Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2005-03-06 00:10:53 W Omedze pomiar prędkości jest realizowany przez ABS. Podstawowe pytanie jest takie czy inne funkcje zależne od prędkości działają. Sprawdź czy BC wyświetla ci średnie zużycie paliwa w l/h czy w l/100 km (w czasie jazdy oczywiście), czy działa servortonic, czy radio się podgłaśnia (jeśli masz taką opcję). A tempomat chodzi?. W Omach do roku modelowego 1997 sygał prędkości wychodził z pinu 6 na ABS a w późniejszych z pinu 23. Sprawdź czy masz sygnał. Czy pali się kontrolka ABS lub TC? Jeśłi nie to problem tkwi w kompie ABS lub między ABS a licznikiem. Jeśli tak to między czujnikiem a ABS lub w kompie ABS. Czy sprawdzałeś błędy TECHEM? Jak będziesz znał odpowiedzi na te pytania to pomyślimy co dalej
MCZ |
robert1x LOB SYMPATYK DAF Audi Wrocław | 2005-03-06 21:32:25 To urzadzenie przy skrzyni to impulsator moze kostka ci wypadla |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2005-03-06 22:38:23 No to teraz juz coś wiadomo.
Testowanie techem to po prostu diagnostyka elektroniki przy pomocy kompa serwisowego czyli TECH-a. Następnym razem jak pojedziesz do ASO powiedz im, ze jak się pali kontrolka to nie wystarczy skasować błąd. Trzeba jeszcze powiedzieć klientowi jego numer i opis. Wiedzałbyś znacznie więcej niż teraz. Objawy masz podobne do tych co ja miałem. Wynika z nich, że nie masz po prostu sygnału o prędkości. Jeśli nie pali się kontrolka ABS to znaczy że ABS ten sygnał ma. Czyli problem tkwi pomiędzy kompem ABS a licznikiem lub w samym kompie ABS. W Twoim roczniku sygnał do prędkościomierza wychodzi z pinu 6 z kompa ABS. Jeśli nie było grzebane w instalacji to fabrycznie kabel powinien być niebiesko-czerwony. Komp ABS jest na pompie ABS(NIE HAMULCOWEJ), poniżej pompy hamulcowej. Dostęp jest dośc trudny. Niestety musisz się podpiąć i zobaczyć czy jest sygnał. Podepnij woltomierz wsadz go do środka i się kawałek przejedź. Ewentualnie bryka w górę i kręć tylnym kołem (chyba prawym). W miarę zmian prędkości powinny się zmieniać napięcia. Jakie powinny być wartości tego nie wiem. Jak nie masz zmian napięcia to problemu szukaj w kompie ABS. Jeśli napięcie się zmienia to nie ma przejścia z ABS do licznika. Ponieważ pali ci się kontrolka silnika to znaczy że do kompa silnika też nie dochodzi sygnał. Czyli NAJPRAWDOPODOBNIEJ problem jest pomiędzy ABS a sławną wtyczką X1. W tym wypadku bym nie szukał tylko położył nowy kabel. Łatwo to sprawdzić. Podpinasz się pod 6 pin na ABS i sprawdzasz czy masz sygnał. A potem podpinasz się pod komp silnika i sprawdzasz czy jest sygnał. Przy silnikach 2.0 7 pin na kompie silnika (kabel nieb-czerw). I masz wszystko jasne. Druga możliwość jest niestety o wiele gorsza czyli komp ABS No to wtedy wymiana albo dobry elektronik co go otworzy i spróbuje połatać. Oczywiście zanim wywalisz komp ABS sprawdź czujniki w kołach i czy mają "przejście" do ABS. Omega to "cudowny" samochód. MCZ |
Zjak LOB SYMPATYK Opel Omega B Lublin | 2005-03-08 20:04:50 Witam.
