Brak zasilania na pompie paliwa - na gazie też nie pali

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z moim esperakiem. Nie odpalił na benzynie, pomyślałem, że ma gorszy dzień, bo czasem mu się takie coś zdarzało. Odpaliłem na gazie i jeździłem. Następnego dnia chciałem odpalić na gazie i nie odpalił.
Paliwo jest (oba )
wg. miernika przy wtyczce do pompy paliwa nie ma prądu (po przekręceniu stacyjki, wtedy kiedy pompa powinna zadziałać). Pompy też nie słychać.
Nie odpala na gazie, a nie jest jeszcze tak zimno, zeby wogole nie załapał.
Kręci rozrusznikiem, ale wogóle nie załapuje, jak zdjąłem kabel z cewki, to coś tam cykało (chyba iskry latały - nie widziałem, bo siedziałem w środku) więc to chyba nie cewka, sprawdziłem kopułkę i palec, też wyglądają w porządku, bo wiosną je wymieniałem.

Co to może być? jakaś blokada immobilizera? tylko wtedy przy kręceniu nie powinna unosić się wskazówka obrotomierza, a u mnie sie unosi delikatnie.

Pomóżcie, bo auto rodziców wylądowało w warsztacie, więc moje jest teraz jedynym w rodzinie

Pozdr.
  
 
a na bezpieczniku pompy prąd jest?
gorzej że na gaze też kaput to znaczy że to nie tylko z pompką coś nie tak ale to dziwne bo gaz chyba dochodzi do parownika czyli co iskry brak - sprawdzić to musisz bo jak nie ma to cewka w aparacie może poleciała
  
 
Jutro zacznę od wymiany kostki stacyjki, bo kleiłem ją na Krymie. Od tamtego czasu działała (nie świeciła mi tylko kontrolka ABSu). Może to jej wina (nie daje jakiegoś tam sygnału). I tak jest do wymiany, więc zobaczymy.
A czy napięcie jest na bezpieczniku to nie sprawdzałem. A tak wogóle pompa jest zasilana zwykłym 12V? bo może podepne ją długim kablem bezpośrednio do akumulatora i zobaczę czy odpali?


Pozdr.
  
 
Za pracę pompy odpowiedzialny jest też przekażnik w "skrzynce pomocnicze" ...w słupku przy "lewym bucie".

Jak wiadomo - jest tam miejsce na 4 przekaźniki - najczęściej sa tylko 3 (...).

Ten od pompy jest położony na godzinie" 14:10 ...w odniesieniu do tarczy zegarowej.

Po przekręceniu stacyjki powinien zał. pompę na 3 - 4 sek. Jak nie cyka to może jest walnięty . Wyciągnij go i zewrzyj spinaczem styki w gnieżdzie 30 i 87 - wtedy pompa powinna ruszyć.

...W każdym razie wg mnie to ten trop i mniej roboty niż ciągnięcie kabli 12 V do pompy.
  
 
Cytat:
2010-10-26 21:52:52, nawigator5 pisze:
Za pracę pompy odpowiedzialny jest też przekażnik w "skrzynce pomocnicze" ...w słupku przy "lewym bucie". Jak wiadomo - jest tam miejsce na 4 przekaźniki - najczęściej sa tylko 3 (...). Ten od pompy jest położony na godzinie" 14:10 ...w odniesieniu do tarczy zegarowej. Po przekręceniu stacyjki powinien zał. pompę na 3 - 4 sek. Jak nie cyka to może jest walnięty . Wyciągnij go i zewrzyj spinaczem styki w gnieżdzie 30 i 87 - wtedy pompa powinna ruszyć. ...W każdym razie wg mnie to ten trop i mniej roboty niż ciągnięcie kabli 12 V do pompy.


ale przecież na gazie też nie pali to co pompa ma do tego?
to raczej coś z elektryką zapłonu nie halo - jest cewka w aparacie jest i na ta duża błotniku bo wygląda na to ze w ogóle iskry na świece nie daje a mało prawdopodobne aby wszystkie na raz padły
  
