Legalizacja butli czy jej wymiana?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moja butla LPG lada dzień będzie miała 10 lat, więc muszę ją albo wymienić, albo dokonać przeglądu legalizacyjnego. Co się bardziej opłaca? Na forum LPG nic ciekawego nie napisali na ten temat. Ktoś z was już ma ten temat za sobą i zna go z autopsji?
  
 
Cytat:
2008-03-13 14:08:26, slayter pisze:
Moja butla LPG lada dzień będzie miała 10 lat, więc muszę ją albo wymienić, albo dokonać przeglądu legalizacyjnego. Co się bardziej opłaca? Na forum LPG nic ciekawego nie napisali na ten temat. Ktoś z was już ma ten temat za sobą i zna go z autopsji?



tak nowa butle nawet toroidalna kupisz za 250-300 zł - podobnie bedzie cie kosztowac legalizacja - na twoim miejscu bym kupil nową albo poszukal uzywki 1-2 letrniej z papierami na allegro - czesto od razu z wielozaworem i jakas iloscia gazu - no ale to juz twoj wybór
  
 
Z tego co ja wiem to w przypadku niektórych zbiorników STAKO (chyba najpopularniejsze) po upływie ich 10-cio letniego okresu eksploatacji - po przeprowadzeniu odpowiednich badań ciśnieniowych - jest możliwość uzyskania przedłużenia ważności świadectwa homologacji o 2 albo 3 lata w zależności od rodzaju zbiornika. Ale koszt tych badań oscyluje w przedziale 30% - 50% ceny nowego zbiornika.

Tym sposobem - w zależności od rodzaju zbiornika - teoretycznie jest możliwść użytkowania go przez 12 -13 lat. Po tym okresie zbiornik należy złomować.

Chyba trzeba mieć "papiery" od tego zbiornika ale słyszałem, że przynajmniej STAKO ma u siebie kopię wszystkich świadectw homologacji zbiorników, które wypuścili na rynek... po numerze zbiornika są wstanie dojść "co to za zwierz" .

Bez "papierów" a ze zbiornikami "innego pochodzenia" mogą być problemy (...)

Więc należ rozważyć czy to się opłaca - jeżeli nie dłużej niż za 2 - 3 lata planujesz sprzedać samochód ...to pewnie się opłaca. W przeciwnym razie ....należy rozważyć, bo dochodzą też koszty związane z montażem zbiornika (regulacja wielozaworu itp.) ...ale masz nowy zbiornik i na 10 lat spokój.
  
 
potwierdzam to co kolega napisał-Stako ma baze wszystkim butli. Ja jak zgubiłem homologacje do swojej (bez tego przeglądu niezrobisz) napisałem do nich maila z numerem seryjnym spisanym z butli. Przelałem im coś kolo 35zl i wysłali mi duplikat

Cytat:
2008-03-13 22:27:27, nawigator5 pisze:
Z tego co ja wiem to w przypadku niektórych zbiorników STAKO (chyba najpopularniejsze) po upływie ich 10-cio letniego okresu eksploatacji - po przeprowadzeniu odpowiednich badań ciśnieniowych - jest możliwość uzyskania przedłużenia ważności świadectwa homologacji o 2 albo 3 lata w zależności od rodzaju zbiornika. Ale koszt tych badań oscyluje w przedziale 30% - 50% ceny nowego zbiornika. Tym sposobem - w zależności od rodzaju zbiornika - teoretycznie jest możliwść użytkowania go przez 12 -13 lat. Po tym okresie zbiornik należy złomować. Chyba trzeba mieć "papiery" od tego zbiornika ale słyszałem, że przynajmniej STAKO ma u siebie kopię wszystkich świadectw homologacji zbiorników, które wypuścili na rynek... po numerze zbiornika są wstanie dojść "co to za zwierz" . Bez "papierów" a ze zbiornikami "innego pochodzenia" mogą być problemy (...) Więc należ rozważyć czy to się opłaca - jeżeli nie dłużej niż za 2 - 3 lata planujesz sprzedać samochód ...to pewnie się opłaca. W przeciwnym razie ....należy rozważyć, bo dochodzą też koszty związane z montażem zbiornika (regulacja wielozaworu itp.) ...ale masz nowy zbiornik i na 10 lat spokój.

