mocy. Ale to inny typ silnika.
Sprawdź to co pisałem (+ błędy spinaczem), poszukaj resztę na forum. ![]() |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-03-19 00:22:43
Do tego elektrozaworu wchodzą 3 wężyki, tylko teraz Ci nie powiem kolejności, bo nie pamiętam, ale: - z EGR idzie jeden wężyk, ma być założony bliżej korpusu, a ten niby drugi zaworek (bliżej akumulatora) ma zostać bez wężyka, albo ma być sam otwór i nie należy go zaślepiać - drugi wężyk ma iść od kolektora - trzeci idzie właśnie do tego malutkiego filtra stożkowego tzw. atmosferyczny i ma być wpięty od spodu, a od góry nie mam już żadnego wężyka, bo po co - wymieniłem ten filtr na nowy w Intercars i u nich widnieje jako jakiś filtr paliwa do innego auta - sprawdzałem ze starym i są identyczne... Jak chcesz zdjęcia kolejości podłączenia, to daj znać na gg, to Ci prześlę dzisiaj ![]() |
![]() zpetz LOB SYMPATYK x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-03-19 13:41:14 |
![]() zpetz LOB SYMPATYK x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-03-19 13:55:16
dodam że na zdienciu z EGR ten węzyk z niebieskim paskiem wychodzi z zaworka blizej akumulatora i jest podłączony do elektro zaworu a ten czarny węzyk jest tylko pusty aby olej skapywał na podłoge a nie bryzgał silnika, podobno generalnie z egr z tego zaworka olej niepowinien lecieć a jak juz to w niewielkich ilościach a jak leci go troche wiencej to znaczy ze turbina do regeneracji tak ??? a i czy na drugim zdienciu z filterkim wszytko jest ok podłączenie i czy ma znaczenie w którą strone dolne kolanko jest zwrócone ??? |
![]() sewcio LOB MEMBER C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-03-19 16:56:36
bez sensu to masz założone - zamocuj ten filterek na odwrót w mocowaniach, wtedy wężyk będzie szedł dołem, a ten z kolankiem ma być u góry, dlatego jest zagięty, żeby do niego brud nie wpadał. [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-03-19 16:57:48 ] |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-29 20:54:07
To w takim razie gdzie masz podłączony map sensor ? |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-04-29 22:23:55 Oj Abi... niezle chlejesz a zlotu jeszcze nie ma ![]() 1. Kotlet 2. Jaki map sensor??? 3. Mapy sa w ECU 4. ECU jest komputerem 5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map ![]() |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-29 22:42:07
To spytaj senatora.... |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-30 07:23:04
a na podstawie czego są te mapy w ECU??? ![]() |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-04-30 10:12:55 wszystkie mapy na zdrowy rozum w kazdym samochodzie sa w pamieci w komputerze. czujnik o jaki Ci chodzi sluzy do wysylania do komputera informacji o tym jaki jest stan biezacy cisnien i na podstawie miedzy innymi tych informacji (oraz rowniez z wielu innych analogicznych czujnikow) komputer wybiera odpowiednia "sciezke na mapie" ![]() |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-30 10:56:47
No to gdzie on jest podłączony??? |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-04-30 19:01:18 są dwa czujniki ciśnien. Napisz o ktory Ci chodzi. Jeden jest od cisnienia doladowania, a drugi podcisnienie + erg + cos tam jeszcze... oba sa bardzo blisko siebie. Z tego drugiego to nawet nie pamietam czy jakies kable wychodza... |
abigaz LOB MEMBER Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-05-01 19:25:56
Przy zbiorniczku od wspomagania jest tylko jeden,to właśnie ten. |
![]() chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-05-01 22:43:46 jak pisze Abi ze sa dwa, to sa dwa... no chyba ze Twoje wozidło ma jakas inna konstrukcje, ale z tego co pamietam to oba sa i w pozniejszej wersji samochodu |