Jeszcze raz dziękuję za poradę. Jak się trochę poprawi pogoda to biorę się za robotę. O efektach poinformuję. Pozdr. Zjak |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-03-08 21:11:56 Strasznie to wszystko brzmi skomplikowam=nie. A czy ktoś mnie oświeci w takim razie czemu służy kostka na skrzyni biegow? czy to jest tylko sterowanie włącznika świateł cofania? pytam, bo ostatnio powiedział mi ktoś, że jest to kostka od reduktora elektrycznego w skrzyni czy jakoś tak co steruje prędkościomierzem. |
kielkac | 2005-03-08 21:50:36 [ot] jakbym mial polegac na serwisach aSO, to pewnie wolalbym jezdzic autobusem...
zgasili lampke "check engine"? toz to musieli chyba jakis przycsk na techu nacisnac... [ wiadomość edytowana przez: kielkac dnia 2005-03-08 21:52:23 ] |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2005-03-08 22:20:48 Janusz:
Rzeczywiście wywód jest skomplikowany ale nie za bardzo umiem to inaczej opisać a chcę pomóc człowiekowi. Ja miałem to samo co Zjak i u mnie skończyło się wymianą kompa ABS+TC a to droga zabawka więc staram się ratować kolegę. Tak naprawdę to sprawa jest prosta. Kostka na skrzyni biegów? No ja myślę, że to włącznik świateł cofania. Może jest tam jakiś czujnik np. prędkości obrotowej wału napędowego albo temperatury oleju w skrzyni (zwłaszcza jak to automat) albo "cóś takiego inszego". Nie wiem i to jest tylko moje "gdybanie". Za pomiar prędkości samochodu w OMEDZE B (a o takiej tu rozmawiamy) odpowiedzialny jest ABS i nie mam co do tego żadnych wątpliwości. Na dowód mam schematy elektryczne. Zjak: Jeszcze jedna uwaga. Jak byłeś w ASO to czy sprawdzali ci czy licznik chodzi TECHEM. Przy pomocy Techa można "zadać" prędkość samochodu tak że licznik ją pokazuje. Jeśli wskazówka licznika się rusza to żadne tam ząbki, krzywki i inne pierdoły nie wchodzą w grę tylko zegary są wpożo i już. Pozdro MCZ |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2005-03-09 20:37:30 MCZ,
nie chodzi o to, żebym kwesionował twoją wiedzę, tylko po prostu nie sądziłem, że dla głup[ego pomiaru prędkości i to z 5 cio procentowym błędem taki skom[likowany patent zrobili. wypada się modlić, zeby mnie się nie zrąbało nic. Pozdrawiam |
MCZ BMW e39 Warszawa | 2005-03-09 21:07:10 Janusz:
Wiem, ze nie chodzi o kwestionowanie mojej wiedzy. Zresztą ja nie jestem nieomylny. Akurat problem prędkościomierza mam obcykany bo sam przez to przechodziłem. Ale na wielu innych sprawach w Omedze się nie znam. Powiedziałbym, że nawet na większości się nie znam Z tym skomplikowanym patentem to ja myślę, że to wcale nie jest takie głupie. Bo tak: ABS i tak ma czujniki i mierzy prędkość kół bo musi żeby działać. Jeśli jest TC to też musi mierzyć prędkość kół żeby "żyć". No to jak już ta prędkość jest zmierzona to tylko wystarczy podać sygnał na licznik i już. Oszczędzasz na czujniku w skrzyni i paru innych drobiazgach. A, Janusz naprawdę módl się, żeby Ci się nic nie stało z prędkościomierzem. Mnie naprawienie drania kosztowało 3000 zł. Pozdrawiam |
Zjak LOB SYMPATYK Opel Omega B Lublin | 2005-03-10 14:26:57
Witam. Jesli idzie o ASO to chyba tego nie sprawdzali, tylko podejrzewam że wyjmował zegary, bo gdyby były rzeczywiscie wyłamane ząbki to następny, który założyłem w tej funkcji byłby sprawny. Wczoraj zacząłem poszukiwać elektryka, który chciałby się zająć moja usterką, ale do tych do których trafiłem polecanych jeden przez drugiego żaden nie miał pojęcia. Aż dopiero w sklepie Opla w CM /Centrum Motoryzacyjne/ polecili mi warsztat zaufany do którego się udałem. Powiedziałem co dolega i facet powiedział, że mi zrobi i nie był tym zaskoczony, czyli wynika z tego, że ma poję cie i takie rzeczy się zdarzają. Zapisał mnie na wtorek. Dzisiaj po powrocie na parkingu wolne obroty, a raczej zużycie paliwa z 1,5l/h spadło na 1,0-1,1l/h co mnie zdziwiło, gdyż przy zapalonym "checku" zawsze było ok.1,5l/h. Po zgaszeniu silnika, a nastepnie po zapalenie po paru min. "check" juz nie świecił, a wskażnik zużycia paliwa wskazywał ok.1,2l/h. czyli normalne u mnie na wolnych obrotach. Ale funkcja predkosci i km nie działa. We wtorek po powrocie z warsztatu odezwę się i poinformuję jaka była usterka. Jeszcze raz dziękuję. Pozdr. |
Zjak LOB SYMPATYK Opel Omega B Lublin | 2005-03-16 19:14:12 Witam.
