[Fiat 128 sport] oto co mam.... własnie sie chwale.. :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Po namowie i ciepłym przyjęciu na forum postanowiłem napisać cos o swojej "ósemce"
Posiadam już od wielu lat Fiat'a 128 Sport Coupe z 1974 roku. Model praktycznie w 100% orginalny, jestem jego drugim włascicielem, autko kupione we Włoszech w 1975 roku jako nowe w dodatku zakupione w pakiecie full-opcja (felgi Commodore, wzór obecnie praktycznie nie dostępny, tak mi sie przynajmniej wydaje bo nie widzialem innej ósemki na takich kołach. Jeszcze coś tam było dodatkowego ale nie pamiętam co )
Fiacina uratowaliśmy z ojcem ładnych parę lat temu od totalnej kasacji, bo pierwszy włascicel praktycznie nim nie jeździł (pracował jako kierowca na tirach), więc samochód garażowany był pod chmurką. W momencie naszego zakupu miał przejechane ok 18 000 km, stan nadwozia .... hmmmm oile pamiętam to Flinstonowie mają lepsze fury ... był koloru hehehe oczywiście yelow bahama . Po zrobieniu Fiacisz słuzył ojcu jeszcze długo jako normalny samochód używany na codzień do momentu wysypanie się podłużnic, wtedy to został odstawiony do garażu, było to jakieś 10 lat temu.
Teraz po latach i przeprowadzki warsztatu postanowiłem zakasać rekawy i odbudować swoje maleństwo...









Niedługo zamieszcze fotki z remontu...

Pozdrawiam


[ wiadomość edytowana przez: mathiayas32 dnia 2010-03-27 21:10:21 ]
  
 
Cytat:
2010-03-27 21:07:05, mathiayas32 pisze:

http://i208.photobucket.com/albums/bb67/Mathiayas/Fiat%20128/th_DSC08230.jpg

http://i208.photobucket.com/albums/bb67/Mathiayas/Fiat%20128/th_DSC08231.jpg

http://i208.photobucket.com/albums/bb67/Mathiayas/Fiat%20128/th_DSC08234.jpg





[ wiadomość edytowana przez: gumbas5 dnia 2010-03-27 21:12:59 ]
  
 
Panie na poczatek to skrzyna browca i uprzatnij ten balagan.

Potem bedzie sztos
  
 
... a to to swoja drogą ... hehehe

Ktoś z was wie jaką ten model miał orginalną kierownicę bo ta to chyba pochodzi z malca ...
  
 
Ona tylko podobna do malca, ale takie byly orginalne ... :/
  
 
Oryginalna kiera ze 128 wyglądała jak ta z malca ale miała wycięcia w ramionach takie prostokątne
  
 
Cytat:
Oryginalna kiera ze 128 wyglądała jak ta z malca ale miała wycięcia w ramionach takie prostokątne



to w 128 3p,

coupe ma bez wyciec i zaleznie od wersji: S ma cienka ebonitowa kiere , SL ma grubsza miesista i wiecej gumy na ramionach.

3P:



COUPE SL:



COUPE S :

nie chce mi sie szukac fotio taka jak w SL tylko z ebonitu nie z gumy, ciensza

  
 
Co to za przełącznik na drugim zdjeciu po lewej stronie na zegarach ??
  
 
rzezba wlasna nieseryjny

zeby bylo full wypas info ,to znalazlem ta kiere ze 128 coupe w golej wersji S:








[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-03-28 14:07:06 ]
  
 
... mam jeszcz takie głupie pytanie jak rozpoznać tak naprawdę jaka to wersja "S" czy "SL".
W moim mam światła przednie okrągłe, deska rozdzielcza bez dodatkowych wskaźników (czyli nie taka jak w 3P) brak obrotomierza.
A kiera okazała się od malca bo ma wytłoczony z tyłu emblemat "FSM" ;P

Szukam orginalu ....
  
