[MKVII] Bardzo niskie obroty na rozgrzanym silniku/diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, od pewnego czasu, a dokładniej od przyjścia "wiosny" i dodatniej temperatury na dworze zauważyłem, że w moim essim MKVII, 1.8 TDI 90 KM, po przejechaniu kilkunastu kilometrów w samochodzie zaczynają spadać momentalnie obroty. Na zimnym silniku ma ok 900-1000 obr, natomiast najbardziej jest to odczuwalne w mieście kiedy są korki, postój na światłach itd obroty spadają nawet do 400. Nie wiem czym jest to spowodowane, ale zimą tak nie robił, może dlatego że była ujemna temperatura na zewnątrz i tak sie nie grzał, ale wskazówka od temp. jest na normalnym poziomie. Kompletnie nie wiem co to może być. Bardzo proszę o wszelką pomoc, z góry dziękuję, pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: piter9020 dnia 2010-03-23 13:34:56 ]
  
 
Cytat:
2010-03-23 13:20:58, piter9020 pisze:
Witam, od pewnego czasu, a dokładniej od przyjścia "wiosny" i dodatniej temperatury na dworze zauważyłem, że w moim essim MKVII, 1.8 TDI 90 KM, po przejechaniu kilkunastu kilometrów w samochodzie zaczynają spadać momentalnie obroty. Na zimnym silniku ma ok 900-1000 obr, natomiast najbardziej jest to odczuwalne w mieście kiedy są korki, postój na światłach itd obroty spadają nawet do 400. Nie wiem czym jest to spowodowane, ale zimą tak nie robił, może dlatego że była ujemna temperatura na zewnątrz i tak sie nie grzał, ale wskazówka od temp. jest na normalnym poziomie. Kompletnie nie wiem co to może być. Bardzo proszę o wszelką pomoc, z góry dziękuję, pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: piter9020 dnia 2010-03-23 13:34:56 ]



klasyczny przypadek "falowania obrotów" ??
dopływ lewego powietrza? do weryfikacji filtr powietrza? silniczek krokowy? sonda lambda?
  
 
Myślałem też o pompie wtryskowej, bo samochód czasami odpali dobrze a czasami trzeba go troszkę kręcić. Mam nadzieje że to nie to bo to troszke droga sprawa :/
  
 
Cytat:
2010-03-23 15:31:33, trifoglio pisze:
klasyczny przypadek "falowania obrotów" ?? dopływ lewego powietrza? do weryfikacji filtr powietrza? silniczek krokowy? sonda lambda?



przeczytales to co napisales?
  
 
Przecież to jest 1.8 TD (nie TDi), więc tam nie ma silniczka krokowego (IACV), ani sondy lambda...
W instrukcji obsługi forda jest napisane jak regulować wolne obroty, może to coś pomoże.
W swoim E-book'u znalazłem takie coś:

REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ

Sprawdzić, czy pedał przyspieszenia i jego linka się nie zacinają.
Uruchomić silnik i nagrzać do normalnej temperatury pracy.
Podłączyć odpowiedni obrotomierz.
Zwiększyć prędkość obrotową do maksymalnej.
Uwaga. Nie przekraczać maksymalnej dopuszczalnej prędkości obrotowej (5350 do 5400 obr/min). Czas pracy z maksymalnądopusz-czalną prędkością obrotową nie powinien przekraczać 5 sekund.
Zmierzyć czas zmniejszania prędkości obrotowej od maksymalnej do prędkości obrotowej biegu jałowego, który powinien wynosić do 5 sekund.

POMPA WTRYSKOWA BOSCH
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego

Zmierzyć prędkość obrotową biegu jałowego i jeśli nie mieści się w zakresie 840 do 870 obr/min, wyregulować ją na 850 obr/min śrubą (2, rys. 3..
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Prędkość obrotowa nie powinna ulec zmianie. Jeżeli się zmieni, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).
Jeżeli prędkość obrotowa nie uległa zmianie, zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm. Prędkość obrotowa powinna się zwiększyć. Jeżeli nie ulegnie ona zwiększeniu, należy zmienić położenie śruby regulacji dawki minimalnej (patrz dalszy opis).

