Obrotomierz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, wczoraj BMW E34 m50 2.0 delikatnie mnie zdenerwowało Ale wybaczam jej.. Mianowicie jadąc sobie zaczeła mrógav kontrolka "inspection" ta pomaranczowa, i zauwarzyłem że nie działa obrotomierz i eko.
Dojechałem na stacje, patrze w bezpieczniki i z nr 12 był przepalony, po wymianie kontrolka zgasła..i było dobrze do dzisiaj, bo znowu nie działa obrotomierz, ale kontrolka już nie mruga.
Od czego zaczac poszukiwania... Pomożcie!
Bardzo chwale inspekcje, naprawde jak na 90 r pomyśleli nawet o sygnalizacji usterki..
  
 
Cytat:
2008-04-07 21:24:08, kosmat pisze:
Witam, wczoraj BMW E34 m50 2.0 delikatnie mnie zdenerwowało Ale wybaczam jej.. Mianowicie jadąc sobie zaczeła mrógav kontrolka "inspection" ta pomaranczowa, i zauwarzyłem że nie działa obrotomierz i eko. Dojechałem na stacje, patrze w bezpieczniki i z nr 12 był przepalony, po wymianie kontrolka zgasła..i było dobrze do dzisiaj, bo znowu nie działa obrotomierz, ale kontrolka już nie mruga. Od czego zaczac poszukiwania... Pomożcie! Bardzo chwale inspekcje, naprawde jak na 90 r pomyśleli nawet o sygnalizacji usterki..



Od czego zaczać drodzy klubowicze??
  
 
Inspekcja nie sygnalizuje usterki!(od tego jest BC) Tylko czas po upływie którego wymienia sie olej i dokonuje inspekcji w serwisie.

Zaczac od poszukania zwarcia w obwodzie bezpiecznika nr 12.

pzdr


[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2008-04-08 13:02:08 ]
  
 
zwarcia nie ma, bo bezpiecznik jest cały
Powiedz mi od czego zacząć poszukiwanie co z obrotomierzem, dziś wysunołem licznik, są tam dwa gniazda z kostkami, nic więcej..Co robic?
  
 
Cytat:
2008-04-08 16:48:48, kosmat pisze:
zwarcia nie ma, bo bezpiecznik jest cały Powiedz mi od czego zacząć poszukiwanie co z obrotomierzem, dziś wysunołem licznik, są tam dwa gniazda z kostkami, nic więcej..Co robic?



Poszukac na forum bo było duzo o tym :/
  
 
na dorum nic konkretnego nie znalazłem, ale obrotomierz od dziś zaczął działać
  
 
Zle szukałes

Sprawdzałęs wtyczke w moscie?
  
 
Kiedyś miałem takie problemy w e30 i pisałem o tym.
Znalazłem przycznę, pojawiły się zimne luty na niektórych elementach w zegarach. U mnie nie można było wykasować inspekcji, czasem zapalała się lampka od okładzin hamulcowych, padał szybkościomierz. Po poprawieniu popękanych lutów na płytce zegarów wszystko wróciło do normy.

Ale nie twierdzę, że u Ciebie musi być t samo.
Prostą diagnozą w moim przypadku było postukanie w zegary. Raz działało , araz nie.

Pozdro
  
 
W mojej poczciwej e34 też czasem coś takiego się dzieje, mój sposób to gwałtowne wysokie obroty, zegary się budzą i jest OK.
Nie oszukujmy sie nasze nastoletnie samochody czasem muszą pogrymasic, a i tak w porównaniu z innymi markami aut, są bardzo wyrozumiałe i tak naprawde bezusterkowe.
  
 
Witam,
na ten temat jest duzo tutaj z fotkami i opisem co trzeba zrobic.
Mialem podobny problem, objawy te same, ale wszystko w linku powyzej - trzeba przeczytac dokladnie tylko.
Pozdrawiam
  
 
Oczywiście zgadzam się
Problem z wyświetlaniem inspekcji = padnięta bateria(akumulator) w zegarach.
  
 
Nie tylko bateria, ale tez przelutowanie stykow na CODE PLUGu - u mnie to drugie pomoglo.
Pozdro
  
 
No to i pisałem wcześniej o lutowaniu.
  
 
fakt ale stwierdzenie "niektore zimne luty" do mnie nie trafia, w liczniku jest milion roznych lutow - idac Twoim tokiem rozumowania trzeba przelutowac wszystkie mozliwe luty w liczniku co jest nie mozliwoscia,
a w wiekszosci przypadkow ( do tej pory znam 5 z tym problemem) pomoglo przelutowanie CODE PLUDa (wyjasnienie w linku)
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
idac Twoim tokiem rozumowania trzeba przelutowac wszystkie mozliwe luty w liczniku co jest nie mozliwoscia,



Zapewniam, że można zlokalizować zimne luty. Z reguły lut jest pęknięty lub nóżka elementu się rusza. Brak styku z reguły pojewia sie na dużych elementach ( np. duży kondensator, płytka wlutowana do płytki .....). Dowodem na to, że można zlokalizować są znalezione trzy zimne ...... w mojej E30, a zegary w E34 za wiele się nie różnią.

Jakby czasem nie pomogło przelutowanie Code plug , to warto jednak dokładnie obejżeć płytkę i elementy.
  
 
Trochę mineło od mojego ostatniego postu, ale zapytam czy wymiana licznika w mojej 520 i 24v 2.0 pomogła by na "śpiący obrotomierz" i palącą się inspekcje ?
Objawy jakie są mówią o padniętych akumulatorkach, lecz nie mam czasu szukać elektronika itp, wole kupić nowy licznik, założyć.
Przy sprzedazy auta pokaże licznik z oryginalnym przebiegiem
Pozdrawiam