  
 
No właśnie sprawdziłem i w Warszawie jest 1 firma, która zajmuje się legalizacją butli. Kosztuje to 190 zł, ale jak zwykle w naszym kraju, wszystko zależy od dobrego humoru jednoosobowej wyroczni. Dowiedziałem się również, że na butli musi być wybity symbol E20, żeby w ogóle zacząć rozmowę o legalizacji. Gość powiedział, że przedłużają legalizację na kolejne 10 lat (?). Oczywiście w przypadku, gdy z butlą jest wszystko w porządku.
  
 
Cytat:
2008-03-14 07:52:34, slayter pisze:
No właśnie sprawdziłem i w Warszawie jest 1 firma, która zajmuje się legalizacją butli. Kosztuje to 190 zł, ale jak zwykle w naszym kraju, wszystko zależy od dobrego humoru jednoosobowej wyroczni. Dowiedziałem się również, że na butli musi być wybity symbol E20, żeby w ogóle zacząć rozmowę o legalizacji. Gość powiedział, że przedłużają legalizację na kolejne 10 lat (?). Oczywiście w przypadku, gdy z butlą jest wszystko w porządku.



No widzisz - to dołóz te 50-100 zł a bedziesz mial nową butle bez zbednego jezdzenia, szukania i zmarnowanego czasu...
  
 
Wszystko się zgadza, tylko że za zakup i montaż nowej butli toroidalnej 60L życzą sobie w kilku miejscach 420 zł... Zna ktoś hurtownię, gdzie sprzedają butle w rozsądnych cenach?
  
 
Cytat:
2008-03-14 07:52:34, slayter pisze:
No właśnie sprawdziłem i w Warszawie jest 1 firma, która zajmuje się legalizacją butli. Kosztuje to 190 zł, ale jak zwykle w naszym kraju, wszystko zależy od dobrego humoru jednoosobowej wyroczni. Dowiedziałem się również, że na butli musi być wybity symbol E20, żeby w ogóle zacząć rozmowę o legalizacji. Gość powiedział, że przedłużają legalizację na kolejne 10 lat (?). Oczywiście w przypadku, gdy z butlą jest wszystko w porządku.



Taka legalizacja ..to interes jak każdy inny, a (stolyca) warszafka ...zawsze była jest i będzie droga. Nie zrażaj się jeśli miałbyś jechać z legalizacją gdzieś dalej - pewnie i tak się opłaci.
I może Arcy Ważny Pan diagnosta ...nie będzie taki ważniak
  
 
A właśnie. Ja nie mam legalizacji i do tej pory śmigałem normalnie,aż teraz zażyczyli sobie papieru na legalizacje. A ja nie mam. To Mu nie wyczaruje... A robił nie będę. Niech robią inni co zakładają dopiero, a nie Ci co juz kupili z gazem... Nie mam tez papieru na to skąd gaz tam siedzi. Był to kupłem. I potem się dziwić, że robi się przeglądy na lewo.


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-03-14 17:10:34 ]
  
 
A atramentówka nie potrafi wyprodukować legalizacji?
  
 
Atramentówka wydrukuje al, czy to pomorze jeśli nie ma stępelka... A własnie wczoraj za punkty z BP przysłali mi HP takie 3 w jednym Można wypróbować.

[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2008-03-14 17:30:29 ]
  
 
Cytat:
2008-03-14 17:30:06, Ikarus260 pisze:
A własnie wczoraj za punkty z BP przysłali mi HP takie 3 w jednym



Ty faktycznie chyba ikarusa tankujesz i 300 km dziennie nim pokonujesz.
A stempelek... stempelek też wydrukujesz
  
 
Cytat:
Ty faktycznie chyba ikarusa tankujesz i 300 km dziennie nim pokonujesz.
A stempelek... stempelek też wydrukujesz



Zwykłe Espero z silnikiem 1,5 i Fiat 126p z sielnikiem 652 LOL Jak bym Ikarusa tankował to bym jeździł nim tylko na Wakacje i w Nim mieszkał, bo za drogo by wyszło
  
 
Cytat:
2008-03-14 18:03:14, Ikarus260 pisze:
Fiat 126p z sielnikiem 652



Biorąc pod uwagę stosunek możliwości do zużycia paliwa to sraluch jest winny.
  
 
ja znam ten temat... bo moja butla ma już 12 lat i jestem jej pierwszym właścicielem
...i do tej pory nikt niczego nie kazał mi na nowo legalizować, czy zmieniać! ...a przeglądy przechodzę bez problemu... więc sam już nie wiem czy ktoś to wogóle sprawdza i zawraca sobie tym dupę?

