Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Michal7e91 Member Klubu Espero Daewoo Espero Orzysz/Łódź | 2010-12-16 23:20:25 Może spróbuj odpowietrzyć cały układ chłodzenia.Winny może być też termostat. Sprawdzałeś jak się nagrzewają przewody pomiędzy chłodnicą a termostatem?? |
michal_05 Espero Warszawa | 2010-12-16 23:26:07 termostat nie przepuszcza, zapomniałem napisać |
virus25 Espero CD Bydgoszcz, Nowa Wieś Wielka | 2010-12-16 23:28:34 W poprzednim esperaku miałem ten sam problem. Była tam zamontowana instalacja LPG. Reduktor miałem tam gdzie zwykle jest montowany, czyli za lewą lampą. W tym esperaku reduktor mam zamontowany pomiędzy silnikiem a pompą hamulcową- co pozwoliło znacznie skrócić węże a tym samym opór przepływu cieczy. W te mrozy po 3 minutach auto chodzi na gazie a po 4 wyraźnie czuć ciepłe powietrze wydobywające się z kratek. |
michal_05 Espero Warszawa | 2010-12-16 23:41:54 no i tu może być problem, bo reduktor mam właśnie za lampą. a może zastosować dodatkową pompę elektryczną?? ma to jakiś sens??
|
virus25 Espero CD Bydgoszcz, Nowa Wieś Wielka | 2010-12-17 00:53:27 Jeżeli nie masz ochoty przekładać reduktora, to ten pomysł jest jak najbardziej sensowny. Tylko musisz zamontować ją zgodnie z kierunkiem przepływu cieczy, jeżeli zrobisz na odwrót najwyżej w ogóle stracisz ogrzewanie i będziesz musiał ją odwrócić. Wiem, że vectra B 2,5 miała takie coś tyle, że jej zadaniem było wystudzenie silnika po wyłączeniu stacyjki. |
virus25 Espero CD Bydgoszcz, Nowa Wieś Wielka | 2010-12-17 01:03:51 Aha jeszcze jedna kwestia- Jeżeli nie jesteś pewien czy to zbyt długie węże- "bo reduktor jest ciepły" Nie sugeruj się tym. U mnie też był ciepły , a w samochodzie zimno było. Dopiero jak trochę go pogazowałem to leciało letnie powietrze. Mam pewien pomysł na zamontowanie pompki wspomagającej, tak aby w przypadku jej wyłączenia np. latem nie stawiała oporu. Jednak jeżeli masz taką pompkę to spróbuj zamontować ją nar azie normalnie i zobacz czy pomoże. |
virus25 Espero CD Bydgoszcz, Nowa Wieś Wielka | 2010-12-17 12:24:30 Tylko wtedy ciecz trafiająca do reduktora będzie zimniejsza i reduktor nie będzie dogrzany, co będzie skutkowało jego zamarzaniem. Problem leży nie w kolejności, a ilości przepływającej cieczy. |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2010-12-17 12:47:57 |