Skrzynia automat,może ktoś wie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
objawy:

x25xe 1996
błąd skrzyni 62-power control relay voltage low
-niskie napięcie przekaźnika kontroli zasilania
-błąd występuje również na wyłączonym silniku po przekręceniu kluczyka
-następstwem 62 jest 44 podczas jazdy
44-brak styku na zaworach zmiany biegów i taśmy,przerwany obwód
na wszelki wypadek el.zawory dużej miski podmienione
-1,2,3 bieg działa ręcznie bez problemów,nie ślizgają się
-komputer skrzyni sprawdzony(podmiana) bez reakcji
-wtyczki komputera skrzyni i silnika wyczyszczone,za aku trzy okrągłe również
-selektor sprawny,wyczyszczony
-olej=stan
-rezystancje el.zaworów dużej miski ok

pytanie:
czy automat posiada zewnętrzny przekaźnik,mi nie udało się znaleźć?
może ktoś miał podobny problem?
jakieś sensowne sugestie?

  
 
a jakie sa objawy odczuwalne przez Ciebie?
  
 
-skrzynia w trybie awaryjnym, na D tylko trzeci bieg,
-żeby ruszyć sprawnie ze skrzyżowania muszę przełączać ręcznie
1,2,3 R-OK
-na początku myślałem o przekaźniku ,w kompie (jest jedna sztuka)
ale po podmianie mi przeszło

zanim skuszę się na nową (używaną) chcę mieć pewność,że moja umarła ,czytałem że ktoś z podobnym problemem miał uszkodzone ślizgi.Jak to sprawdzić tego nie wiem ,po ściągnięciu miski nie było żadnych luźnych elementów na dnie.

PS olej nie był jakiś super(ciemny),ale od wymiany jest 70 tyś.
  
 
Ja tylko z takim glupstwem... oprocz wtyczek sprawdz rowniez gniazdo w skrzyni - mi tam sie jeden pin zamienil w proszek i rozsypal sie przy wyjmowaniu...
  
 
Cytat:
2010-10-28 20:13:12, pawelek17 pisze:
-skrzynia w trybie awaryjnym, na D tylko trzeci bieg, -żeby ruszyć sprawnie ze skrzyżowania muszę przełączać ręcznie 1,2,3 R-OK -na początku myślałem o przekaźniku ,w kompie (jest jedna sztuka) ale po podmianie mi przeszło zanim skuszę się na nową (używaną) chcę mieć pewność,że moja umarła ,czytałem że ktoś z podobnym problemem miał uszkodzone ślizgi.Jak to sprawdzić tego nie wiem ,po ściągnięciu miski nie było żadnych luźnych elementów na dnie. PS olej nie był jakiś super(ciemny),ale od wymiany jest 70 tyś.


uszkodzony slizg to zazwyczaj jego kawalki znajduja sie w malej misce.
tutaj bardziej wyglada na problem elektryczny niz mechaniczny,
jak wygladal magnes po zdjeciu duzej miski??
  
 
witam,
od problemu minęło 2 tyg. postanowiłem jeszcze raz odkręcić miskę i oto zdjęcia :
magnes
magnes

i najciekawsze stan oleju
olej
olej sprawdzałem 2 tyg. temu dolałem wtedy ok. 0.6l
silnik był rozgrzany,włączony+skrzynia na P
różnice 0,6l od stanu uznałem za mało ważną

moim zdaniem w/g zdjęcia brakuje jakieś 2l
Moje pytanie:
spróbować dolać oleju na max i sprawdzić działanie skrzyni ?
czy nadaję się jeszcze do eksploatacji?
  
 
usterka jest natury elektrycznej
  
 
Cytat:
2010-10-29 13:33:59, pawelek17 pisze:
i najciekawsze stan oleju olej olej sprawdzałem 2 tyg. temu dolałem wtedy ok. 0.6l silnik był rozgrzany,włączony+skrzynia na P różnice 0,6l od stanu uznałem za mało ważną moim zdaniem w/g zdjęcia brakuje jakieś 2l Moje pytanie: spróbować dolać oleju na max i sprawdzić działanie skrzyni ? czy nadaję się jeszcze do eksploatacji?



ale nie wziąłeś pod uwagę że miska na skrzyni to zanużony filtr i kawałek podstawy elektrozaworów, dlatego nie zgadza się stan w samej misce.
  
 
Olej sparwdza sie na N a do poziomu na P ma to niewiele wspolnego
  
 
z tego ci sie orientuje to w pozycje D sa bladne wskazania
natomiast wg instrukcji powinno sie sprawdzac na P

  
 
witam,
oto co na ten temat TIS
TIS błąd 62
tak więc postanowiłem sprawdzić el.zawory małej miski organoleptycznie.Rezystancje mierzone na zaworach w tolerancji.
Ale oto co mi wypadło:

coś
+opiłki metalu

Może ktoś wcześniej przerabiał coś podobnego i rzecz jest warta naprawy?
Moim zdaniem skrzynia do wymiany,najszybciej,najpewniej.
  
 
twoje wnioski sa w 100% poprawne.
Jakby co to zajmuje sie regeneracja tych skrzyn.