[MK VII] uszczelka głowicy, proszę o potwierdzenie.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przeleciałem forum i na bank wygląda, że rąbnęła uszczelka głowicy:
1/ Cały czas przelewem ( cienki przewód od termostatu leci płyn z układu chłodzenia do zbiornika wyrównawczego.
2/. W ciągu 1 m-ca strzelił drugi przewód z układu chłodzenia,
3/. Często załącza się wentylator na chłodnicy,
4/. Po odkręceniu korka ze zbiornika wyrównawczego i mocnym przegazowaniu ( postój ) płyn podnosi się w zbiorniku i wylewa na zewnątrz ( to mnie najbardziej przekonuje, że uszczelka ), - przy tym mocno paruje.

Ale jedna rzecz mi nie pasuje:

Jeżdżę tak już 3-ci dzień ( dzisiaj dopiero zauważyłem że płyn podnosi się po przegazowaniu ( jak korek zamknięty to się nie podnosi ??? ) i nie przybywa mi w ogóle oleju. A mam do wymiany uszczelniacze popychaczy więc olej kontroluję codziennie. Proszę o potwierdzenie ew. zaprzeczenie tej diagnozy. Wymienione: pompa, termostat ( sprawadzony, otwiera się przy 90 st ), czujnik załączania wentylatora, przewód dolny i górny chlodnicy.
  
 
Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz, może uszczelka poddała się w jakiś dziwny sposób że nie ma wpływu na oliwkę w silniku, z opisu najwyraźniej wskazuje na uszczelkę.
  
 
Ad1 Po to właśnie jest ten przewód.
AD2 Sprawdzałeś czy masz wszystkie węże drożne ? Chłodnica się równomiernie nagrzewa ? Ogrzewanie w środku działa prawidłowo ? Może coś się przytkało osadem/kamieniem.
AD3 Jest ciepło to się załącza.
AD4 Na gorącym silniku ma się podnosić po odkręceniu bo jest większe ciśnienie. Sprawdź na zimnym, przyjrzyj się czy nie ma pęcherzyków powietrza.


P.S
Jak już to pewnie masz do wymiany uszczelniacze zaworowe.
  
 
Nie zabieraj sie za uszczelke dopoki wszystkiego nie sprawdzisz! Ja bym zaczynał od sprawdzenia ukladu wlasnie czy nie jest gdzies zapchany lub zapowietrzony. To ze z przewodu cienkiego leci płyn normalka! To ze przy odkreconym wywala a przy zakreconym nie tez normalka, wpływ na to ma temperatura wrzenia cieczy ktora jest zalezna od cisnienia!

Powiedz mi, czy jak odpalasz samochod rano po dluzszym postoju to zakopci na bialo? Czy w spalinach wyczuwasz płyn chłodniczy?

Popatrz tez czy w zbiorniczku wyrownawczym pojawiaja sie pecherzyki powietrza przy odpalonym silniku, czy weze z chlodnicy robia sie tak twarde ze nie mozna ich scisnac ręką (na zagrzanym silniku) czy chlodnica jest w kazdym miejscu tak samo gorąca, czy nie ubywa Ci oleju i płynu chłodniczego