 
SL - obrotek w zegarach, okragle lampy, inny wzor tapicerki, inna kierownica i chyba jeszcze wiecej chromowanych dodatkow z zewnatrz i uchylne tylne szybki [?]
  
 
deska wskazuje na wersje S, wyczysc to auto, zrob zdjecia dobrej jakosci wnetrza, wykladziny, szyb lamp atrapy itp, wszystkiego, to powiem Ci co to za wersja, jesli numer nadwozia jest 128AC000 to silnik 1300, jesli 128AC500 to 1100, tzn z takim wyszedl z fabryki, bo pod maska moze byc pare mozliwosci, to ma 40 lat prawie

masz tabliczke znamionowa?

generalnie jesli podsufitka jest czarna a drazek zmiany biegow i reczny sa chromowane{metalowe czesci} to wskazuje to na wersje SL, biala podsufita czarne lakierowane drazek i reczny to S, te elementy nieczesto sie wymienia w autach i moga stanowic slad, jak to auto bylo skonfigurowane w fabryce, reszte typu tapicerki lampy atrapy swiatla uszczelki ramki itp mozna przelozyc, wiekszosc tych aut w Polsce to mix wszystkiego co sie nadawalo do zalozenia po remontach, dzwonach, tuningach itp Wersje montowane w FSO to pewnie w 95% golasy 1100 i 1300 S, doposazane potem przez wlascicieli do wyzszego standardu.



ps: felgi to CD10 cromodory, nie nalezaly do wyposazenia 128 coupe, seryjne kola ze 128 rally i opcjonalne do kilku innych fiatow, mozliwe ze do 128 coupe tez w opcji,






[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-03-28 14:56:30 ]
  
 
A w polsce nie byly dostepne tylko S'ki ??
Ja slyszalem ze SL'ke to mozna bylo tylko z importu (najczesciej prywanego) miec.

[ wiadomość edytowana przez: aSmoQ dnia 2010-03-28 21:40:59 ]
  
 
nie wiem czy "tylko S" , w gazetach ,na zdjeciach z epoki na pokazach, targach poznan na stoisku fso byly Ski, Podobnie 127 131 132 ritmo itp byly montowane w fso w podstawowych wersjach , bez wypasu.Mozliwe, ze jak sie mialo wtyki to mozna bylo doplacic dolarki do kieszeni wsadzic komu trzeba i odebrac 1300SL

moj 1300SL jest z importu
  
 
Cytat:
2010-03-28 21:44:08, Bart128 pisze:
nie wiem czy "tylko S" , w gazetach ,na zdjeciach z epoki na pokazach, targach poznan na stoisku fso byly Ski, Podobnie 127 131 132 ritmo itp byly montowane w fso w podstawowych wersjach , bez wypasu.Mozliwe, ze jak sie mialo wtyki to mozna bylo doplacic dolarki do kieszeni wsadzic komu trzeba i odebrac 1300SL moj 1300SL jest z importu

a ja myślałem że składak
  
 
myslenie boli....
  
 
Cytat:
2010-03-28 13:55:54, Bart128 pisze:
rzezba wlasna nieseryjny zeby bylo full wypas info ,to znalazlem ta kiere ze 128 coupe w golej wersji S: [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-03-28 14:07:06 ]


tak ta waska kierownica to S-ka
skąd wiem?
  
 
witam i gratuluje prezentu

widziałem w poprzednim poście że do pełni szczęścia brakuje ci elementów blacharskich

"Interesują mnie głównie części blacharskie takie jak przedni pas, maska, lewy błotnik, lewe drzwi.
Gdzie tego szukać"

widze że szukasz przednich części współzamiennych z 3p
(szukając tyłu od coupei było by trudniej)
jednak 3p jeszcze kilanaście lat temu trafiający się w postaci "woła roboczego" skończył się zastąpiony przez uno, lanosy.....

więc albo poszukać nadgryzionej całości, albo przepłacać za używane klocki, licząc na szczęście

- przedni pas używany w stanie??
często zastępowany np.125 (żeżba kowala marna w skutku)
załatać - licząc na oryginalną okazje
- maska kwestia jej stanu i ceny
- błotniki metalowe (brak), plastikowe (prawie jak oryginał)
- drzwi częściej trafiają się od 3p młodsze , ale mają otwory wentylacyjne w dolnej części
- progi w dobrej blacharni dogną na wzór oryginału z lepszej i minimalnie grubszej blachy

pozdrawiam powodzenia