Mechanizm zmiany biegów

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
dzisiaj nagle drążek zmiany biegów zaczął latać luzniej niz zwykle. 5 biegu wrzucic nie moge a pozostale wchodza tak dziwnie "bez czucia". prawdopodobnie do wymiany jest tzw. "pajączek"(wodzik, wybierak).
- czy mając kanał można samemu podołac wymianie?
- czy dostep od spodu jest w miare łatwy czy trzeba cos jeszcze zdemontowac zeby sie do tego dobrac?
- czy po wymianie trzeba cos regulować i jesli tak to w jaki sposób?
- i najważniejsze czy ten wodzik może sie tak rozwalic ze nie bedzie mozna wrzucic zadnego biegu, bo bede musial pojezdzic tak kilka dni i boje sie zebym nie miał holowania
z góry dzieki za wszelkie informacje
  
 
Kanał jest niezbędny. Można sprawdzić luzy, jeśli luzy tylko na tulejkach "pająka" wystarczy wymienić same tulejki, jeśli i na tulejkach oraz na przegubach kulistych, wymień cały pająk oraz sworzeń krzyżaka. Podstawa to kontrola mocowania zespołu napędowego (czytaj poduszki silnika + skrzyni biegów). Wymiana wymaga dobrych kluczy i trochę wysiłku. Trzeba odkręcić mocowania skrzyni biegów.
  
 
W komorze silnika ,przy skrzyni biegów jest taki sworzeń.Łączy on pająka z mechanizmem skrzyni.Jeśli jest wyświechtany to wymiana pająka nic nie da.Jest na mim zawleczka od spodu.Cena to jakieś 7zł.U mnie było go 1/4 grubości i podobne objawy.

Dodam ,że sytacja pojawiła się gdy zawleczka odpadła.Tak domniemam gdyż problem pojawił się z dnia na dzień.Po wymianie ww sytuacja powróciła do normy .Pierwsze podejrzenia padły na pająka ale obyło się bez wymiany -rok temu.

[ wiadomość edytowana przez: gafcio dnia 2008-06-27 23:32:13 ]
  
 
Cytat:
2008-06-27 19:52:37, certiif pisze:
wymień cały pająk oraz sworzeń krzyżaka.



Witam
Mam duże luzy na drążku zmiany biegów, ale nie ma problemów z ich wrzucaniem. Rozumiem, że muszę wymienić pająk, ale co to jest ten sworzeń krzyżaka? Czy TAKIE COŚ ma w sobie ten sworzeń, czy osobno trzeba kupować?
I jak wygląda wymiana? trzeba potem coś regulować? czy tylko wymienić i jeździć? bo nie wiem czy robić samemu, czy zostawiać auto na warsztacie

Pozdr.
  
 
Kurcze ludzie! nikt nic nie wie?

pozdr.
  
 
Powiem tak. Sam tego ustrojstwa nie wymieniałem tylko mechanior. Cały mechanizm. Bardzo marudził po wymianie na ustawienie tego wszystkiego, żeby wszystkie biegi wchodziły bo albo dwójka nie wchodziła albo piątka.

Jak u ciebie tylko lata drążek a biegi wchodzą (miałem tak samo i wymieniłem całość jak byłem młody i głupi ) to wymień tylko te plastikowe tulejki. Podobno są do kupienia. Głównie chodzi pewno o tą z tej metalowej tulei na środku twojego zdjęcia. A czy sam dasz radę to już nie wiem. Nie tykałem tego.
  
 
Ja u siebie wymieniałem sam.
Co prawda wymieniałem tylko elementy zużywające się, za 40zeta dziś wymienił bym kompletny mechanizm.
Bez kanału będzie Ci trudno, ale oczywiście jest to do wykonania.
Na koniec potrzebujesz kogoś do pomocy w ustawieniu lewarka.
Jeśli masz choć trochu pojęcie o mechanice i lubisz dłubać, to spokojnie sam to zrobisz.