Problemy z cb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem z radiem cb w samochodzie Honda Accord 2,4.Problem polega na tym, ze radio zbiera zaklucenia podczas jazdy samochodem.Na postoju mimo ze silnik pracuje wszystko jest ok. Moze ktos spotkal sie z takim problemem. Prosze o pomoc.
  
 
Cytat:
2010-02-22 17:35:10, magmatik pisze:
.Na postoju mimo ze silnik pracuje wszystko jest ok. Moze ktos spotkal sie z takim problemem.

Jakie masz objawy ??? trzeszczy ,warczy, rytmicznie ,przypadkowo ?
  
 
Jaki model radyjka, i czy masz tam gałkę do wyciszania szumów
  
 
Cytat:
2010-02-22 17:35:10, magmatik pisze:
Mam problem z radiem cb w samochodzie Honda Accord 2,4.Problem polega na tym, ze radio zbiera zaklucenia podczas jazdy samochodem.Na postoju mimo ze silnik pracuje wszystko jest ok. Moze ktos spotkal sie z takim problemem. Prosze o pomoc.



Pewnie że spotkał - to dość zwyczajna przypadłość we współczesnych radiach i współczesnych samochodach.

Przeważnie jest to wina filtru ANL lub tego co udaje ten filtr w tanich współczesnych radiach cb.

Metody zwalczania:
Sprawdzamy gdzie wchodzą zakłócenia - czy przez zasilanie czy przez antenę

Odkręć antenę od radia i sprawdź czy nadal słyszysz zakłócenia jeśli tak to masz szczęście - idzie przez zasilanie - tu są różne metody, od ferytów na kablu do dodatkowych filtrów montowanych na zasileniu. Problem ograniczysz też zasilając radio oddzielną linią prosto z akumulatora.

Jeżeli jednak po odkręceniu anteny jest cisza znaczy że zakłócenia idą przez antenę.
Sprawny elektryk samochodowy może ograniczyć takie zakłócenia poprzez montaż w odpowiednich miejscach kondensatorów. Ale czasem to nic nie da. Nowe diesle CDI mają takie pompowtryskiwacze że sieją straszliwie. Ogólnie elektronika samochodu daje popalić. To samo niektóre modele instalacji LPG.

Dla zwykłego mobilka oznacza to że TTTM - Ten Typ Tak Ma
I nic z tym zbytnio nie zrobisz.
Pozostaje Ci opcja montażu anteny na stałe do uchwytu lub w dziurze w dachu. Ograniczy to zakłócenia elektrostatyczne.

Najlepszym sposobem jest podjechanie do serwisu gdzie są oferowane radia starszego typu i przewalenie kilkudziesięciu modeli w celu dobrania radia z takim filtrem ANL który poradzi sobie z tego typu zakłóceniem jaki występuje w Twoim aucie.

Przypominam, że w tej chwili radia projektują księgowi i często gęsto radio "udaje" że ma filtr ANL, a jest to zwykłe przycięcie czułości radia czyli ogłuszenie.To samo zrobisz sam jeżeli ten model radia posiada pokrętło czułości RF-Gain lub przycisk LOCAL. Tyle tylko że będziesz słabiej słyszał.
  
 
A jak warczy to co jest nie tak? I czym to się różni od trzeszczenia?