[MKVII] 1.3, szarpanie przy gwałtownym przyśpieszaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich..od dwóch tygodni mam problem,na początku myslalem ze to krokowy wiec kupilem nowy,założylem a tu lipa bo to nie jego wina....szarpie gdy silnik jest rozgrzany i na kazdym biegu,gdy wcisne maksymalnie gaz do dechy.Wrażenie jest takie jakby cos go "trzymało" i potem nagle puszcza..juz sam nie wiem co to moze byc,problem znika gdy jade 140 i w góre...moze ktos z was mial juz taki problem?dzieki za wszystkie sensowne odpowiedzi...szukalem na forum ale tam jest tylko o czyms takim jak silnik jest zimny a u mnie jest na odwrót

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-28 22:13:15 ]
[ powód edycji: Dostosowanie tematu do nowego regulaminu. ]
  
 
jest tu ktos na tym forum?
  
 
a zaczoł kolega od podstawowych spraw... czyli swiece kable i filrty(powietrza i paliwa)??
  
 
napisz coś więcej jezdzisz na benzynie czy na gazie
Jaki to silnik
  
 
autko oczywiscie ze benzyna bez gazu..
świece wymienilem dokladnie 3 dni temu..filter paliwa i powietrza wymienilem jakis miesiac temu jak smigalem na wczasy
juz sam nie wiem co to moze byc?
silnik 1,3 endura E na pełnym wtrysku..

[ wiadomość edytowana przez: whiteess dnia 2009-09-23 23:02:09 ]
  
 
Mam ten sam problem /podobny/ w takim samym silniku, wydaje mi się że po prostu nie pali dobrze na jednym cylindrze i na wyższych obrotach dopiero przepala, to wtedu szarpie, u mnie to raczej to bo mam przytarty jeden cilinder i zalewa jedną świece olejem...
  
 
jeżeli świece były wymieniane to teraz czas sprawdzic, jak kolega wczesniej pisał, kable WN i cewke, najlepiej podmienic z innego samochodu jezeli masz taka mozliwosc, jezeli bedzie ok to wiadomo : ]
  
 
Podmień kable.
Prawdopodobnie ich wina.
Miałem te same objawy
  
 
a jak nie kable to może lewe powietrze łyka
u mnie łapał przez uszczelki pod przepustnicą i kolektorem dolotowym, na uszczelce było widać smugi (cienie) w miejscu gdzie ssał powietrze
  
 
jutro spróbuje sprawdzic kable...moze wkoncu dojde do tego co go boli...
  
 
mam to samo u mnie w aucie... przewody sprawdzałem, świecie wymieniłem, wtryski przeczyściłem, okazuje się, że przyczyną może być katalizator. Jest on po prostu zapchany i nie ma pełnej przepływowości ( czyli zapycha się podczas wydechu). Przed katalizatorem jest podłączona sonda lambda, która dobiera złą mieszankę (zaczyna wariować) i silnik nie ma takiego depnięcia jak powinień mieć. Proponował bym pojechać do mechanika od tłumików, powinien coś poradzić.
  
 
KOledzy wczoraj wziąłem sie za sprawdzanie katalizatora i srodkowego tłumika...wszystko przeczyscilem i obiawy takie same...
wiec odpiąłem kostke od Sondy Lambda i "szarpanie" sie zmniejszyło...tylko ze autko jest mułowate....co radzicie?kupic i wymienic Sonde?czy lepiej podpiąc Essa pod kompa?bo juz sam nie wiem co robic!pomocy

[ wiadomość edytowana przez: whiteess dnia 2009-10-09 19:44:08 ]
  
 
Drodze FEFK-cze juz nie mam pomysłu co boli moje autko....powiem tak--autem nie da sie juz jeździc....jest to wku********!!!!!!
wydaje mi sie ze nie dostaje paliwa..ale co jest powodem???pompa czy wtryski???

[ wiadomość edytowana przez: Kalor dnia 2009-10-28 22:09:09 ]
[ powód edycji: Edycja wulgaryzmu, za który dostajesz ostrzeżenie ]
  
 
sprawdzales przewody WN? jesli tak i robi to samo to sprobuj zresetowac kompa. jesli to nie pomoze to podlacz go pod komputer i sprawdz bledy.
  
 
1.Jakie masz świeczki i jak wyglądają bezpośrednio po objawach?
2.Kable WN-robiłęś coś z nimi?
3.Czy szarpnięcie jest jedno, czy kilka?
4.Sprawdzałeś właśnie kody błędów?
5.Nie falują Ci obroty?
  
 
1.Swiece nowe oryginalne Motorcraft Ford(na starych tez szarpało)
2.Kable sprawdzone-wszystko wporządku..
3.Szarpniecie to za malo powiedziane...to"szkubanie"jest caly czas,na kazdym biegu.Co ciekawe objawy zaczynają sie wtedy jak silnik sie zagrzeje.
4.Obroty nie falują,wymieniony krokowy
5.Kompa nie resetowalem...
jesli reset to jak zrobic go poprawnie?
Kody błedów-tego nie sprawdzalem...
help me
  
 
czy ktos z Klubowiczów wie jak mi pomóc???
  
 
a filtr paliwa dobrze zamontowales??
  
 
filtr paliwa dobrze zamontowany...
  
 
zobacz czy cewka nie mam gdzies pekniec... ewentualnie zajrzyj w kazde gniazdo cewki czy nie jest zasniedziale... starszy we fiescie 1.1 mial to samo ze jak samochod sie rozgrzal to sarpalo. okazalo sie ze jedno gniazdo z cewki sie wypalilo...