Corolla 1.4 2005 D4D błąd 0403

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Wczoraj zapalił mi się check z kodem błędu 0403 - sprawdziłem gdyż posiadam tester diagnostyczny firmy CTOOLS .
W liście kodów znalazłem taką informacje: "0403 - wada systemu obwodu odprowadzania spalin" Po skasowaniu błędu przejechałem ok 70 km i sytuacja się powtórzyła
Co jest przyczyną takiego błędu i jak sobie z tym najkorzystniej finansowo poradzić?
Z góry dziękuję za informacje.
  
 
Jezeli chodzi o kod P0403 to zacznij od czyszczenia zaworu EGR.
Trzeba go wyskrobac z sadzy i dotrzec grzybek i rozruszac prowadnice krecac wkretarka i lejac nafte lub wd40 lub co tam masz pod reka na bazie nafty.
Trzeba tez sprawdzic instalacje miernikiem mierzac napiecia na wtyczce zaworu EGRu czy ktorys kabel nie wisi w lufcie


[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-11-10 20:10:23 ]
  
 
Cytat:
2010-11-10 20:04:22, Bigelektron pisze:
Jezeli chodzi o kod P0403 to zacznij od czyszczenia zaworu EGR. Trzeba go wyskrobac z sadzy i dotrzec grzybek i rozruszac prowadnice krecac wkretarka i lejac nafte lub wd40 lub co tam masz pod reka na bazie nafty. Trzeba tez sprawdzic instalacje miernikiem mierzac napiecia na wtyczce zaworu EGRu czy ktorys kabel nie wisi w lufcie [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2010-11-10 20:10:23 ]



Czy takie coś uda się wykonać "zwykłemu" mechanikowi samochodowemu badź samemu, czy konieczna jest wizyta w ASO i jakie koszty może to nieść ze sobą?
Co może być powodem takiego błędu - czy to jakieś zaniedbanie z mojej strony - jazda na rezerwie badź niewłaściwa stacja benzynowa, choć tankuję jedynie na Shellu
  
 
Cytat:
2010-11-10 20:29:42, Szweju pisze:
Czy takie coś uda się wykonać "zwykłemu" mechanikowi samochodowemu badź samemu, czy konieczna jest wizyta w ASO i jakie koszty może to nieść ze sobą? Co może być powodem takiego błędu - czy to jakieś zaniedbanie z mojej strony - jazda na rezerwie badź niewłaściwa stacja benzynowa, choć tankuję jedynie na Shellu


Tutaj akurat niemasz na to wplywu,Prawdopodobnie zawor sie zapchal sadza na skutek exploatacji.W 1,4 przecietnie pomiedzy 100-200tys takie zjawisko nastepuje a w silnikach AD juz po 37 tys.
Zwykly mechanik jak nie kawal glaba to naprawi. Samemu tez mozna ,ale trzeba miec pojecie co sie robi.
Widywalem juz zniszczone zawory po takim czyszczeniu.
Na priva przesylam oferte uslugi i namiary.
  
 
Cytat:
2010-11-10 21:01:53, Bigelektron pisze:
Tutaj akurat niemasz na to wplywu,Prawdopodobnie zawor sie zapchal sadza na skutek exploatacji.W 1,4 przecietnie pomiedzy 100-200tys takie zjawisko nastepuje a w silnikach AD juz po 37 tys. Zwykly mechanik jak nie kawal glaba to naprawi. Samemu tez mozna ,ale trzeba miec pojecie co sie robi. Widywalem juz zniszczone zawory po takim czyszczeniu. Na priva przesylam oferte uslugi i namiary.



Czekam zatem na info dotyczące usługi i namiaru.
Jeśli tylko problem się pojawi będziemy w kontakcie
  
 
Cytat:
2010-11-11 12:41:19, Szweju pisze:
Czekam zatem na info dotyczące usługi i namiaru. Jeśli tylko problem się pojawi będziemy w kontakcie


Wyslalem wczoraj na Panskiego priva moj nr i kosztorys uslugi.