Dzisiaj po południu wróciłem z warsztatu i od razu piszę co było przyczyną usterki, zresztą zgodnie z zobowiazaniem. Otóż nic z tych rzeczy, na które koledzy wskazywali. Okazało się, że w wiazce przewodów pod maską, która leży przy lewym nadkolu jeden z przewodów był tak zaśniedziały, że przewo- dził prąd tylko w czasie postoju z akumulatora, przy uruchomieniu silnika pod obciążeniem prąd zanikał do zera. Przewód zerwał się w palcach jak nitka. Oczywiście wymienił przewód i jest wszystko w porządku. Auto ma 10 lat i w elektryce nikt wczesniej nic nie grzebał. I jeszcze przy okazji wymienił mi czujnik temperatury powietrza ten w zderzaku bo szwankował a póżniej przestał wogóle wskazywać. Okazało sie, że miał oporność kilka razy niższą niż powinien. Nowy, który kupiłem miał oporność pow. 5 K.om a stary kilkaset omów. Czyli warsztat do którego trafiłem jest fachowy. Pozdr. |
Zjak LOB SYMPATYK Opel Omega B Lublin | 2011-01-20 11:07:47 Witam.
Po prawie sześciu latach wyskoczyła mi ta sama usterka czyli nie działa prędkościomierz i nie nalicza dziennych km. Wybieram się do tego warsztatu, w którym poprzednio usunięto mi tę usterkę, ale czy on jeszcze jest, to nie wiem. Jeśli jest ktoś z Lublina i zna mechanika, który zna się na elektryce Omegi to proszę o info. Pozdr. |
serek_elite LOB NET MEMBER Huntingdon | 2011-01-20 22:51:53 jesli wiesz ktore przewody byly przetarte ostatnim razem to bym tam wlasnie szukal przyczyny,
moze podmoklo czy znowu zasniedzialo i dlatego tak sie dzieje
|
Zjak LOB SYMPATYK Opel Omega B Lublin | 2011-01-23 23:24:49 Właśnie znalazłem tego samego elektryka, który poprzednio usuwał mi tę usterkę. Pracuje oczywiście już w innym warsztacie. Jestem zapisany na poniedziałek /24.01./
Przypuszczam, że przyczyna leży w zawilgoceniu bo dzisiaj jechałem na krótkim odcinku i zobaczyłem, że naliczył km po przyjechaniu na miejsce. W drodze powrotnej też licznik działał, ale do pewnego momentu i przestał. U nas był dzisiaj lekki mróz, a samochód stoi na parkingu. Pozdr. |
Zjak LOB SYMPATYK Opel Omega B Lublin | 2011-04-01 22:28:34 Dopiero dzisiaj byłem w warsztacie na usunięcie usterki. Tak jak poprzednio, pod maską zawilgotniały i zaśniedziały gdzieś na zagięciu kable. Teraz wszystko jest OK.
Pozdr. |