 
Cytat:
2010-10-26 21:59:47, rudi pisze:
ale przecież na gazie też nie pali to co pompa ma do tego? to raczej coś z elektryką zapłonu nie halo - jest cewka w aparacie jest i na ta duża błotniku bo wygląda na to ze w ogóle iskry na świece nie daje a mało prawdopodobne aby wszystkie na raz padły



Odłączyłem kabel z tej dużej na błotniku i wtedy było to "cykanie" które opisałem w pierwszym poście. Więc chyba działa. A cewke w aparacie da sie ocenić wzrokowo, czy nadaje się do wymiany?

Przekaźnik też sprawdzę. Tylko najpierw musze prądu od kogoś "pożyczyć", bo wszystko zużyłem na próby zapalenia

Pozdr.
  
 
No więc. Przekaźnik pompy sprawny, zmieniłem kostke stacyjki i mam napięcie na pompie, która jednak nie działa. więc jeżeli chodzi o benzyne to sprawa chyba rozwiązana.
Drugim problemem jest gaz. Raz udało mi się go dzisiaj odpalić na LPG, ale ma tylko wysokie obroty. po puszczeniu nogi z gazu auto gaśnie. Znalazłem jeden oderwany kabelek przy parowniku, ale nie wiem gdzie go podpiąć, będę szukał.

Pozdr.
  
 
Nie wiem co to za reduktor, ale w moim zasilanie jest tylko do elektrozaworu (+ i -). Jak się któryś odepnie to nie trudno się domyśleć że reduktor nie dostanie gazu.
  
 
Wymieniłem kostke stacyjki, cewki nie, bo nie udało mi się wybić tego klina w aparacie zapłonowym (na parkingu ciężko z tym było), wymienie w przyszłości jak znajde dostęp do garażu i imadła

No i auto zadziałało. W pompie paliwa oderwał się kabelek idący od gniazda na tym dekielku do pompy. Pompa pochodziła 5 min. i znowu nie działa, nie mam pojęcia o co chodzi, może się zapowietrzyła i trzeba poczekać?

Ważne, że na gazie zaczął odpalać. Nie wiem co konkretnie było przyczyną, ale odpinałem wszystkie wtyczki i czyściłem styki. Biały oderwany kabelek wisi sobie swobodnie, a wszystko działa, więc może wisiał już od dawna. jutro pojade do gazowników i zapytam.

Po tym jak odpalił działał jakby na 2 cylindry, nie miał wolnych obrotów itp. zdjąłem kable ze świec i zauważyłem, że 2 świece w miejscach styku z kablami mają brązowy nalot. wyczyściłem go, psiknąłem do kabli WD40 i działa pięknie. Tylko od czego był ten nalot? od oleju cieknącego z pokrywy zaworów?

Pozdr.
  
 
No i ciągle nie jeździ na benzynie, pompa podaje paliwo, nie wiem z jakim ciśnieniem, ale sika mocno. Nawet nie próbuje podnieść się z obrotów, jakby wogóle nie dostawał paliwa. Przeczyściłem dzisiaj wszystkie styki masy, klemy i co mi sie jeszcze pod rękę nawinęło i ciągle nic.
Filtr paliwa wymieniałem jakies 2 lata temu - znowu się zatkał? a może to wtryski?
Czy podpięcie auta pod komputer pokaże np. że wtryski nie działają? pytam, bo nie znam się na tym.

Co jeszcze może być przyczyną? bo na gazie śmiga aż miło

Pozdrawiam
Robert
  
 
listwa wtryskowa czy regulator napiecia? Moze tam gdzies tkwi problem. A moze "lewe" rozwodnione paliwo zatankowales. w czasie jazdy starales sie przelaczyc na pb?
  
