Czy mam dobry akumulator?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam w swojej X20XEV akumulator 65 Ah. Mam klime i całą resztę(CD) ale mimo wszystko myślę sobie czy nie za duża ta pojemność. Co o tym sądzicie i jakie baterie masie w swoich maszynach.
  
 
Za duza???
  
 
Witam,

W mojej 2.5 TDS mam 74Ah i jak na razie wystarcza, chociaż wielu ludzi doradza mi 92 Ah. Może przy następnej zmianie.

Pozdrawiam

Olejek
  
 
Witam
ja w X20XEV mam 74 Ah i wszystko w najepszym porzadalu (-25) cyk i chodzi
Pozdrawiam
  
 
W mojej 2.5 TDS miałem oryginał 85 Ah (który siadł po 10 latach i nie chciał mi ruszać w tym zimnie) zamieniłem na 92 Ah o identycznych rozmiarach i jestem bardzo zadowolony (0 problemów z rozruchem). Co sądzicie o akumulatorach z Makro CarJack (wyprodukowanych w Centra). Według mnie jest to sprzedawana po dużo niższej cenie Centra EXIDE EXCELL lub EXIDE CLASSIC. Zwróćcie uwagę iż kolory, rozmiary, wyposażenie i pojemności tych akumulatorów są identyczne. Różnią się naklejką. Ciekawe czy dla Makro nie są produkowane z gorszych materiałów. Chociaż gwarancja jest taka sama czyli 2 lata.


[ wiadomość edytowana przez: mar_k dnia 2006-01-25 10:24:05 ]
  
 
A to spoko.
Nie wiedziałem ża są montowane takie kolosy w Omach.
Zawsze kojarzyłem 60 AH z dieslem.
Dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam
  
 
a nawiasem mówiąc, to jak kupowałem swoją maszynę to uparłem się na benzynę. Niedawno kolega kupił dieslai mi pokazał. Szok przeżyłem. Mistrzostwo, żałuję że nie kupiłem TD. Jak to pracuje!!!! Odlot!!! Jak amerykanin z pięcioma litrami pod maską. I mimo że ma 6 koni mniej to tego nie czuć. Dla samego dźwięku jaki wydaje po wejściu na obroty bym ją kupił.
Gratuluję wyboru.
  
 
Fakt z Diesla jestem zadowolony (wymieniłbym tylko na 2.5 DTI) i uważam, iż jest bardzo dynamiczny jak na tę moc. Największy sukces Ford Probe zostawiony w tyle z pod świateł mimo ASB. Dla niego szok, że jakieś kombi z dzieckiem z tyłu które prowadziła moja żona go odstawiło, ale chyba był kierowca do du**. Ale nie ma róży bez kolców. Ostatnio duże wydatki. Patrz moje posty o spalaniu i o wymianie świec żarowych.
  
 
Ja dziś zakupiłem aku Centra 72 Ah.
Z waszych postów wynika, że lepiej było kupić mocniejszy, a facet przy mnie sprawdzał w katalogach i stwierdził, ze do mojej Omy 2.0 16v w zupełności wystarczy 72 Ah. Czyżby mnie wycyckał?
Mam nadzieję, że mi pochodzi kilka lat bez większych problemów.
Nie nastawiam się na więcej niż 3 - 4 lata, bo do tego czasu na pewno znów wymienimy autko na jakieś inne. Najchętniej na Omę, ale młodszą. Zobaczymy...
pozdro

[ wiadomość edytowana przez: orest dnia 2006-01-25 22:06:59 ]
  
 
Ja mam molla m3plus (aku dla najbardziej wymagajacych, hehe - to ja ) i jest rewelacja. Prawdziwa niemiecka solidnosc. Zadne tam polskie, czy chinskie i inne wynalazki . To co pisza na stronie http://www.moll-batterien.pl/m3plus2.html jest rzeczywiscie prawda. Otulam go tylko tym pokrowcem co pozostal po oryginale i pali na dotyk