Regulacja dawki minimalnej

Odkręcić zacisk linki siłownika przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego i zacisnąć go na końcu linki tak, aby siłownik ten nie mógł działać.
Umieścić płytkę o grubości 0,5 mm między dźwignią przyspieszenia na pompie wtryskowej i śrubą (3) regulacji dawki minimalnej. Odkręcić śrubę (3) o jeden obrót i wyregulować śrubą (2) prędkość obrotową biegu jałowego na 850 obr/min. Powtarzać ostatnie czynności, aż obrót śruby regulacji dawki minimalnej przestanie wpływać na prędkość obrotową biegu jałowego.
Zastąpić płytkę o grubości 0,5 mm płytką o grubości 1,0 mm i tak ustawić śrubę regulacji dawki minimalnej, aby prędkość obrotowa wynosiła 860 do 870 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 1 mm i zanotować prędkość obrotową biegu jałowego silnika.
Włożyć ponownie płytkę o grubości 0,5 mm. Prędkość obrotowa biegu jałowego nie powinna ulec zmianie.
Wyregulować położenie zacisku linki przyspieszonego biegu jałowego tak, aby między zaciskiem i dźwignią istniał luz 1 mm (przy ciepłym silniku).

Regulacja przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego

Przesunąć dźwignię przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego do oparcia o śrubę (1). Prędkość obrotowa powinna zwiększyć się do wartości 1180 do 1200 obr/min. Jeżeli warunek ten nie jest spełniony, wyregulować tę prędkość zmieniając odpowiednio położenie śruby (1).

POMPA BOSCH

1 —śruba regulacji przyspieszonej prędkości obrotowej biegu jałowego zimnego silnika, 2 — śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3—śruba regulacji dawki minimalnej


POMPA WTRYSKOWA CAV ROTODIESEL
Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego i dawki minimalnej

Umieścić płytkę o grubości 4 mm między dźwignią przyspieszenia (6, rys. 3.9) na pompie wtryskowej i śrubą (5) regulacji dawki minimalnej.
Umieścić płytkę o grubości 20 mm między dźwignią (1) regulacji biegu jałowego i śrubą (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego.
Obracając śrubą (5) regulacji dawki minimalnej wyregulować prędkość obrotową na 900 ±100 obr/min.
Wyjąć płytkę o grubości 4 mm.
Za pomocą śruby (2) regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego ustawić prędkość obrotową biegu jałowego na 840 do 870 obr/min.
Sprawdzić szybkość zmniejszania się prędkości obrotowej (prawidłowy czas wynosi 5 sekund). Jeżeli zmniejszanie się prędkości obrotowej następuje zbyt wolno lub zbyt szybko, albo silnik gaśnie na biegu jałowym, należy powtórzyć podane czynności regulacyjne.
Jeżeli, mimo powtórnej regulacji, silnik nadal gaśnie na biegu jałowym, należy wykręcić o ćwierć obrotu śrubę (5) regulacji dawki minimalnej. Uwaga. Nie należy przekraczać jednej czwartej obrotu podczas wykręcania śruby regulacji dawki minimalnej.

POMPA CAV Rotodiesel

1—dźwignia regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 2— śruba regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego, 3 i 4 — przeciwnakrętka, 5 — śruba regulacji dawki minimalnej, 6—dźwignia przyspieszenia
  
 
ok dzieki za odp, jutro pokombinuje
A jeszcze chciałem się zapytać, czy każdy zimny escort diesel, po odpaleniu jest bardzo słaby??? I dopiero później wchodzi na obroty, też tak macie???

[ wiadomość edytowana przez: piter9020 dnia 2010-03-24 10:26:06 ]
  
 
Cytat:
2010-03-23 23:31:48, piter9020 pisze:
czy każdy zimny escort diesel, po odpaleniu jest bardzo słaby??? I dopiero później wchodzi na obroty, też tak macie???


Ja tak właśnie mam, że zaraz po odpaleniu jakby kucyków było mniej, ale wystarczy, że się przejadę pareset metrów i jest luzik.
  