 
Cytat:
2010-10-27 20:26:18, robertkaluza pisze:
W pompie paliwa oderwał się kabelek idący od gniazda na tym dekielku do pompy. Pompa pochodziła 5 min. i znowu nie działa, nie mam pojęcia o co chodzi, może się zapowietrzyła i trzeba poczekać?


A jak to naprawiłeś - może znów nie ma dobrego styku ?






Cytat:
No więc. Przekaźnik pompy sprawnyzmieniłem kostke stacyjki i mam napięcie na pompie, która jednak nie działa


1)...to jakoś nie trzyma sie kupy - nie bardzo rozumiem - albo jest napięcie na pompie i działa albo pompa zrobiła

2)...skąd wiesz że przekaźnik jest dobry - to, że cyka to nic nie znaczy - miałem kiedyś taki przekaźnik, który po paru minutach pracy tak się nagrzewał, że się jego kotwica odginała i nie przewodził





...zobacz też czy czasami z powodu urwanego przewodu przy pompie nie poszedł Tobie bezpiecznik od pompy (20A ) ...albo coś w gnieździe bezpiecznika się nie upaliło/obluzowało ?

...albo bezpiecznik 10A od wtrysków...
  
 
Cytat:
2010-10-28 19:36:06, nawigator5 pisze:
1)...to jakoś nie trzyma sie kupy - nie bardzo rozumiem - albo jest napięcie na pompie i działa albo pompa zrobiła


Napięcie było na wtyczce, ale pompa nie działała. drugi koniec tego kabla który dolutowałem wypiął się ze styku we wkładzie pompy i pompa już pompuje bo zapomniałem zakręcić obejmę na przewodzie wychodzącym z pompy i mi sikała paliwem.
I tak sobie myśle, czy mogła zrobić tak duże ciśnienie, żę przewód paliwowy który siedział na pompie dość ciasno przepuszczał paliwo? może gdzieś dalej jest przytkany (np na filtrze) i pompa nie ma gdzie pompować tego paliwa

Cytat:

2)...skąd wiesz że przekaźnik jest dobry - to, że cyka to nic nie znaczy - miałem kiedyś taki przekaźnik, który po paru minutach pracy tak się nagrzewał, że się jego kotwica odginała i nie przewodził ...zobacz też czy czasami z powodu urwanego przewodu przy pompie nie poszedł Tobie bezpiecznik od pompy (20A ) ...albo coś w gnieździe bezpiecznika się nie upaliło/obluzowało ? ...albo bezpiecznik 10A od wtrysków...



Przekaźnik jest dobry, bo sprawdzałem miernikiem, zresztą włożyłem inny żeby jeszcze sie upewnić. Wszystkie bezpieczniki OK.

Jutro wymieniam filtr paliwa. Jak nie pomoże, to wezmę stetoskop i bede nasłuchiwał czy wtryski działają


Do adamesce: regulator napięcia? chodzi Ci o regulator ciśnienia paliwa? jeżeli tak, to chyba działa, bo na forum wyszukałem, że jak pada to jest paliwo w tym wężyku, a u mnie sucho.

Pozdr.

Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2010-10-28 23:45:00 ]
  
 
Z filterkiem paliwa możesz mieć trochę zabawy. Lubią się tak zapiec że trzeba ciąć przewody i robić wstawki.
  
 
Filtr zmieniłem. nie było łatwo, ale poszedł, bo zmieniali mi go jakieś 2 lata temu, więc go rozruszali
niestety auto ciągle nie pali na benzynie. przy ściągniętym filtrze włączyłem zapłon i pompa nie dawała paliwa na filtr. z tym, że wydaje mi sie, że pompa działa, bo na jej wylocie ciśnienie jest. jutro podepne naokoło przewód od pompy do filtra i jak nie odpali, to zmieniam pompe
I ciągle chodzi mi po głowie myśl czy jak go zrobie, to czy nie sprzedać i nie kupić Nubiry

Pozdr.