  
 
Z drugiej strony nie zawsze największe znaczy najlepsze i nie wszyscy muszą pakować wielki akumulator. Czym ja się kierowałem przy kupnie?
1. Wymiarem. Stwierdziłem, iż jeżeli producent dał 85 Ah należy wstawić identyczny wymiarowo na miejsce o zbliżonej pojemności. Podpasywał idealnie 92 Ah. Z rozmysłem kupiłem przewymiarowany wiedziony moim instynktem oraz...
2. Niską ceną. 200 zł było nie do przebicia. W dodatku nie było to totalne no name ani made in china, a według mnie jest to Exide sprzedawany normalnie dużo drożej. Przy okazji kupuję polskie wspierając nasz przemysł.
Według instrukcji str. 160 można stosować akumulatory od 44/55*/66*/85* Ah. Gwiazdka jest chyba przy zalecanych. Według danych w PDF ze strony www.centra.com.pl zalecają oni do Omeg od pojemności 60 Ah (żelowy wypas) poprzez 66/77 Ah Exide i Exide Extreme do 72/74/75 Ah dla różnych modeli serii Centra Standard, Plus i Futura. To tyle w temacie akumulatorów.

[ wiadomość edytowana przez: mar_k dnia 2006-01-25 21:07:37 ]
  
 
Nie chodzilo mi oto, zeby skrytykowac twoj zakup. Jezeli mowimy o kosztach to utrzymanie i tak juz bez aku jest kosztowne. A najdrozsze to bedzie wynajecie ciagnika zeby wzial nas zapych w zimie jak nie zechce zagadac By the way, ja za moj dalem 290 bo byla wyprzedaz z zeszlego roku. Wszystko kwestia gustu. Ja cenie niezawodnosc !!!Dlatego jezdze bestia
  
 
Nie czuję się urażony ani krytykowany. Chciałem wnieść coś konstruktywnego do dyskusji. Sądzę, iż zwłaszcza w tym okresie wiele innych osób ma podobne dylematy i szuka jak ja informacji. Każdy ma swoje preferencje jak w przysłowiu o ogórkach i ogrodnika córkach. Co do Omeg i niezawodności to bym polemizował (to forum to 1001 problemów z Omą). Wygoda za przystępną cenę owszem. Nie ma róży bez kolców i trzeba się pogodzić, że cena napraw jest proporcjonalna do klasy samochodu (i tak mniejsza niż innych znanych marek), a usterkowość rośnie ze stopniem skomplikowania pojazdu. Wynika też z wad fabrycznych i niedopracowania konstrukcji. Bestia jest jak kobieta. Ma wady, ale jest piękna i kocha się ją taką jaka jest.
  
 
Jakis czas temu zasadzilem 95Ah Centra Futura (cene pozostawie dla siebie ) coz dieselek to dieselek zawsze mocniejszy aku potrzebowal skoro tak piszecie ze montujecie podobne pojemnosci moze nie bedzie tak zle obawialem sie kiedys ze moze mi nie doladowac go ale po dwoch miesiacach jazdy nic nie wskazywalo na to zeby tak bylo. Dodam ze to prawdziwa sieczka na moim starym Exide 85Ah przy odpalaniu auta radio mi sie wylaczalo teraz nie ma mowy o czyms takim jak pamietam to chyba 900A zapodaje
  
 
Aloha

W ASO otrzymalem info aby wpierw sprawdzic tabliczke na alternatorze - aby poznac ile mocy daje i ile potrafi naladowac. Bo jak kupisz za duzy to alternator go nie naladuje Wiec po co wiekszy skoro nie bedzie naladowany w 100%.
Innymi slowy kupujemy taki jaki mielismy poprzednio, no chyba, ze ktos wczesniej sknerowal i kupil mniejszy .
Ja osobiscie mam Ome B 2,5 TD i gosc z ASO powiedzial, ze wieksze niz 74Ah nie byly montowane fabrycznie.

