Carina-znów wolne obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wyczyściłem zawór isc i kwas.Nadal mi gaśnie na wolnych obrotach,choć nie zawsze.Czasem trzyma równo,a czasem hamuję i powoli spadają aż do zgaśnięcia.Nadmieniam,że skrzynia automat
  
 
To zle wyczysciles,a jak to robiles???
  
 
Wyciągnąłem przepustnicę,odkręciłem zawór,wyskrobałem to co można było wypędzlowałęm benzyną ekstrakcyjną. Trochę małe te szczeliny,ile mogłem tyle wlałem
  
 
Cytat:
2010-05-31 12:59:38, kielecki pisze:
Wyciągnąłem przepustnicę,odkręciłem zawór,wyskrobałem to co można było wypędzlowałęm benzyną ekstrakcyjną. Trochę małe te szczeliny,ile mogłem tyle wlałem


I znowu ZLE nie bedzie chodzic lub krutko...
Poczytaj jak sie go czysci zanim zepsujesz.
Do 3 razy sztuka
  
 
Bigelektron-jak mozesz,to pokaz linka lub napisz gdzie to opisywales,bo tez sie musze do tego czyszczenia przymierzyc. A gdy wpisalem w wyszukiwarke "czyszczenie" "przepustnica" itp,to nic Twego autorstwa nie znalazlem Dzieki
  
 
Cytat:
2010-06-01 22:52:47, jadzka1233 pisze:
Bigelektron-jak mozesz,to pokaz linka lub napisz gdzie to opisywales,bo tez sie musze do tego czyszczenia przymierzyc. A gdy wpisalem w wyszukiwarke "czyszczenie" "przepustnica" itp,to nic Twego autorstwa nie znalazlem Dzieki


Wlasnie jak szukac to niemam pojecia,bo nigdy nie szukalem,wiem tylko jak to wypisywac w formie mniej wiecej zrozumialej dla przecietnego kierowcy.
Wiem tylko ze watek sie przewijal wielokrotnie czyszsczenie zaworu isc ,wolne obroty itd.
  
 
Link do czyszczenia ISC KLIK

[ wiadomość edytowana przez: junior_ek dnia 2010-06-02 03:14:45 ]
  
 
Albo TU

Bigelektron, mam do Ciebie pytanie, bo piszesz wszędzie że wirnik ma się kręcić jak bączek kilka obrotów siłą rozpędu, a u mnie jest śruba odbojowa od strony bimetalu. Czy tą śrubę też wykręcasz do czyszczenia ?
Ja bałem się jej ruszać żeby nie mieć później jaj z regulacją jałowego, a czyściłem Valvoline'm do przepustnic. Ładnie poszło
Pozdro.
  
 
Cytat:
2010-06-02 12:32:37, Perzan pisze:
Albo TU Bigelektron, mam do Ciebie pytanie, bo piszesz wszędzie że wirnik ma się kręcić jak bączek kilka obrotów siłą rozpędu, a u mnie jest śruba odbojowa od strony bimetalu. Czy tą śrubę też wykręcasz do czyszczenia ? Ja bałem się jej ruszać żeby nie mieć później jaj z regulacją jałowego, a czyściłem Valvoline'm do przepustnic. Ładnie poszło Pozdro.


To nie jest bimetal tylko zwykla spezyna srubowa.
W niektorych zaworach jest taka wlasnie sruba odbojnik,i dobrze ze jej nie ruszales.Wtedy jak krecisz to wirnik powinien sie od niej swobodnie odbijac w druga strone.
Chodzilo mi o to zeby zwrocic szczegolna uwage na to ze najmniejszy opor podczas krecenia wirnikiem to juz jest problem z obrotami.
W wiekszosci zaworow da sie krecic w kolko
  
 
Cytat:
2010-06-01 22:52:47, jadzka1233 pisze:
Bigelektron-jak mozesz,to pokaz linka lub napisz gdzie to opisywales,bo tez sie musze do tego czyszczenia przymierzyc. A gdy wpisalem w wyszukiwarke "czyszczenie" "przepustnica" itp,to nic Twego autorstwa nie znalazlem Dzieki


Glownie chodzi o to aby zaworek isc rozebrac na kawalki do czyszczenia,czyli odkrecic uzwojenie i zaslepke z tylu.
  
 
Kiedys pisales zeby uzwojenia nie ruszac.Juz sie pogubilem
  
 
Cytat:
2010-06-02 16:11:44, kielecki pisze:
Kiedys pisales zeby uzwojenia nie ruszac.Juz sie pogubilem



Porób sobie znaki na obudowie żeby później to tak samo poskładać z jednej i drugiej strony.
U mnie po wyczyszczeniu jakby trochę szybciej schodziła z obrotów, a nawet odnoszę czasem wrażenie że ciut za szybko.
Pozdro.
  
