[MKVII] tylna wycieraczka i zlacze na klapie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
postanowilem dzis powalczyc z niedzialajaca tylna wycieraczka.
co sie dalo przeczytalem w starszych watkach, ale nigdzie nie znalazlem co jest na blaszkach na zlaczu klapy. co tam idzie poza wycieraczka?
u mnie to jest raczej kwestia przekaznika, bo styki przeczyszczone, cala wiazka w klapie az do silnika wycieraczki sprawdzona i nic. do tego na blaszkach nie pojawia sie zadne napiecie, lampka sie zapala.
czy ten przekaznik tylnej wycieraczki powinien byc slyszalny?
sprysk dziala, ogrzewanie szyby dziala, halogen dziala, otwieranie klapy z przycisku dziala, wycieraczka nie.

[ wiadomość edytowana przez: slawcek dnia 2010-02-28 20:37:47 ]
[ powód edycji: Numer modelu piszemy cyframi rzymskimi ]
  
 
ja bym sprawdził, czy pojawia się napięcie na kablach samej wycieraczki, poxniej na stykach, a później w skrzynce. To najprostsza metoda i skuteczna.
Mozliwe też, że masa, ktora idzie przez zawiasy uciekła...
  
 
moze zakrecilem, ale tak wlasnie sprawdzalem.
nie ma napiecia ani na kablach przy silniku wycieraczki, ani na stykach.
Masa jest, mam antene cb na uchwycie na klapie zestrojona idealnie, jakby masy nie bylo to bym w zyciu jej nie zestroil.
zostaje przekaznik, jutro wezme przekaznik z poprzedniego essa ktory jeszcze stoi i przeloze do obecnego RSa. skrzynka jest chyba taka sama w rsie?
jak przekaznik nic nie da to zostanie zespolony, ale wszystko w nim dziala, a tylna wycieraczka by nie dzialala? dziwy jakies...
ale bez tej tylnej wycieraczki jak teraz co i rusz pada deszcz to mnie szlag trafia.
  
 
Cytat:
2009-10-10 23:44:21, tiltus pisze:
... jak przekaznik nic nie da to zostanie zespolony, ale wszystko w nim dziala, a tylna wycieraczka by nie dzialala? dziwy jakies... ...


Z reguły pada jakaś część, a nie cały zespolony od razu...dla mnie to raczej normalne, a nie dziwne...
  
 
mimo ze pogoda nie sprzyje zajrzalem do skrzynki, wczesniej na forum znalazlem rozpiske przekaznikow i wyszlo mi ze we wszystkich essach oprocz vana w miejscu przekaznika do tylnej wycieraczki (R7) powinna byc zwora. wiec wymienilem sobie tylko czasowke swiatelka ze starego.
pamietam ze gdzies na forum bylo zdjecie skrzynki z opisanymi miejscami przekaznikow tylko za cholere nie moge znalezc, pomoze ktos?
zgiety pod kiera z deszczem padajacym na tylna czesc ciala nie moglem znalezc tego R7.
jezeli cudem jakims nei okaze sie ze brak mi tej zwory, to obawiam sie ze to zespolony... mam drugi zespolony z interwalem ale tam z kolei nie odbijaja kierunki to juz wole brak wycieraczki niz machanie kierunkami...
na razie szukam zdjecia skrzynki z rozpisanymi gniazdami przekaznikow. gdzies na forum....
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=89744&c=45&hq=instrukcja&f=20 tu była, ale Noska coś nie abla...
tu masz info:

Zresztą nietrudno zauważyć p[rzekaźnik, bo jedyna wysoki i pomarańczowy...
  
 
dzieki surec.
na pewno nie ma tego przekaznika, musze tylko isc zobaczyc czy jest zwora. jak nie ma to trza bedzie zakupic przekaznik.
  
 
przekaznik ma tylko kombi
reszta zwora
a w sedanie to nie ma
  
 
a w mk5 i6 był przekaźnik.Oszczędność?
  