Pa
  
 
Witam,

a dlaczego miałby być niedoładowany akumulator o większej pojemności?

Weź policz sobie moc wszystkich odbiorników, które są załączone podczas normalnej jazdy i oblicz prąd jaki pobierają
ze wzoru: I=P/U
Np: u mnie alternator daje max. 105 A, a odbiorniki tego nie biorą i jest jeszcze rezerwa co laduje akumulator.

pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-26 07:27:21 ]
  
 
Dolicz sobie jeszcze rozruchy auta, podczas cyklu miejskiego!!! Jakież tu są popory prądu (200-400A lub więcej). Nie można przeginać z pojemnością aku. Można najwyżej rozejrzeć się za większym prądem rozruchowym, na ktre 99% ludzi nie zwraca uwagi. Nie zastanawiacie się, że nowe akumulatory chodzą niekiedy 10 lat, a jak sobie ktoś wymieni wg własnego uznania to się wielce dziwi, że po 2-3 latach siadł mu aku, a lbo w zimę nie kręci? Wszystko trzeba robić z głową. A nie dopuszczalne jest trzymanie aku w stanie niedoładowania, bo zmniejsza to jego żywitność kilkakrotnie. Polecam patrzeć na zalecenie producenta i cieszyć się z zakupu nimimum 5-6 lat! Wtedy można sobie kupić i droższy, zamiast dwoch tańszych i i tak się jest do przodu. I zmierzyć sobie caraz ładowanie i pobor prądu przez instalacje w aucie.

--------------------------------
OGIEŃ NA TŁOKI I..........!!!
  
 
Problem niesprawności akumulatora



prosty układzik monitorowania stanu akumulatora

[ wiadomość edytowana przez: Tom_J dnia 2006-01-27 00:13:05 ]
  
 
Sądzę, iż nie istnieje ryzyko, że alternator nie będzie w stanie naładować lub uszkodzi się po wstawieniu za dużego akumulatora. Trochę teorii o akumulatorach. Optymalny prąd ładowania akumulatora powinien być w okolicach 10% jego pojemności. W Omegach wg instrukcji można stosować akumulatory z przedziału 55-85 Ah wiec sądzę, iż producent w czasie pracy zapewnia podładowanie prądem około 6A (nie mierzyłem - może ktoś sprawdzi). Akumulator można ładować prądem mniejszym niż 10% Q (Q - pojemność) bez szkody. Skutek zainstalowania przewymiarowanego akumulatora - dłużej się ładuje do pełnej pojemności podczas normalnej jazdy. Wniosek - trzeba pamiętać o ewentualnym okresowym podładowaniu przy jeździe tylko w cyklu miejskim. Ewentualny wzrost prądu, czasu ładowania jest nikły w skali zapasu mocy alternatora (105 A).
Zalety przewymiarowanego akumulatora:
1. Większy prąd rozruchu.
2. Prostszy rozruch z częściowo rozładowanego akumulatora.
3. Prostszy rozruch podczas mrozu (bo jego zmniejszona pojemność na skutek niskiej temperatury i tak wystarczy do rozruchu) IV. AKUMULATORY W SEZONIE ZIMOWYM
4. Teoretycznie powinien na dłużej starczyć przy prawidłowej eksploatacji. Mimo spadku pojemności na skutek naturalnego zużycia i tak mamy pewien jej nadmiar.
Wady:
1. Dłuższe czas ładowania do 100% pojemności podczas jazdy.
2. Większa waga i wymiary.
3. Cena.
I na koniec jak ktoś niżej napisał. Można kupić wielki tradycyjny akumulator o małym prądzie rozruchu, lub też mniejszy pojemnością, droższy, nowoczesny o znacznie większym.
  
 
Odświeżam posta po roku...i proste pytanie:

Jakie macie akumulatory w swoich 2,5TD??
Proszę o podanie pojemności i prądu rozruchowego.

Pozdrawiam