 
No więc zrobiłem tak jak opisał kolega Qwet i niestety nie pomogło, pompa jaką ja posiadam to Lucas czyli ten drugi opis. Nadal samochód na rozgrzanym silniku ma niskie obroty, już mnie to denerwuje. Czy jeśli pojade na stacje diagnostyczną to komputer coś wykaże i jaki może być koszt takiego sprawdzenia??? Mam dziwne przeczucie że to jednak pompa siada, bo niestety przy odpalaniu muszę kilka razy nacisnąć pedał od gazu inaczej samochód będzie sie trochę dusić. Proszę o odpowiedź
  
 
Cytat:
2010-05-05 12:34:47, piter9020 pisze:
No więc zrobiłem tak jak opisał kolega Qwet i niestety nie pomogło, pompa jaką ja posiadam to Lucas czyli ten drugi opis. Nadal samochód na rozgrzanym silniku ma niskie obroty, już mnie to denerwuje. Czy jeśli pojade na stacje diagnostyczną to komputer coś wykaże i jaki może być koszt takiego sprawdzenia??? Mam dziwne przeczucie że to jednak pompa siada, bo niestety przy odpalaniu muszę kilka razy nacisnąć pedał od gazu inaczej samochód będzie sie trochę dusić. Proszę o odpowiedź



ja bym do mechanika jechał a nie na stację kontroli pojazdów tam ci mogą sprawdzić zawieszenie itp ale nie ustawią ci obrotów silnika tak że polecam dobrego mechanika który będzie wiedział co się dzieje i poustawia tak jak ma być pompę wtryskową
  
 
Ok poszukam dobrego mechanika od diesla i zobaczymy co ciekawego powie. Dzięki za odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam
  
 
No więc rozmawiałem z mechanikiem o moim problemie i stwierdził, że jest to prawdopodobnie wina ręcznej pompki która jest gdzieś nieszczelna przez co dostaje się do niej lewe powietrze i w naszych essich sprawia ona wiele problemów. Więcej na ten temat będę wiedział w czwartek bo wtedy dopiero go odbieram mam nadzieje że już sprawnego. pozdro
  
 
Wstaw fotkę pompy wtryskowej albo napisz jak jesteś pewny czy masz woskowe urządzenie rozruchowe czy silnik krokowy.
  
 
Niestety sprawdziły się moje najgorsze podejrzenia, mechanik stwierdził że już moja pompa nadaje się do regeneracji lub wymiany. Na tyle ile mógł podregulował mi obroty i założył zaworek zwrotny, troszkę się polepszyło bo nie musze tak długo nim kręcić i przynajmniej już nie gaśnie jak kiedyś. I tak mam zamiar go teraz jak najszybciej sprzedać, pozdrawiam
  
 
Dla pewności byłem u innego mechanika żeby potwierdził czy to na pewno pompa do wymiany. Z braku wolnego czasu nie zabrał go na warsztat a samochód niestety jest mi cały czas potrzebny do pracy popatrzył pod maske i kazał najpierw wymienić wężyk do wtryskiwaczy bo był juz przetarty, co też uczyniłem. Niestety w dalszym ciągu występuje taki sam objaw.
Zauważyłem też że po odpaleniu unosi się dym i zapach spalonych kabli tylko nie wiem za co one są odpowiedzialne. Zrobiłem zdjęcie i zaznaczyłem gdzie to się dzieje. Wstawiam też fotki pompy o które prosił wcześniej kolega. Proszę o odp, bo już nie mam sily na ten samochod :/
kabelki skąd leci dym
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/672efc7aa743e6db.html


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c1216cdf0624937e.html

cały silnik
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ecb00369e03e4a6a.html

[ wiadomość edytowana przez: piter9020 dnia 2010-07-06 13:50:10 ]

[ wiadomość edytowana przez: piter9020 dnia 2010-07-06 13:52:06 ]
  
 
co nikt nie wie od czego jest ten kabelek?
  
 
Tlą ci się kable, możliwe że to od sterowania pompy i możliwe że właśnie dlatego spadają obroty jak silnik się nagrzeje bo leżą na obudowie termostatu...
Wygląda to na złącze wtrysku sterującego.
  
 
Czyli najlepiej je wymienić czy jak?
  
 
Najlepiej je odizolować od siebie i źródła ciepła. Nie wiem jak to ci prościej wytłumaczyć
  
 
A jakie jeszcze by były objawy jakby to pompa już się kończyła???
  
 
Jeżeli kona coś "mechanicznego" tak jak np. pompa wtryskowa objaw z reguły jest cały czas taki sam z tendencją do stałego pogłębiania, nie ma stanów tego typu jak u ciebie że silnik ciepły/zimny i są tak skrajne zachowania. Pitoli sie to cały czas "w jedna stronę" także pompę jako taką zostawiłbym póki co w spokoju.
Były by na pewno problemy z paleniem, mocą, kopceniem, spalaniem.