Doswietlanie wnętrza zakrętu...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Kolegów
chciałbym zasięgnąć opinii na temat możliwości wykonania ( bajeru ) właściwie dość przydatnej modyfikacji takiej jak doświetlanie wnętrza zakrętu przy pomocy fabrycznych Halogenów w omce B
Widziałem coś takiego chyba w jakiejś Renówce -- jak gość włączał kierunkowskaz zapalał się z tej strony Halogen - to jest dość proste do wykonania ale jak zrobić by ów halogen zapalał się przy zakrętach ???
Może ktoś już kiedyś o tym myślał ???
  
 
Systemy są różne:
np. w przypadku bi-ksenonów mierzony jest kąt odchylenia całego wkłady bi-ksenonu i promienia skrętu (plus cały magazyn elektroniki), system działa od pewnej prędkości. W BMW stsosowane też były doświetlacze przy włączonych kierunkach, ale chyba mało tego było.

Żeby chałupniczo (co i tak nie bedzie dopuszczone do ruchu) zrobić to w miarę prosto i skorzystać z halogenów (które nie dość że świecą blisko to i szeroko) najlepiej zastosować jakiś potencjometr przy kierownicy ale to i tak straszna rzeźba będzie.
TUTAJ masz stronę gdzie chłopaki już kombinowali w podobnym temacie

Chyba w dość konkretny sposób wyczerpują temat doświetlania. Najprościej to wybebeszyć np. nowego Passata ze świateł i elektroniki.
pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: katanos dnia 2008-12-30 22:49:00 ]
  
 
Dzięki za linka
niezle zaczeli ale kiepsko skonczyli
ja cosik bede staral sie wyplodzic - nie wiem co z tego wyjdzie .....
zobaczymy ---- oczywiscie na wszelkie sugestie , pomysly jestem otwarty


  
 
Doświetlanie przez włączanie jednego reflektora/halogena to kompletna porażka. Nie dość że wygląda biednie i żałośnie jakby ktoś sobie coś domowym sposobem zrobił to jeszcze dekoncentruje innych użytkowników - wiem z własnego doświadczenia gdy spotkałem na skrzyżowaniu jakiegos Fiata, które mają taki wynalazek montowany fabrycznie.
Jedyne sensowne i skuteczne rozwiązanie to takie jakie jest na tym pierwszym filmie.
  
 
Cytat:
2009-01-05 11:22:31, stapoz pisze:
Doświetlanie przez włączanie jednego reflektora/halogena to kompletna porażka. Nie dość że wygląda biednie i żałośnie jakby ktoś sobie coś domowym sposobem zrobił to jeszcze dekoncentruje innych użytkowników



Zgadzam się z Tobą, dlatego wspomniałem tu o nowym Passacie gdzie za żarówką od świateł mijania znajduje się żarówka doświetlająca i włącza się w przypadku mocniejszego skrętu kół, jednak jak to dokładnie działa to przyznam się że nie byłem dość dociekliwy.
  
 
Zdrugiej jednak strony, zastanawiałem się ( wprost teoretycznie ) czy nie możnaby zamontować na samym dole zderzaka po obu stronach, rzędu LED-ów które by były ustawione pod kątem 45 stopni od osi wzdłużnej pojazdu. W ten sposób tworzyłyby linię doświetlającą wewnętrzna stronę zakrętu i nie byłyby uciążliwe dla pozostałych użytkowników drogi.
Tak sobie dumałem.....
  
 
Vectra C ma doswietlanie zakretu zarowka H jakastam i dziala to przy skrecie kolami ale tylko i wylacznie do 10 km/h
Powyzej tego za doswietlanie odpwiada skretny bixenon
  
 
Wszystko fajnie tylko tak naprawde po co to...

Chyba tylko po to zeby w dziure nie wpasc,
kazdy kto mial jakakolwiek stycznosc ze sportem samochodowym,
wie ze wnetrze zakretu jest malo istotne,
zawsze powinno sie zwracac uwage na linie zewnetrzna...
  
 
Cytat:
2009-01-07 23:04:41, Pabelo pisze:
Wszystko fajnie tylko tak naprawde po co to... Chyba tylko po to zeby w dziure nie wpasc, kazdy kto mial jakakolwiek stycznosc ze sportem samochodowym, wie ze wnetrze zakretu jest malo istotne, zawsze powinno sie zwracac uwage na linie zewnetrzna...


gdybym mial jezdzic SPORTOWO po ulicach pewnie bym nie pomyslal o tym i nie mial bym takiego pomyslu lub problemu by moze w trudnych warunkach drogowych uratowac czlowiekowi jakiemus zycie lub ustrzec sie przed rozbiciem auta
Cytat:
undefined Wysłany: 2009-01-07 21:37:38

Vectra C ma doswietlanie zakretu zarowka H jakastam i dziala to przy skrecie kolami ale tylko i wylacznie do 10 km/h
Powyzej tego za doswietlanie odpwiada skretny bixenon

nie jestem do konca pewny co do tego bo jechalem VC ok 70 km/h i doswietlanie rowniez dzialalo
  
 
Witam,

i ja dorzucę swoje 5 groszy. Również uważam, że doświetlanie zakrętów zdaje egzamin. W mercedesach włącza się przy skręcie kierownicy, a nie włączeniu kierunkowskazu, jak inni producenci robią. Pomysł masz dobry, myślę, że można by do tego wykorzystać światła przeciwmgłowe - świecą nisko i na boki. Pomijając fakt, że - jak koś się nie orientuje - to wygląda przy skręcie jakby się jedna żarówka spaliła . Kombinujcie, będę śledził Wasze poczynania

Pozdrawiam
  
 
Witam Kolegów

Chcę odświeżyć temat doświetlania zakrętów, czy miał ktoś możliwość przetestować
coś takiego w swoim aucie? Czy układ ten będzie działał prawidłowo z modułem sygnalizującym uszkodzenie żarówek?

pozdrawiam
  
 
A co ma jedno do drugiego ??