Głowica w silniku 1.8 jak dokręcać?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Jakim momentem należy dokręcić głowicę w silniku 1.8?
  
 
Cytat:
2006-07-13 12:29:02, Michuleszno pisze:
Witam. Jakim momentem należy dokręcić głowicę w silniku 1.8?

az mi sie nei chce szukac..ale skoro sam bawisz sie w rozbieranie glowicy to poszukaj serwisowki..zdecydowanie ci sie przyda..jest gdzies do sciagniecia..ale gdzie to nie wiem
  
 
Głowica jest juz w aucie, z tym że była za słabo przykręcona bo auto poszarpywało. Trochę ją dociągnąłem jest lepiej, ale chciałbym wiedzieć ile fabryka każe bo wtedy będzie idealnie, no i boję się przekręcić
  
 
qrde az wzialem serisowke zeby ci sprawdzic i...albo jestem slepy albo tam jest tylko opis 1.5
  
 
A jest tam moment dokręcenia podany? Miże jest taki sam dla wszystkich? ale raczej nie
  
 
Jest u Morawskiego

Dla silnika 1.8/2.0 SOHC:
śruby mocujące głowicę silnika - 25Nm



Dla silnika 1.5 DOHC moment jest taki sam
  
 
Cytat:
2006-07-13 17:46:11, krzychu_ch pisze:
Jest u Morawskiego Dla silnika 1.8/2.0 SOHC: śruby mocujące głowicę silnika - 25Nm Dla silnika 1.5 DOHC moment jest taki sam


Mała poprawka, to jest moment wstępnego dokręcenia głowicy. Dla takich aut jak nasze nigdzie nie znajdziesz siły dokręcenia podanej w Nm. Podawane jest najczęściej tak:
1 stopień 2.5 Nm
2 stopień 90 stopni
3 stopień 63 stopnie
4 stopień 30 stopni
To tylko przykład i nie odnosi się do Espero
Dlatego każda śruba może być dokręcona innym momentem i nie ma możliwości prawidłowo dokręcić głowicę później.
Głowicę dokręca się raz i nie poprawia się dokręcania.
Jeśli nie znamy sił i stopni dokręcania najłatwiej przeczytać opakowanie uszczelki pod głowicę. Na każdym opakowaniu są podane siły dokręcania tej uszczelki
  
 
Według informacji w programie Info-Tech w części dotyczącej głowicy espero 1.8L MPI jest rysunek pokazujący kolejność dokręcania śrub i momenty dokręcania.
Cała operacja to sześć etapów:

Silnik 1.8/2.0
-----------------
1. dokręcanie momentem 25 Nm
2. dokręcanie o kąt 60*
3. dokręcanie o kąt 60*
4. dokręcanie o kąt 60*
5. uruchomić silnik
6. dokręcanie o kąt 30 - 50*

Silnik 1.5
------------
1. dokręcanie momentem 25 Nm
2. dokręcanie o kąt 65*
3. dokręcanie o kąt 65*
4. dokręcanie o kąt 65*
5. po próbnym przebiegu
6. dokręcanie o kąt 30 - 40*


* oznacza kąt obrotu w stopniach

Kolejność dokręcania:
7 - 3 - 2 - 6 - 10
8 - 4 - 1 - 5 - 9

Info-Tech 2006 jest na Allegro za 60 zł.
Za free jest do ściągnięcia przez eMule wersja z roku 2005 - 3 CD, około 1.6 GB.


[ wiadomość edytowana przez: Jarek50 dnia 2006-07-13 23:57:32 ]
  
 
Witam wszystkich!
Czy ktoś może powiedzieć jak odkręcić łapę do której jest przymocowana pompa wspomagania i alternator,a która to łapa jest przymocowana do dwóch śrub głowicy. odkręciłem nakrętki trzymające ją na szpilkach głowicy, śrubę mocującą alternator do niej i dwie szpilki mocujące pompę wspomagania. Co jeszcze trzeba odkręcić żeby wyjąć tą łapę i dostać się do 2 śrub mocujących głowicę? Patrzę i nie mogę wyczaić gdzie ona jeszcze się trzyma.
  
 
na każdej uszczelce (opakowaniu hihi) oczywiście dobrego producenta znajduje się informacja o tym z jaką siłą dokręcić głowicę. Oczywiście jest też określona kolejność. Dokręca się w kierunku tzw ślimaka. Chyba nie trzeba dodawać, że uszczelkę dokręcamy na sucho. Do tej operacji potrzeba klucz dynamometryczny oraz kątomierz do klucza.