Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
JaRabbit Klubowy Weteran Toyota Corolla WF | 2007-07-24 09:52:07 to jest regulator ciśnienia paliwa.Jeżeli cieknie regulator jest do wymiany, bo nie powinno być w nim paliwa.
BTW-Nie miałeś kłopotów z odpalaniem,zalewaniem się silnika itp.? |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-07-24 13:38:43 |
tommi-j Renault małopolska | 2007-07-24 14:48:11
To niekoniecznie musi być uszkodzony sam regulator. Możliwe, ze "puszcza" tylko sama uszczelka. Uszczelka nie jest integralną częścią regulatora. Zdjęcie samego regulatora można zobaczyć pod tym linkiem: LINK |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2007-07-24 15:07:01 To jest regulator ciśnienia paliwa, jak już koledzy napisali.
Jeśli w rurce pomiędzy kolektorem ssącym a regulatorem masz paliwo, znaczy że regulator powiedział papa. Jeśli nie - pewnie puścił jeden z dwóch oringów. Jeden jest na tym króćcu wchodzącym w listwę, drugi poniżej tej "obrączki". Walnięty regulator będzie utrudniał odpalanie silnika, z wyjątkiem odpalania w temp -15st. C i niższej. I teraz dla pocieszenia: sam regulator jest częścią niemal nie do dostania (ja musiałem ciągnąć z Warszawy, dzięki forumowiczom, a konkretnie Dicerowi) z oringami jest jeszcze gorzej, musisz wziąć regulator w łapę i jechać do sklepu z oringami, to Ci coś dobiorą. Odłącz pompę i spokojnie do usunięcia usterki śmigaj na LPG. [ wiadomość edytowana przez: n0ras dnia 2007-07-24 15:08:05 ] |
barcin v70 Katowice | 2007-07-24 15:29:06
w takim razie może to jest okazja? |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-07-25 07:31:57 W mojej hurtownii Daewoo czyli > TUTAJ < mają te regulatory - co prawda w cenie ok 130 zł + 12 zł za jakąś rurkę ...ale mają.
To rozumiem, że ów regulator widniejący na zdjęciu/aukcji Allegro to nie jest kompletny element ? potrzebny jest jeszcze jakiś o-ring ? ...to co "wołać" w sklepie, żebym nie musiał parę razy jeździć ? |
LOST ESPERO 2.0 CD POZNAŃ | 2007-07-25 07:36:25
nawigator a widziałeś że to są ceny netto?? za jeden u nich masz praktycznie dwa w innych firmach |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2007-07-25 08:26:53
IMHO bierz, masz LPG, więc regulator łatwego życia nie ma... cały czas pod max. ciśnieniem Choć zacząłbym od sprawdzenia czy w rurce jest paliwo. Jeśli nie ma, to kup oringi i śmigaj dalej. Rurki nie bierz, bo za 12 zł to z metra kupisz takiej bądź ile. Sprawdź, czy w zestawie są oringi - regulator ma takie zielone plastikowe opaski, na których siedzą oringi. Jeśli ich nie ma, musisz dokupić. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2007-07-25 10:12:58 w rurce 1 nie może być paliwa - to wężyk podciśnienia z kolektora dolotowego. Jest on po prostu "na wcisk"
w 2 jest paliwo - jest to wężyk powrotu paliwa do zbiornika. Paliwo jest w nim pod niskim ciśnieniem, a złączka jest na zatrzaskach zanim rozbierzesz listwę wtryskiwaczy spuść z niej paliwo. Odpal auto, przełącz na lpg, poczekaj z 30 sekund. Wyjmij bezpiecznik pompy paliwa (drugi od lewej w górnym rzędzie) Rozpędź się do 80-90km/h na pustej drodze, przełącz na benzynę i na 5. biegu wciskaj gaz na maksa - auto będzie się dusić, bo mu zabraknie paliwa, ale się nie przejmuj tylko duś go dalej. Uważaj przy tym, żeby obroty nie spadły poniżej progu przełączania na lpg. Przełącz na lpg, dla pewności powtórz procedurę i na lpg wracaj do domu. W ten sposób unikniesz zalania całego silnika benzyną |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2007-07-25 10:47:11
Nie tak. Jeśli w rurce nr 1 jest paliwo, regulator jest do wywału. Regulator jest zamocowany do listwy obejmą, która jest przykręcona śrubą. Jak odkręcisz śrubę i zdejmiesz obejmę, regulator będziesz mógł wyciągnąć z listwy. Spuszczanie paliwa z listwy sposobem Roberta_S uważam za przesadne. Po prostu wyposaż się w chłonną szmatę, ew. podstaw jakiś niewielki zbiorniczek. Wycieknie nie więcej niż 50 ml paliwa. Jak wyciągniesz regulator z listwy, zobaczysz zielone pierścienie i 2 oringi. Możesz wtedy wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa i jechać na LPG do sklepu z oringami, ew. użyć w tym celu komunikacji miejskiej. Wcześniej sprawdź, czy regulator jest sprawny - jeśli masz w rurce nr 1 paliwo, to musisz wymienić regulator. Jeśli nie, kup oringi, załóż i śmigaj. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-07-25 11:49:26
No właśnie... o tym myślałem żeby niepotrzebnie nie wymieniać jeżeli "ów" jest dobry. Ale czy w celu sprawdzenia rurki - 1 - pod kątem ...zalania jej paliwem, wystarczy odłączyć ją ...tam na samej górze ? |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2007-07-25 13:11:57
Tak, powinno wystarczyć, choć najlepiej byłoby ją w celach testowych zastąpić rurką przezroczystą, wtedy zobaczysz, czy przy dodawaniu gazu (zwiększeniu podciśnienia) paliwo zapieprza z regulatora do kolektora. Inaczej (bez pracy silnika) ono spłynie spowrotem do regulatora i możesz go nie zauważyć. Ewentualnie możesz spróbować zassać tą rurkę paszczą (ale nie wiem czy taka siła ciągu będzie wystarczająca) - jeśli napijesz się benzyny znaczy, że regulator jest out, jeśli nie, znaczy że jest oki. |
nawigator5 Klubowy Weteran espero 1.5 lpg Poznań | 2007-07-25 14:29:40
Dobry pomysł jeżeli nie najlepszy Przed chwilą próbowałem zdjąc ten wężyk ... ale robi wrzaenie "przyklejonego na stałe". Jak go nie rozerwę to pewnie nic z tego nie bedzie... |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2007-07-25 15:00:03
Spox, pewnie się trochę "przywulkanizował" do króćća. Spróbuj z jednej i drugiej strony, w końcu gdzieś puści. |
markon Klubowy Weteran Grand Vitara 2 , Vit ... Pajęczno (EPJ) | 2007-08-05 22:48:18 przeglądając posty znalazłem zdjęcie i mam pytanie 1. dlaczego ja nie mam w swoim 1,5 tego roździelacza 2. do czego jest ten węzyk |