[OGÓLNE] Sposoby na rudą - fakty i mity

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Postanowiłem założyć ten wątek, ponieważ nie moge znaleźć nic konkretnego, a jak się troche info zbierze w jednym miejscu to później bedzie łatwiej.
Cchciałbym żeby w tym wątku znalazły się zarówno sprawdzone jak i tylko zaszłyszane sposoby na walkę z korozją.
osobiście słyszałem o:
- malowaniu lakierami do jachtów. (nie sprawdzałem)
- zalewaniu profili gorącym towotem (nie sprawdzałem)
- malowanie odrdzewiaczami (nie sprawdzałem)
sprawdzał ktoś któryś z nich? może jakieś inne?


-----------------
Nie bierz życia na serio, i tak nie wyjdziesz z niego żywy..
  
 
faktem jest ze jak ruda jest to trzeba ja wyciac Ja robie zawsze tak wycinam , wspawuje , nastepnie piaskuje spaw (w ostatecznosci druciak do kątówki ) na to podkład reaktywny lub Cynk w sprayu , na to podkład gruntujacy i lakier elementy takie jak progi zalewam takim bitumicznym srodkiem co mosty smaruja nim je ziemia obsypia i rdza sie nie ukazuje
  
 
Jak masz tylko powierzchniową, to zdzierasz do gołej blachy i na to dajesz dobry podkład (epoksydowy), na to ewentualnie szpachel i podkład akrylowy, baza i w końcu bezbarwny.
Ja się w tym tygodniu przekonałem także, że na wodny lakier bazowy musisz dać bezbarwny jak chcesz gdzieś zrobić zaprawkę lub zamalować odprysk. Ja tego nie zrobiłem i tam gdzie zrobiłem zaprawkę po użyciu benzyny ekstrakcyjnej lakier cały zszedł .
  
 
Podkład epoksydowy daje sie roznie, zwazywszy na to ze jest na stal skorodowana cos jak podkład reaktywny, oraz jest tez na stal czystą, piaskowana etc.
Powiem ze na blache ktora ma jakies wzery z rdzy dosc dobry jest kompleksor 2000, podkład wodorozcienczalny, stosowany jezscze za dawnych czasow, sporo lepszy niz cortanin itp.

Podkład epoksydowy moze byc rowniez stosowany juz jako podkład własciwy, mozna na niego stosowac lakiery bazowe

Zalewanie gorącym towotem to głupota, bo towot nie słuzy do zabezpieczenia przed rdza a do smarowania. Nie ma on własciwosci zasychajacych, wypierajacych wode czy wilgoc itp, dlatego sie nie nadaje do tego typu rzeczy. Do profili zamknietych moge polecic ELAKSON, sprawdzony i bardzo dobry srodek.
  
 
ja już wiele sprawdziłęm i:
1. likwidacja rudej total-tylko wycięcie całego raka
2. na 2...3 sezony - druciak, szlif kątówką+brunox epoxy+slif papierem+podkład reaktywny (Cortina)+papier+podkład+lakier (lub coś do podwozi -noxodol)
3. na jeden sezon-druciak+Cortina+lakier
4. są specjalne środki do zabezpieczania spawów
5. Nie śpieszyć się, muszą kolejne warstwy wysychać porzadnie.
6. Żadna żywica nie łączy się dobrze z metalem, zwłaszcza zardzewiałym.
7. Brunox jest rozpuszczalny w wodzie, mało kto o tym pamięta...
8. Jeśli widać goły metal, musi być pokryty koniecznie podkładem.
9. Jeśli dosuszamy ręcznie, to najlepiej podgrzać blachę przed malowaniem, niż suszyć farbę.
10. odtłuszczamy zmywaczem antysilikonowym (ekstrakcyjna nie zmywa śladów po palcach)