...ale dowiadywałem się że gdybym chciał zmienić butlę na nową na taką jaką miałem do tej pory (60-cio litrową) to musiał bym wydać coś pomiędzy 300 a 500pln (cena = nowa butla razem z wymianą - rozpiętość cenowa zależna od zakładu)






[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2008-03-14 22:48:02 ]
  
 
mnie osatnio na przeglądzie pytali o papier na butlę. Powiedziałem, "nie mam, a to trzeba mieć? nie wiedziałem...") diagnosta coś tam pomruczał, dał mi gratis gaśnicę (bo moja się przeterminowała) i wbił pieczątkę.
  
 
Cytat:
Biorąc pod uwagę stosunek możliwości do zużycia paliwa to sraluch jest winny.



Faktycznie mało pali, bo w tamte wakacje pojechałm nim w 3 osoby nad Morze i z Warszawy do Gdańska dojechałem za 70 zł. Jedno tankowanie w Warszawie Dlatego też nie sprzedaje go, bo mnie nie zawiódł w dalekich trasach takich jak Jastrzębia Góra, Władysławowo, Konin, Siedlce itp.
  
 
Cytat:
2008-03-15 11:34:33, Ikarus260 pisze:
Faktycznie mało pali, bo w tamte wakacje pojechałm nim w 3 osoby nad Morze i z Warszawy do Gdańska dojechałem za 70 zł. Jedno tankowanie w Warszawie Dlatego też nie sprzedaje go, bo mnie nie zawiódł w dalekich trasach takich jak Jastrzębia Góra, Władysławowo, Konin, Siedlce itp.



Moje wspomnienia z wyprawy nad morze kaszlowozem (310 km Poznań -Rewal) są takie, że po przybyciu w piątek ok 14:00 (7 godz. jazdy) byłem prawie głuchy ...przez resztę dnia, całą sobotę i niedzielę rano ...o nocach nie wspomnę ...jeb***ło mnie w krzyżu tak, że K.........

Jak doszedłem do siebie w niedzielę ok. południa to trzeba było myśleć o zwijaniu manatek i powrót........

Użyłem tego weekendu nad morzem jak "suka buraków"

Wszystko to było lat temu ...z 10 więc teraz z racji tego, że "materiał się starzeje" ...nigdybym się na coś podobnego nie zdecydował.

Aha jechaliśmy w 4 osoby (żeby było taniej), miałem zaszczyt okupować tylną kanapę, i trzymałem torbę na kolanach. Po 70 km jazdy o oparciu można było zapomnieć bo było tak gorące, że .....pot leciał mi po jajach.

Towarzyszu GIEREK BRAWO !!!!!!
Kolego IKARUS ....Nobel Ci się należy !!!!!!
-------------------------------------------------
Jak Espero się rozleci-skończy ...rozważę ponowny zakup prototypu o numerze dokumentacji roboczej 126
  
 
Wygrzebuję wątek sprzed 3 lat bo mojej butli (60L) stuknie za jakieś pół roku 10 lat. Co prawda przegląd mam za miesiąc więc tak naprawdę będę miał czas na decyzję do następnego przeglądu ale warto by się rozejrzeć jak to wygląda w tej chwili. Czy ktoś w ostatnim czasie wymieniał/legalizował swoją butlę i może podać koszty?
  
 
Osobiście jeszcze się w to nie bawiłem, ale u mnie za wymianę butli (40l cylinder) wołają 500. Sąsiad legalizował butlę i trochę zachodu z tym miał. Kazali mu ją zdemontować i wyjąć wielozawór.