Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ankra Toyota Starlet Kraków | 2003-11-27 11:51:31 Szkoda ze u nas chociaz nie sprawdzaja jakosci benzyny na stacjach |
Golden_Flyer TOYOTA DRIVER BMW 116 Gdańsk | 2003-11-28 10:06:36 To zapewne efekt głośnego kilka lat temu w USA procesu, jaki wytoczyła bodajże chryslerowi ciężko poparzona w wypadku rodzina. Paliwo zapaliło się, choć podobno nie miało prawa wyciekać ze zbiornika po uderzeniu... |
Darus TOYOTA DRIVER Lexus IS300 Wrocław | 2004-01-04 22:06:50 Irek-Yaris heheh |
miodek997 TOYOTA DRIVER Toyota Yaris 1,3 Luna Warszawa | 2004-03-19 09:51:11 Metropol z dnia 19.03.2004r:
" Gaz i hamulec w jednym pedale sprawia, że w nagłych wypadkach czas reakcji kierowcy skraca sie, a to oznacza krótszą drogę hamowania Zdjęcie nogi z gazu i naciśnięcie na pedał hamulca zabiera kierowcy co najmniej 0,2 s. Przy prędkości 90 km/h oznacza to drogę hamowania dłuższą o ... 5 metrów. Kilka tysięcy kierowców już testowało szwedzki wynalazek - gaz i hamulec w jednym pedale. W sumie przejechali oni 500 kkm po drogach publicznych, a wrażenia z jazdy określają jako wysmienite Krytycy uwazają jednak, że kierowcy przyzwyczajeni do osobnych pedałów w chwili paniki będą naciskać lewą nogą na nieistniejący pedał hamulca ( chyba prawą ) Wynalazcy rozwiązali ten problem. W autach testowych zamątowano na wszelki wypadek również tradycyjny hamulec. Według szwedzkiego krajowego zarządu dróg, niezbędne są dalsze testy, aby udowodnić przewagę nowego rozwiązania. Wynalazca, Sven Gustafsson, który przez 30 lat pracował zawodowo jako kierowca, mówi , że producenci aut z całego świata interesują się nowym systemem. Gustafsson , który wynalazł wspólny pedał już 5 lat temu, uważa, że nie wejdzie on do masowej produkcji w najbliższych latach. - Zwykle mija 12 lat, zanim nowinka techniczna jest wykorzystana w produkowanych samochodach, więc nie wierzę, że wspólny pedał gazu i hamulca pojawi się przed 2010 rokiem. Według niego koszt wprowadzenia modyfikacji do istniejącego auta to ok. 1000 euro. Natomiast nowe auta produkowane z jednym pedałem byłyby ... tańsze od tradycyjnych." Czas pokaże.... Jednym słowem... coraz mniej pedałów na świecie |
miodek997 TOYOTA DRIVER Toyota Yaris 1,3 Luna Warszawa | 2004-03-19 10:43:41 Już Ci to spróbuje wyjasnić:
Pedał gazu-hamulca jest tak zbudowany, że naciskając go górną powierzchnią stopy naciskasz gaz, zaś dolną - piętą naciskasz hamulec. W górnej cżęści znajduje się elektromagnez zabezpieczający przed przypadkowym hamowaniem. To najprostrze wytłumaczenie... nie wiem, czy jednak wystarczające. W czasopiśmie jest dokładnie pokazany schemat urzadzenia ale ja nie dysponuje techniką ( skaner) aby to przedstawić. Pozdrawiam. |
Yaga Toyota Yaris Wrocław | 2004-03-19 11:32:19 Dzięki Miodek, jarzę
|
marcos yaris-ka warszawa | 2004-03-19 11:35:09 pewnei ne ijarzysz tylko sciemniasz
buhahah ale mam powalony humor sorka |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-19 12:18:19 Ale wymyślili
Przecież jak kierowca ma nogę w gipsie, buty glany, albo nosi wysokie obcasy to jak ma hamowac??? |
Jackal TOYOTA DRIVER Avensis T25 Wagon Warszawa | 2004-03-25 09:33:52
Miałem raczej na myśli, jednoczesne wciskanie pedału wysokiem obcasem i palcami. Jeździłem kiedyś z gipsem na stopie i nie pamiętam żebym mógł wybierać palce czy pięta |
Yaryś TOYOTA DRIVER Yarowóz WAAAWAAA | 2004-03-31 10:14:33 o kuufa to w drewniakach bedzie niezla jazda calom stopom na pedal i na zakrecie samochodem FWD sie trzymasz jak sie patrzy!
trzeba bedzie miec wysportowana stope nie ma co...ciekawe jak panie w szpilkach sobie poradza |
Crit | 2004-03-31 10:19:15 Mam nadzieję, że nie jest to tak zrobione, że pedał ma punkt obrotu pomiędzy gazem i hamulcem, bo to wykluczałoby jednoczesne dodawanie gazu i hamowanie. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2008-10-16 08:32:19 Kompresor na prąd
Mikrohybrydowy napęd gotowy do produkcji. Na ogół technologia hybrydowa kojarzy się z silnikiem elektrycznym wspomagającym jednostkę spalinową. Okazuje się, że nie jest to jedyna możliwość wykorzystania energii elektrycznej w celu obniżenia zużycia paliwa. Udowodnili to brytyjscy inżynierowie z firmy Controlled Power Technologies (CPT). Zamiast tradycyjnego napędu przekazywanego paskiem (łańcuchem) z wału korbowego Brytyjczycy zbudowali kompresor zasilany prądem. Badania wykazały, że silnik benzynowy o pojemności 1,2 l z elektrycznym doładowaniem dorównuje osiągami wolnossącej jednostce 2-litrowej. Nowy system jest już gotowy do masowej produkcji i może być stosowany we wszystkich typach silników benzynowych oraz diesli. CPT podpisało umowę z firmą, która wykorzysta mikrohybrydową technologię. Konkretnej daty pojawienia się pierwszych samochodów z nowym napędem nie znamy, ale obserwując desperację sektora motoryzacyjnego w dążeniu do produkcji "czystych" silników, przypuszczamy, że nie będziemy musieli długo czekać. |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2008-10-16 08:34:50 Pomysły Forda
Jedno auto w rodzinie i zbyt temperamentne pociechy? Ford ma na to radę. W 2010 r. pojawią się pierwsze auta Forda wyposażone w gadżet, o którym zrobiło się bardzo głośno. Chodzi o system kontroli rodzicielskiej nad latoroślą, której użyczamy pojazdu. Auto wyposażone w taki system można z góry zaprogramować tak, by ograniczyć jego szybkość maksymalną. To nie koniec kontroli. Jeśli kierowca np. nie zapnie pasów, to nie ma szans na pogłośnienie muzyki. System będzie montowany na początek w kilku modelach (w Europie będzie to m.in. Focus). |