Zapłonowe problemy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jakiś czas temu miałem dość dziwne objawy na gazie,silnik zrobił się zamulony, a na benzynie zamula tylko parę minut po stracie jak jest zimny silnik. Po dogłębnych oględzinach wyszło że powodem była kopułka, a dokładnie ten "krzemień" który jest w środku i od niego wychodzi iskra na palec. Tak czy inaczej wymieniłem kopułkę, jak się okazało troszkę się poprawiło, ale zaczął strzelać na gazie, no więc oględziny trwały dalej i wyszło że do wymiany są świece, pierwsze dwie od lewej były całe czarne, następne OK, wymieniłem również przewody WN. I tu takie małe pytanie, czy dobrze mam podpięte przewody:



Bo z gazem mam niby już wszystko OK, ale jak auto troszkę postoi (po wcześniejszym zgaszeniu na gazie), to po zapaleniu i próbie jazdy, strasznie zamula na benzynie, i mam wrażenie że strzela w tłumiku, z benzyną zaczęły się troszkę wcześniej problemy, ale nie wiem dokładnie kiedy, możliwe że po wymianie kat na coś innego. Jak pojeżdżę tylko na benzynie to po jakimś czasie na parę minut zaświeci mi się check z błędem lambda i EGR, (EGR mam odpięty), i zauważyłem że jak jest zimny to niekiedy leci jakiś dymek z rejonu kolektora wylotowego. Ogólnie zaczyna mnie denerwować to auto?>pozdrawiam.
PS. Zdjęcie zamieściłem również przez to że nigdzie nie mogłem czegoś takiego znaleźć, czyli jeśli jest dobrze to będzie do użytku ogólnego.
  
 
liczysz na CUD ??

Gdybyś spaprałbyś kolejność przewodów, nie ma takiej opcji , że np. na LPG jest OK (jak piszesz) a na benzynie "be" - byłoby do d.. cały czas!
tak więc : powód jest INNY

Amen
  
 
Co do przewodów, to kolejność zachowałem, ale u znajomego który też ma espero(1., zaraz po kupnie zauważyłem że miał inaczej podpięte, i gdzieś kiedyś znalazłem jak powinny być podpięte (przełożyłem tak jak wyczytałem, i było u niego ok), ale ostatnio zwątpiłem, jeśli ta konfiguracja jest dobra, to nie ma tematu, ale zastanawiam się jeszcze co do błędów, bo jeszcze w wakacje jeździłem dużo km na benzynie i nigdy cheku nie widziałem, a teraz jest on notorycznie, ERG i Lambda, no i to szarpanie i zamulanie z rana jak odpalę na benzynie po wcześniejszej jeździe i zgaszeniu na gazie, wcześniej nie kojarzę takich rzeczy(mechanik niby twierdzi że jest to wina uzbieranego gazu w kolektorze powietrza, no ok, ale wcześniej mi się nic tam nie zbierało), a mam już dość dużo wymienione (włącznie z sondą lambda firmy "bosh"). Na pewno muszę odkręcić osłonę kolektora wylotowego i zobaczyć skąd dokładnie lecą spaliny, nie wiem, ale espero stało się dziwne, mało stabilne, codziennie zastanawiam się jak dzisiaj odpali i jak będzie się jeździło. No dobra, coś dalej będę kombinował.