[MKVII] Wymiana stacyjki i kluczyków a immobiliser

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Druzja,

Zmęczony zacinającymi się zamkami poszperałem na allegro i kupiłem takie coś -



Ale teraz problem.
Co z immobilizerem?
Mam "matkę" do mojej aktualnej stacyjki, którą mogę programować nowe kluczyki. Tylko żeby zaprogramować nowy kluczyk trzeba przekręcić w krótkim odstępie czasu stacyjkę matką a potem nowym kluczem. Stara matka pasuje do starej stacyjki a nowe klucze do nowej.
Mam dwie wersje planu:

1. Przekręcić matkę, szybko zdemontować stacyjkę, założyć nową, przekręcić nowy kluczyk. Powinno dać radę w 10 sekund (po treningu), tylko żeby wyjąć stacyjkę trzeba przekręcić kluczyk do punktu zdjęcia blokady z kierownicy (poz. I). Nie wiem, czy to nie przerwie procedury.

2. Przekręcić matkę, wyjąć matkę, przekręcić stacyjkę starym kluczem owiniętym w folię aluminiową, a nowy kluczyk trzymać przy zdemontowanym transponderze PATS (wisi na kablach). Potem założyć nową stacyjkę.

Czy któryś z tych planów ma szanse powodzenia?
Może ktoś z Was robił taką podmianę i ma w 100% sprawdzoną metodę?


[ wiadomość edytowana przez: kcprski dnia 2011-03-02 13:26:05 ]
  
 
Tak programowałem w focusie kluczyki z Immo:
Za pomocą 2 kluczyków zakodowanych
dla Twojego pojazdu można zakodować
ich 8 duplikatów.
Wykonaj każdą z poniższych czynności w
ciągu 5 sekund.
1. Włóż pierwszy kluczyk do stacyjki i
obróć do położenia II.
2. Obróć kluczyk z powrotem do
położenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki.
3. Włóż drugi kluczyk do stacyjki i
obróć go do położenia II.
4. Obróć drugi kluczyk z powrotem do
położenia 0 i wyciągnij go ze stacyjki -
tryb kodowania kluczyków został
włączony.
5. Jeżeli włożysz teraz niezakodowany
kluczyk do stacyjki i obrócisz go do
położenia II przed upływem 10 sekund,
zostanie on zakodowany.
6. Po zakończeniu procedury
kodowania wyciągnij kluczyk ze stacyjki.
Poczekaj 5 sekund na włączenie układu.
Jeżeli kodowanie nie zostanie
zakończone pomyślnie, lampka
kontrolna będzie błyskała po włączeniu
zapłonu nowo zakodowanym
kluczykiem, a silnik nie zostanie
uruchomiony.
Powtórz procedurę kodowania po
odczekaniu 20 sekund przy włączonym
zapłonie (położenie II).
Pozdrawiam
  
 
to Ty teraz takie rzeczy piszesz, jak ja wyplacilem 150 zl za dorobienie kluczyka
  
 
Trzeba było pytać
  
 
@zeberko

Dzięki za odpowiedź. Tyle, że procedurę kodowania kluczy to ja znam (jest w instrukcji w schowku), problem jest troszkę inny.

Matka od immo ma inną rzeźbę niż nowe klucze, które będę kodować.
Do wymiany idą wszystkie klucze i wkładki.

Podobno można bezszkodowo przeszczepić same transpondery immo z jednych kluczy do drugich. Wyrywał ktoś te czerwone zaślepki z kluczy?
  
 
Witam

ja rozbierałem te klucze ...
nie jest tak prosto to rozebrać ale napisze jak mi się udało ...

ja nawierciłem delikatnie cieniutkim wiertełkiem otworek i wyciągnąłem zagiętym drucikiem ...

ważna sprawa - trzeba uważać z wierceniem ponieważ można uszkodzić transponder on jest szklany w takich gumowych koszulkach ...

trzeba wiercić nie więcej niż 5 mm ale warto najpierw wiercić w tych kluczykach na których Ci nie zależy aby się upewnić i przetestować jak to wychodzi ...