 
koledzy a ja mam taki problem. Też mi nie działa wycieraczka tylna i spryskiwacz tylni. Mam Escorta kombi. Ogrzewanie szyby chodzi. Sprawdzałem na tych blaszkach czy jest napięcie i na lewej jest a na środkowej i prawej nie ma. Styki oczywiście przeczyściłem. Jak włączam tylną wycieraczkę to nic się nie dzieje tylko słychać przekaźnik obok skrzynki bezpieczników. Czy to jest właśnie niedziałający przekaźnik i wystarczy go wymienić ?
  
 
ja bym sprawdził napięcie po włączeniu wycieraczek, miernikiem idąc od silnika wycieraczek do skrzynki i wykluczając po kolei elementy. Dodam, że może uciekać masa, więc mierzyć na kablach, a nie do masy.
  
 
ale skoro przekaźnik brzęczy przy włączniu wycieraczki to nie będzie jego wina ? A gdzie mam sprawdzić masę ? Bo na tych blaszkach jest napięcie to sprawdzić czy na bolcach jest masa ? Ale skoro podgrzewanie szyby chodzi to masa tam musi być nie ?
  
 
Mozliwe, ze posypal sie zepolony. Tez kombinowalem, czyscilem. A problem rozwiazal mi sie, kiedy padly swiatla podczas jazdy. Nikomu nie zycze takiej akcji przy 120km/h kiedy chce sie przelaczyc miedzy dlugimi a krotkimi i nagle zapadnie ciemnosc.
Wymienilem zespolonego i nagle przestala wycieraczka z tylu szwankowac. Tu bym szukal problemu. W zespolonym
  
 
U mnie problem z wycieraczką leżał w tych 3 blaszkach na dolnym pasie. Po wyciągnięciu kostki i przełożeniu jej na wierch plastiku maskującego problem z wycieraczką zniknął od razu.

Mówię o tym:
  
 
a jeszcze kolego jak zdiąć ten plastik maskujący ? Odkręciłem śruby ale coś jeszcze trzyma. Tam są jeszcze jakieś zaczepy ?
  
 
Marcin płaski wkrętak weź i pomału podważaj i uważaj bo lubi pękać
  
 
dziś zauważyłem jeszcze że jak jest otwarta klapa bagażnika czyli te bolce nie dotykają tych blaszek to zegar co pokazuje godzinę się całkowicie wyłącza i nie chodzi dmuchawa. Czyli chyba faktycznie coś z masą nie ?
Jutro sie zabiorę za te blaszki i zobaczymy co wyjdzie z tego.
  
 
witam

sie podepnę, chociaż troszkę z innej beczki:

w kombii - problem taki że wycieraczka zatrzymuje się gdzie chce dokładnie w momencie tyknięcia przekaźnika. Powinno być, że wycieraczka zostaje kopnięta, wyłącza się przekaźnik, a wycieraczka dopiero zatrzymuje się w pozycji "na dole".

Gdzie szukać przyczyny? czy przy samej wycieraczce jest coś co mówi że wycieraczka już dotarła do punktu wyjścia?
  
 
Na pewno brak styku między blaszkami a bolcami w klapie (zdjęcie niżej). Przeczyść je papierkiem ściernym i możesz spróbować przełożyć kostkę nad plastik. U mnie wycieraczka załączała się np. na przejazdach kolejowych, koleinach, dziurach itp. Po w/w operacji działa jak trzeba.
  
 
Witam,

również skorzystam z tematu.
MK6 3d, sytuacja podobna, nie działa wycieraczka. Jak przesunę wajchę do siebie to świecą obie diody (podgrzewanie szyby i przeciwmgielna). Najczęściej, gdy pociągnę za dźwignie otwierania bagażnika to wszystko zaczyna działać normalnie. Podobnie jest gdy mocno zamknę klapę, lub przejeżdżam przez dziury.
Problem z blaszkami czy z regulacją zamka? Macie propozycje jak to ogarnąć?

dzięki