Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2010-05-11 08:48:00 Potrzebuje małej porady. Zupełnie nie znam się na silnikach diesela, a mam mozliwość kupić w niezłej cenie takie autko. W czym rzecz: z firmy sprzedają skode octavkę 1,9 tdi była używana przez szefa i raczej nie jest zadbana. Chcieli ją sprzedać w serwisie skody - i tam dostali bardzo niską wycenę - niby chłopaki z serwisu stwierdzilli: koło dwumasowe sie psuje, amorki do wymiany, pompowtryskiwacze uszkodzone i przytarty silnik. Przebieg auta to 210 tys. km, auto ma 3 lata. Cena za którą można go wyrwać jest naprawdę niezła, więc sie zastanawiam nad tym samochodem. Nie wiem, na ile w serwisie mówili prawdę a na ile zbijali cenę - bo za pozostałe samochody będące w niezłym stanie zaproponowali niewiele więcej. Czy są jakieś domowe sposoby, żeby po odpaleniu stwierdzić co z tych rzeczy jest rzeczywiście do wymiany?? Wiem że dymek, ale np jak sprawdzić czy nie ma przedmuchów na pierścieniach?? Jak sprawdzić koło dwumasowe? |
DeeJay Klubowy Weteran Omega B 2.0 8V + Cal ... Łódź | 2010-05-11 08:52:41 Dymek niekoniecznie jeżeli auto ma DPF.
Zużyta dwumasa strasznie puka przy odpalaniu, ale najbardziej słychać w momencie gaszenia. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-05-11 08:57:00 Najlepszym "domowym sposobem" w tej sytuacji jest.... dogadanie się z jakimś konkretnym mechaniorem z ASO Skody albo innym dobrym diesel-serwisem i prywatny przegląd z pomiarami
Zdecydowanie za duże ryzyko na amatorskie zgadywanki !! |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2010-05-11 20:00:41 no właśnie problem polega na tym, że:
1. firma ma siedzibę na drugim końcu kraju, więc ciężko tam mieć kogoś zaufanego 2. Samochód był na wycenie w ASO i tam stwierdzili to co wymieniłem. 3. Samochód pójdzie pod młotek za jakieś 12 koła, i chcą go sprzedać szybko, więc raczej nie pozwolą mi się tydzień czy dwa zastanawiać. Oglądał go mój kumpel z pracy i nie wiem na ile on się zna... Twierdzi np - że jak sie go odpali to kopci, i że jak sie wyjmie bagnet od oleju to tam też widać, że dymi... musze sam obejrzeć i podjąć decyzję czy 3 letnia oktwka w starej budzie z zajeżdżonym silnikiem 1.9 TDI to opłacalny interes czy nie... Cena zachęca, ale czy da się z tego jeszcze coś poskładać?? Bo to że silnik jest zajeżdżony nie podlega wątpliwości - pozostaje pytanie na ile zajeżdżony?? Nie ma naprawdę jakiś prostych sposobów, żeby go powąchać, osłuchać i stwierdzić czy pojeździ jeszcze trochę czy padnie po przejechaniu przez bramę firmy. A może znacie w Pułtusku jakiegoś speca od schmeltzwagenów?? |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-05-11 20:14:51 to może inaczej -jesli masz wątpliwości dotyczące tylko motora:
Za ok.2500 kupisz używany pełnosprawny silnik z przebiegiem ok.100kkm i pisemną gwarancją (zorientuj się jeszcze co do sprzęgła i koła dwumasowego bo to kosztowna impreza) + dolicz sobie trochę za przełożenie, ewent. wym. rozrządu i skalkuluj całość raz jeszcze [ wiadomość edytowana przez: bogdan1 dnia 2010-05-11 20:16:16 ] |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-05-11 21:28:05
Ostrożności nigdy nie za wiele ...ale mam zupełnie inne (dobre) doświadczenia w tym zakresie Wszystko zależy od źródła zakupu |
andrzej197710 Klubowy Weteran octavia warszawa-grochów | 2010-05-12 09:14:59 witam, oktavka I z 2007 roku stoi średnio ok. 35 - 40 tysi więc jak go chcą wystawić za 12 tysi więc musi być ostro wyeksplatowana, co do przekładki silnika to znajomy wymieniał zarżnięty silnik od corsy c ,przekładka wyniosła go ok. 1000 więc teroretycznie 2500 za silnik + 1000 to daje 3500 tysi a co z resztą.....zawieszenie sprzegło itp....co by nie mówić cenka kusi ale wybór należy do ciebie, ja bym się nie pchał |
adamesce bylo Espero jest Ope ... Sosnowiec | 2010-05-12 11:50:06 za te pieniadze ja bym bral. Chocby na sztuke i sprzedac. Kompletny silnik ze skrzynia biegow to max 5kzl Wiec po sumie wyjdzie Cie ok 19 kzl z rejestracja. +ewentualnie zawieszenie. Pojedz gdzies na stacje i przejedz sciezke diagnostyczna. |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2010-05-12 15:31:00 sprzedaż samochodów z floty rządzi się swoimi prawami... także cena jest niska bo tak ma być, a bardzo niska, bo rzeczywiście stan jest słaby. W tej samoej cenie mogę wykupić fabie I z silnikiem 1.4 w benzynie i przebiegiem 120 000 - w stanie b. dobrym ( niestety biała). Lub o dwa koła taniej z przebiegiem 180 000 stan też dobry ( srebrna). Więc się zastanawiam co wziąść.... |
pawel12356 Daewoo Espero 1.5 16v Czerniak | 2010-05-12 17:38:20 ciezko zasugerowac cos innego niz auto w lepszym stanie |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2010-05-14 13:40:49 Przy tej cenie - silnik olej, to się da zrobić.
Zainteresuj się stanem blachy - bo jak auto było bite, to gorzej. |
sweeper23 espero 2.0 lpg Gdańsk | 2010-05-21 08:23:10 heh blacha niby ok, ale koleś który tym jeździł dowiedział, się od szefostwa, że z racji kryzysu w firmie nie bedą wymieniane na nowe samochody, które są sprawne.... reszte dopowiedzcie sobie sami
Wezme jednak szwabie - za dużo gówna może jeszcze z tamtej oktawi wyjść po zakupie. |