 
Cytat:
2010-06-02 16:11:44, kielecki pisze:
Kiedys pisales zeby uzwojenia nie ruszac.Juz sie pogubilem


Nie uzwojenia tylko zeby wirnika z osi nie zdlubywac,bo jakis gagatek chcial go zsuwac z osi ,a on jest zaklejony.
Trzeba rozkrecic wszystko co mozna odkrecic ,oprucz sruby o ktorej pisal Perzan.
  
 
Cytat:
2010-06-02 15:09:08, Bigelektron pisze:
To nie jest bimetal tylko zwykla spezyna srubowa.[...]



Ha ! To nie jest zwykła sprężyna śrubowa. Zwykła sprężyna nie skręca się sama pod wpływem ciepła
Zdjęcia wrzucę jak aparat dotrze do domu.
Pozdro.
Ps. Po co w takim razie byłaby woda w obudowie ISC ? Do podgrzania samego wirniczka ??
  
 
Cytat:
2010-07-14 03:14:52, Perzan pisze:
Ha ! To nie jest zwykła sprężyna śrubowa. Zwykła sprężyna nie skręca się sama pod wpływem ciepła Zdjęcia wrzucę jak aparat dotrze do domu. Pozdro. Ps. Po co w takim razie byłaby woda w obudowie ISC ? Do podgrzania samego wirniczka ??


Woda jest po to ze w zimie przyslonka ulegala by oszronieniu.
Po co bylby bimetal skoro silniczek jest sterowany z komputera uzwojeniem,poco mialby walczyc z bimetalem na wspolnym wirniku.
Ale dopuki nie sprawdzisz podgrzewajac ta sprezyne zapalniczka,nie odrzucam twojej teorii
  
 
Cytat:
2010-07-14 10:31:10, Bigelektron pisze:
Woda jest po to ze w zimie przyslonka ulegala by oszronieniu. Po co bylby bimetal skoro silniczek jest sterowany z komputera uzwojeniem,poco mialby walczyc z bimetalem na wspolnym wirniku.



Ano po to, że z tego co widzę VSC ma dwa uzwojenia i pewnie pracuje dwustanowo: otwarty lub zamknięty. Nie można wymagać większej precyzji od takiego mechanizmu magnetycznego. Natomiast stany pośrednie reguluje właśnie ten bimetal.

Cytat:
Ale dopuki nie sprawdzisz podgrzewajac ta sprezyne zapalniczka,nie odrzucam twojej teorii



To właśnie wczoraj sprawdziłem. Po podgrzaniu, rzeczona "sprężyna" skręca się.
Tylko zdjęcia z tego eksperymentu zostały razem z aparatem w garażu
Pozdro.
  
 
Cytat:
2010-07-14 13:45:31, Perzan pisze:
To właśnie wczoraj sprawdziłem. Po podgrzaniu, rzeczona "sprężyna" skręca się. Tylko zdjęcia z tego eksperymentu zostały razem z aparatem w garażu Pozdro.


No jak sie skreca to jest bimetal
Ale teraz cie zagwozdze.W Corolli po 2000r niema juz sprezynki ani zaslepki i jak zdejmiesz uzwojenie to wirnik sie kreci w kolko i tez dziala a kanaly wodne tez sa w korpusie ISC
A to dlatego ze komputer wysterowuje cyklem obciazeniowym wirniczek i roznica we wspolczynniku wypelnienia sygnalu powoduje ruch wirnika w lewo lub prawo,kiedy wypelnienia sa rowne to wirnik stoi jak zabetonowany.
Byc moze w starszych modelach nie bylo takiej precyzji w sterowaniu i podpierali sie bimetalem .
  
 
Cytat:
2010-07-15 01:04:15, Bigelektron pisze:
No jak sie skreca to jest bimetal



Ano bimetal i to pełną gębą
A tutaj wspomniana dokumentacja fotograficzna.

Zimny:


Ciepły:



Cytat:
Ale teraz cie zagwozdze.W Corolli po 2000r niema juz sprezynki ani zaslepki i jak zdejmiesz uzwojenie to wirnik sie kreci w kolko i tez dziala a kanaly wodne tez sa w korpusie ISC A to dlatego ze komputer wysterowuje cyklem obciazeniowym wirniczek i roznica we wspolczynniku wypelnienia sygnalu powoduje ruch wirnika w lewo lub prawo,kiedy wypelnienia sa rowne to wirnik stoi jak zabetonowany. Byc moze w starszych modelach nie bylo takiej precyzji w sterowaniu i podpierali sie bimetalem .



Cóż... to było do przewidzenia że w końcu elektronika wyprze stare metody Wszak ze znanych mi osobiście przypadków, bimetal do automatycznego ssania był już w Garbusie i to chyba nawet już w pierwszej połowie XX wieku
Ale jak to zwykle bywa z unowocześnieniami, podejrzewam że "nowy" ISC jest bardziej czuły na zabrudzenia i kilkanaście tys. km na gazie z mikserem mogłoby go wykończyć
Jednak w bimetalu siła, a takie pole magnetyczne to słabe musi być i trochę mazi gazowej zrobiłoby swoje
Pozdro.